Canon Eos 550d vai Eos 600D ?

Nyt on järkkärin osto siirtynyt jo merkkiin. Eli Canonin järkkäri tulee lähtemään mukaan, mutta seuravaava pulma on kumman kyseisistä malleista ostan? Molemmilla saa varmasti loistavia kuvia ja hintaeroa on 150€.

Mutta mitä tällä 150€ saa? Ainoastaan kääntyvän näytön ja uudemman mallin? Osaako joku kertoa vähän laajemmin miten iso ero näillä kahdella mallilla on. Nippeli tietoa olen katsellut ja todennut että samat speksit taitaa olla molemmissa. Näin maallikon silmään ainakin.

Ja jos omistatte kyseisitä malleista toisen, niii kertokaa mielipidettä jne :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Eroista en tiedä tarkemmin mutta 600D:n omistaja olen ollut keväästä asti. Ihan tyytyväinen pitää kyllä kyseiseen värkkiin olla, tuo kääntyvä näyttö on yllättävän kätevä. Itse sain sen verran halvalla että lähti samantien mukaan, mutta jos oikeasti pitäisi lähteä kaupasta hakemaan, niin en kyllä tiedä onko tämä nyt 150e arvosta parempi kun 550. Kokeile, päätä tarviitko kääntyvää näyttöä vai pärjäätkö "huonommalla" kameralla ja sijoitat sitten tuon ylimääräisen esim parempaan linssiin?

550D täällä. Eipähän näiden kuvanlaadussa eroja ole, mutta tuo kääntyvä näyttö on varmaan ihan kätevä joissain tilanteissa. Itse ottaisin tuolla intaerolla vanhemman mallin ja laittaisin säästyneet rahat parempaan optiikkaan.

Mulla on uusi Canon EOS 600D -kamera.

Käykö sen kanssa yhteen Pentax 50-200mm -objektiivi? Objektiivin kyljessä lukee "smc Pentax DA" ja "PH-RBD 49mm".

Löytyykö jostain netistä ylipäätään listaa, mitkä osat käyvät yksiin minkäkin kameran rungon kanssa?

Käykö sen kanssa yhteen Pentax 50-200mm -objektiivi? Objektiivin kyljessä lukee "smc Pentax DA" ja "PH-RBD 49mm".

Esimerkiksi tommosen kylmän adapterin kanssa pitäisi sopia. Noin niinku fyysisesti.

http://www.amazon.co.uk/Adapter-Pentax-Canon-Mount-DC129/dp/B008H2I0P0

Tosin koska tota objektiivia ei ole tarkoitettu Canonin runkoihin niin aukonsäätö, tarkennus eikä mikään muukaan automatiikka pelaa. Kyllä sillä varmaan jotain kuvia saa, mutta käsin tarkentaminen saattaa olla tuolla yhdistelmllä hieman.. "haastavaa" (lue: ihan vitun suunnattoman perseestä). Lisäksi mie veikkaan, että ilman sähköjä ton objektiivin aukko on niin kiinni kuin se vaan menee, eli vissiin jotain f22 luokkaa. Turha siis yrittää ottaa kuvia muuten kuin keskipäivän kesäauringossa, tai vitun järeän salaman kanssa.

Summa summarum: Jättäisin väliin. Paitsi jos olet masokisti.

Löytyykö jostain netistä ylipäätään listaa, mitkä osat käyvät yksiin minkäkin kameran rungon kanssa?

En viiden minuutin googletuksella ainakaan löytänyt. Tohon kyseiseen kameraan (600D) kuitenkin sopii kaikki ef-s -tai ef-kiinnityksellä varustetut optiikat. Eli kaikki Canonin omat tötteröt ja suuri kasa kolmansien osapuolien (Sigma, Tokina, Tamron, yms.) valmistamia objektiiveja.

Ehkä parempi lopputulos olisi aikaansaatavissa, jos kerrot täällä, minkälaisissa tilanteissa aiot pääasiassa kuvata, ja voimme sitten suositella linssejä sen, budjetin ja kuvauslaadullisen kunnianhimon suhteen.

