SUPERCARB 1kg -40%

Canon EOS 300

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
On jo jonkin aikaa himottanut 350d_kit hankinta, mutta suolainen hinta on pitänyt sen kaupan hyllyllä.

Onko 350d:n edeltäjästä 300:sta mihinkään? Onko mainittaava kehitystä tapahtunut näiden välillä? Käytettynä ajattelin hankkia joten mitä tulisi ottaa huomioon ostotilanteessa. Eli onko koneessa jotain tyyppivikoja joita ei myyjä muista mainita.

Missä hinnoissa kamera pyörii käytettynä? huuto.net:ssä 300:sta on ollu 200e. Mikä sitten mahtaa olla fiksu hinta 350d:stä käytettynä?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onnistuuko esim iso-arvon muutos, spot metering-valinta, sarja ja yksittäiskuvan valinta nopeesti napista vain? Entäs kuvan näyttö otoksen jälkeen? Onko nämä esim toiminnot sitten tahmeita?

Oon sikäli erikoises asemas kun en 300d:tä tai 350d:tä ole hipuloinut, mutta 5d:llä olen jonkin verran leikkinyt. Tekis mieli ostaa tuollainen 300d omaksi leluksi, kun aika halpoja ovat. Tohon vaan joku perusputki. Salamaan nyt menee sitten toinen mokoma kuitenkin.

300D:n runko on selvästi suurempi kuin 350D:ssä. Tämä on makuasia mutta IMO parempi että on iso. :D Ja sitten kuten sanottu 300D on aikas hidas. Mutta ei siinä mitään "tyyppivikoja" ole tai ainakaan mä en ole sellasista kuullut.

Kamerana 300D on varsin pätevä järkkä ja hintahan on naurettavan alhainen käytettynä, eli sillä pääsee vauhtiin. Opiskat sen laadun tekee, joten niihin kannattaa panostaa. 1Ds jollain paskalla linssillä häviää 300 deelle L lasilla(ainakin melkein). Käytettävyys, kestävyys, kenno jne on sitten toki eri planeetalta, mutta jossain kymppikuvissa ei eroa huomaa.

Art2 sanoi:
Tuonhan saa modattua paljon parempaan.

Mitäs tällä modauksella saa irti? Onko riskiä, että kameran joutuu kiikuttamaan huoltoon?

batbug sanoi:
No nuo pakkiksen kisavertailu galleriat on otettu tuollaisella 300d:llä. Hidashan se on mutta kyllä sillä alkuun pääsee. Tuo meikäläisen voisi olla jossain vaiheessa myynnissä (objektiiveineen, kitti + 55-200)

Osaatkos sanoa millon laite mahtaa vapautua?

Myös käytettyä 10d voisi kannattaa harkita...:)
Itse meinaan tuon hommata kakkosrungoksi josain vaiheessa tai sit 20d jos pitkälle ensivuoteen mennään...

Kokemuksia 300D:stä on kohta 2:n vuoden ajalta. Enimmäkseen olen ollut kameraan tyytyväinen.

Kuvanlaadussa ei ole todellakaan moittimista. Tähän sisältyy tietenkin se reunaehto, että optiikka on ok. Toisalta tämä koskee jokaista järkkäriä. Kameran mukana tullut kittilinssi on huono. Sillä pääsee toki alkuun, mutta kameran ostossa säästynyt raha kannattaa käyttää parempaan optiikkaan. Pelkkiä megapixeleitä ei siis kannata tuijottaa. Epäterävä kuva on epäterävä, olkoot pixeleitä ihan kuinka paljon tahansa. EF 50 1.8 on loistokaveri 300D:lle. Terävyys ja valovoima on huippuluokkaa, eikä hintakaan ole kuin 100kunta €. Zuumiahan tuossa, mutta eihän kaikkea voi saada;D.

300D on käytännössa 10D halvemmissa kuorissa. Canon on tosin suuressa viisaudessaan kiusannut kuluttajia ottamalla tärkeitä ominaisuuksia pois käytöstä. Ovat varmaan ajatelleet, ettei kukaan ostaisi 10D:tä jos sama kuvanlaatu ja toiminnot saisi puoleen hintaan. Onneksi hakkerit on tulleet hätiin. Tuota Canonin firmwarea on korjailtu ja lähes kaikki 10D:n ominaisuudet on saatu käyttöön. Itse käyttelen muokattua firmwarea, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.

Järkkäriksi 300D on kevyt ja pienikokoinen. Kuoret on muovia, mutta vasarana harva kameraansa käyttääkään. Taitaa nuo muutkin halpisjärkkärit muovia olla. Plussana voisi vielä mainita loistavan akunkeston ja suht luotettavan tarkennuksen. Yleisimmät toiminnot myös suoraan nappuloiden ja säätöpyörän takaa, joten valikkoja ei tarvitse selailla.

Lyhyesti: laadukkaita kuvia pikkurahalla, no kuvaustaidostakaan ei ole tietenkään haittaa;D

Latest posts

Back
Ylös Bottom