SUPERCARB 1kg -40%

Canon 600D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HimppuDJ
  • Aloitettu Aloitettu
Moi! olen ostamassa ensimmäistä järkkäriä :) ajattelin että oiskohan 600D hyvä? en kuitenkaan haluais ostaa 1100D... tuntuu käsissä lelulta :D
600D:ssä kuullostaa kääntyvä näyttö ja 18 mpx kenno hyvältä :) vois teettää vaikkapa isoja kuvia kehyksiin :D
mutta joo :D suositteletteko tätä ensimmäiseksi järkkäriksi? ja onko canonin 55-250 tai tamronin 70-300 hyvä ostos? :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Moi! olen ostamassa ensimmäistä järkkäriä :) ajattelin että oiskohan 600D hyvä? en kuitenkaan haluais ostaa 1100D... tuntuu käsissä lelulta :D
600D:ssä kuullostaa kääntyvä näyttö ja 18 mpx kenno hyvältä :) vois teettää vaikkapa isoja kuvia kehyksiin :D
mutta joo :D suositteletteko tätä ensimmäiseksi järkkäriksi? ja onko canonin 55-250 tai tamronin 70-300 hyvä ostos? :D

Ihan kaikissa kaupassa myytävissä järkkäreissä on tarpeeksi pikseleitä. Teetin vasta A4 kokoisia kuvia, pääasiassa Nikonin D7000 kuvattuja, mutta myös yhden vanhan Minoltan Z1 kameralla kuvatun. Kyseessä on 3 megapikselin pokkari vuodelta 2003. Tuossa koossa ei ollut vielä mitään ongelmaa edes kuvaa kädestä katsoessa.

Kameraksi kannattaa valita se, joka tuntuu sopivalta omaan käteen ja jonka käyttö muutenkin miellyttää. Kuvanlaadultaan kaikki ovat riittäviä ja jos kuvaaminen alkaa kiinnostaa enemmän, menee kalusto kuitenkin uusiksi parempaan päivitellessä. Kait olet ostamassa myös jotan muuta objektiivia kuin tuon 55-250 tai 70-300 millisen? Ainoiksi objektiiveiksi niiden polttovälit ovat turhan pitkät.

Itse ostin juuri 550D:n, joka on sama kamera kuin tuo 600D, mutta siinä ei ole kääntyvää näyttöä ja joitain video-ominaisuuksia. Varmaan kannattaisi ensiksi hommata joku hyvä yleisobjektiivi, nuo ehdottamasi ovat tosiaan polttoväleiltään aika pitkiä. Hyväksi todettuja on esim. Canonin 17-55mm f/2.8, tai Sigman 17-50mm f/2.8. Canon n. 1000€ ja Sigma hieman halvempi. 15-85mm on myös kehuttu hyväksi, mutta itse arvostan muuttumatonta f/2.8 koko polttovälialueella enemmän kuin laajempaa polttovälialuetta.

kiitos :) tosiaan olen päässyt 600D:tä kokeilemaan ja kun omistan suht isokokoiset kädet niin kamera tuntu hyvältä hyppysissä :) ei se noihin kahteen objektiiviin jäisi.. meinasin vaan että pääsee alkuun :) ja kiitos myös muista objektiivi vinkeistä!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ainakin tuo Canonin 55-250 kannattaa unohtaa jos haluat ottaa niin hyviä kuvia kuin mitä rungolla saisi. EF 70-300 IS USM (ei "L") on jo ihan eri luokkaa optisesti, vaikkei sekään maksa paljoa. Itse aikanaan ostin oman, jo myydyn 550D:n vakiolasiksi tuon 17-55 f/2.8 lasin. Objektiivi on hyvä, mutta paketti oli ainakin 550Dn kanssa varsin etupainoinen ja hinnaltaankin lasi maksoi tuplasti rungon verran. Jälkikäteen mietittynä olis tuon pitkän putken lisäksi kannattanut ottaa pari lyhyempää kiinteäpottovälistä lasia, mutta toisaalta 550D:n jälkeen 17-55 on nyt 7D:n nokalla ja tulee sillä edelleen suurin osa kuvista otettua.

Itse ostin 600D kameran ja olen ollut tyytyväinen. Kääntyvä näyttö on yllättävän kätevä ja tulee usein käytettyä. Nyt kun mietin, jos en käytä etsintä niin käytän kameraa siten että näyttö on aina jossain kulmassa, ei koskaan "normaali"asennossa kuten 550D mallissa.

Ostin rungon kittilinssin kanssa, mutta pian sen jälkeen ostin kiinteäpolttovälisen 50mm 1.8 linssin. Tämän jälkeen kittilinssi ei ole ollut kertaakaan käytössä. 50mm maksoi 100€ ja on hyvä. Kittilinssi on kuitenkin hyvä ostaa koska sen saa rungon kanssa aina halvalla.

Itse ostin 600D kameran ja olen ollut tyytyväinen. Kääntyvä näyttö on yllättävän kätevä ja tulee usein käytettyä. Nyt kun mietin, jos en käytä etsintä niin käytän kameraa siten että näyttö on aina jossain kulmassa, ei koskaan "normaali"asennossa kuten 550D mallissa.

Ostin rungon kittilinssin kanssa, mutta pian sen jälkeen ostin kiinteäpolttovälisen 50mm 1.8 linssin. Tämän jälkeen kittilinssi ei ole ollut kertaakaan käytössä. 50mm maksoi 100€ ja on hyvä. Kittilinssi on kuitenkin hyvä ostaa koska sen saa rungon kanssa aina halvalla.

Samaa mieltä, täälläkin 600D ja 50mm 1.8. Tosin kittilinssiäkin tulee käytettyä suht usein ja löytyy kassista kanssa 70-200mm. Mutta ensimmäiseksi järkkäriksi tämä 600D on kyllä hyvä vaihtoehto, varsinkin jos vertaan porukoiden 1100D.

kortta kekoon. Suosittelen ehdottomasti 600:sta. Itellä lähilinssinä Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM (palkittu ja huokea!!!) joka omassa käytössä todettu erinomaiseksi. HInta alle 400e!!" jää pian Canonin Zoom jouten ja myyn sen huokealla pois...;)

Jos itse olisin ostamassa ensimmäistä järkkäriä, niin valinta olisi Canonilta käytetty 40D. Hintaansa nähden aivan loistava kamera.

Ja nokalle sitten vaikka Sigma 17-50mm 2.8 EX DC OS HSM, Sigma 30mm 1.4 EX DC HSM, Canon 24-70mm 2.8 L II USM tai 24-105mm 4 L IS USM ja 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM. Lasien suhteen on tietenkin kohtuullisen oleellista miettiä käyttötarkoitusta. Sisällä kuvaamiseen haluat 2.8 tai isomman ja 30mm tai laajemman. Ulkona vastaavasti menee sitten 4 ja pienemmätkin ja yleiszoomiksi joko laajispäästä 17-24mm johonkin 50-105mm haarukkaan. Teleksi käy 1.6 200mm:kin, mutta tietysti tossa 100-400mm on melko hyvä skaala.

itselläni ollut 40D jo hieman yli 3 vuotta ja toiminut täydellisesti, ainoa asia mikä kiinnostaisi uudemmissa malleissa on videokuvaus ! sitä kun tässävaiheessa ei vielä ollut, se tuo kuitenkin niin paljon monipuolisuutta touhuun. Ja ei sitä koskaan tiedä mistä innostuu niin olisi kiva kun molemmat olisi samassa paketissa.

Itsellä oli lainassa tuo 50mm F/1.8 ja ei kyllä vakuuttanut yhtään. Isolla aukolla kuva on aika pehmeä, mutta tarkentuu kun päästään F/5.6 ja siitä pienempään. Ihan hyvä, mutta tuo uudempi (kuvanvakaajallinen) kittilinssi on yhtä terävä, ellei terävämpi samalla aukolla. Myöskin kuvatessa F/1.8, autofocus on aika surkea koska depth-of-field on niin kapea. Full-frame kameraan hankkisin itsekin 50mm linssin, mutta croppikennoiseen, tuo on kyllä ihan liian kapea. Sisätiloissa isolla aukolla on kyllä käyttöä, mutta 80mm vastaava polttoväli on aika hyödytön sisätiloissa.

e. Lisäksi tuntui vielä lelummalta kuin kittilinssi, jos se on mahdollista.

Back
Ylös Bottom