Esimerkiksi tommosen kylmän adapterin kanssa pitäisi sopia. Noin niinku fyysisesti.

http://www.amazon.co.uk/Adapter-Pentax-Canon-Mount-DC129/dp/B008H2I0P0

Tosin koska tota objektiivia ei ole tarkoitettu Canonin runkoihin niin aukonsäätö, tarkennus eikä mikään muukaan automatiikka pelaa. Kyllä sillä varmaan jotain kuvia saa, mutta käsin tarkentaminen saattaa olla tuolla yhdistelmllä hieman.. "haastavaa" (lue: ihan vitun suunnattoman perseestä). Lisäksi mie veikkaan, että ilman sähköjä ton objektiivin aukko on niin kiinni kuin se vaan menee, eli vissiin jotain f22 luokkaa. Turha siis yrittää ottaa kuvia muuten kuin keskipäivän kesäauringossa, tai vitun järeän salaman kanssa.

Summa summarum: Jättäisin väliin. Paitsi jos olet masokisti.

En viiden minuutin googletuksella ainakaan löytänyt. Tohon kyseiseen kameraan (600D) kuitenkin sopii kaikki ef-s -tai ef-kiinnityksellä varustetut optiikat. Eli kaikki Canonin omat tötteröt ja suuri kasa kolmansien osapuolien (Sigma, Tokina, Tamron, yms.) valmistamia objektiiveja.

Itsellä ollut canonissa ties mitä linssejä kiinni ja yleensä se on toiminu niinpäin, että aukko jää suurimmaksi. Eli esim. f2.8. 300mm tötteröllä täten onnistui ihan hyvin esim. ruokien kuvaaminen mutta kaikki liikkuva olikin sitten uh- niin ihanan vaikeaa. :)
Varsinkin jos on kyseessä zoomi niin kyllä se todella, kuten sanoit, niin on niin haastavaa että mielenrauhan takaamiseksi kannattanee anonymityn kärsiä pari dollaria ja ostaa canonin oma linssi. :)

Itse suosittelen jotain perus zoom linssiä alkuun. Esim. CANON EF-S 18-135/3.5-5.6 IS STM
tommonen saattaa löytyä edukkaammimkin jostain muualta kuin rahalalta.

Rajalalta löytyy Canon optiikkaa paljon myös käytettynä. Mainitsemasi linssin lisäksi olisi tarjolla myös EF-S 18-200 ja EF-S 15-85 laseja mielestäni ihan järkeviin hintoihin, mutta kuten jo mainitsin, sopiva putki välttämättä ole mikään näistä - esim. jos rungon mukana tuli 18-55 kittizoomi. Sen kaveriksi ottaisin EF 70-300:n, joita noitakin saa käytettyinä edukkaasti.

Rajalalta löytyy Canon optiikkaa paljon myös käytettynä. Mainitsemasi linssin lisäksi olisi tarjolla myös EF-S 18-200 ja EF-S 15-85 laseja mielestäni ihan järkeviin hintoihin, mutta kuten jo mainitsin, sopiva putki välttämättä ole mikään näistä - esim. jos rungon mukana tuli 18-55 kittizoomi. Sen kaveriksi ottaisin EF 70-300:n, joita noitakin saa käytettyinä edukkaasti.

Totta. Käytettyjä vaan testaamaan. Sillä tavalla saa vähän tuntua putkeen ennen ostopäätöstä. (Nää siis joo suunnattu Anonymitelle)
Rajalalle kun sitten hiihtää niin kandee ottaa oma runko mukaan, niin saa testattua siinä sitten samantein ne objektiivit.

Itse alottanut joskus canon400d, 18-55 ja 70-300 yhdistelmällä ja siitä se kalustorunkkaus sitten lähti. :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Totta. Käytettyjä vaan testaamaan. Sillä tavalla saa vähän tuntua putkeen ennen ostopäätöstä. (Nää siis joo suunnattu Anonymitylle)
600D:ssä ei ole autofokuksen hienosäätöä, joten tsägällä voi muutamasta vaihtoehtoisesta putkesta löytyä se valmiiksi tarkkakin. Itsellä oli vastaavan rungon (550D) kanssa uutena ostetut 17-55 f/2.8 ja tuo edellämainittu 70-300 ja noi sai tarkennuksen osalta teräväksi yhdistelmäksi vain huollossa, mikä ei tosin Intiassa maltaita maksanut.

Noilla pääsi sen verran hyvin alkuun, että mopo lähti täälläkin varsin huolella keulimaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom