Bulkkaus + testotasot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Odu
  • Aloitettu Aloitettu

Odu

Nostaako bulkkaus testotasoja? Mulla on sellanen kilo/viikko bulkki menossa ja on vähän "aktiivinen" olo. Ikää on muutenki 17, mutta näin "aktiivista" oloa ei oo ennen ollu... Johtuneekohan sitte kesästä....

Jaa-a! Itseasiassa mäkin olisin todella kiinnostunut josko tuo on mahdollista, itsellä ei ole tullut pieneen mieleenkään... Tosin nyt kun aloitin bulkkaamisen tuossa helmikuussa, tuli gynoja ja pallia alko selittämättömästi jomottaan niin maan perkeleesti. Kävin lääkärillä ja eivät löytäneet pusseista mitään ja nännistäkin totesivat vaan, jotta rintarauhasta...jotain ne mutisi mahdollisista hormonitasojen mittaamisesta/tarkistamisesta, mutta tahtovat olla hemmetin kalliita kuulemma...lisäksi niitä ei vissiinkään aleta terveyskeskuksessa kunnan piikkiin tekemään.

Tuosta tuli mieleen että onko koskaan todella selvitetty tieteellisesti sitä kumpi nostaa enemmän testotasoja, selibaatti vai hillitön sekstaaminen ?

Originally posted by Nitsku
Tuosta tuli mieleen että onko koskaan todella selvitetty tieteellisesti sitä kumpi nostaa enemmän testotasoja, selibaatti vai hillitön sekstaaminen ?

Agressiota ainakin selibaatti lisää....Sen jos purkaisi treeniin,
eikä turhanpäiväiseen kiukutteluun, niin johan alkaisi tapahtua.

Jalkatreeni ainakaán ei kulje hillittömän paneskelun jälkeen....
mitä nyt pappa muutenkaan jaksaa....(ei panna eikä kyykätä...)

Kaikkien roinalaisten varauksetonta rakkautta nauttiva Timo Immonen meinaili kovan bulkkaamisen päinvastoin laskevan testotasoja => rasva% nousee liian korkeaksi.

Mene ja tiedä,
istu ja pala..?

Originally posted by Nitsku

Mikäli oikein muistan, ei kumpikaan nosta...ellei nyt oteta lukuun "hillittömästä sekstaamisesta" johtuvaa aerobista harjoitusta, joka taasen nostaa testotasoja.

Originally posted by Jasoni
Kaikkien roinalaisten varauksetonta rakkautta nauttiva Timo Immonen meinaili kovan bulkkaamisen päinvastoin laskevan testotasoja => rasva% nousee liian korkeaksi.

no just hyvä timo..mä olenkin aina ihmetellyt miksi laihat ihmiset kehittyvät...

Massaa! Voimaa! -kirjassa puhuttiin energiasykleistä ja siinä yhteydessä kerrottiin, että kun energiaa aletaan tankata reippaasti yli kulutuksen, nousevat veren testosteroni-, IGF-1- ja insuliinitasot jopa kaksinkertaisiksi normaaliin verrattuna. Efektin sanottiin kestävän tosin kerrallaan korkeintaan kaksi viikkoa. Joissakin lähteissähän on pidetty sitten viikon pituisia periodeja parempina energiasyklityksissä.

kaikkien roinalaisten rakastama Immonen on myös sanonut että energiasyklit toimivat. Mutta jos pelkästään bulkkaa, syö liikaa proteiinia jne niin siitä on haittaa anabolialle, rasvaa kertyy ja ravinnon hyödyksikäyttö(aminohapporeseptorit "tukkeutuu") heikkenee, näin maalaistermein sanottuna.

Originally posted by Jasoni

Mene ja tiedä,
istu ja pala..?

Tuskinpa kaikkien rakastama Timppa on tuota itse keksinyt, eiköhän tuotakin ole oikein tutkittu. Kun rasva% nousee kovin ylös, testosteronin konvertoituminen estrogeeniksi lisääntyy. Tai jotain... Mutta tiedemiehet niitä tutkii, minä vaan treenaan, syön, nukun ja olen tyhmä...

Originally posted by Jimmy

minä vaan treenaan, syön, nukun ja olen tyhmä...

Kuulostaa tutulta. Ollaankohan me jotain sukua? Pyrin pitämään pääni koskemaatomana alueena.

Mulla ainakin treeni saa potkua kun syö enemmän. Tarkoita reippaasti enemmän kuin kulutus. Yritin kitkutella siinä rajamailla eikä siitä tullut mitää. Paljon ruokaa siinä ratkaisu

Originally posted by Hannibal
Massaa! Voimaa! -kirjassa puhuttiin energiasykleistä ja siinä yhteydessä kerrottiin, että kun energiaa aletaan tankata reippaasti yli kulutuksen, nousevat veren testosteroni-, IGF-1- ja insuliinitasot jopa kaksinkertaisiksi normaaliin verrattuna. Efektin sanottiin kestävän tosin kerrallaan korkeintaan kaksi viikkoa. Joissakin lähteissähän on pidetty sitten viikon pituisia periodeja parempina energiasyklityksissä.

Kiitoksia, tuo selittäis jo jotakin... tosin mulla on oireet kestäny reilusti pitempään...

Originally posted by t301

Kuulostaa tutulta. Ollaankohan me jotain sukua? Pyrin pitämään pääni koskemaatomana alueena.

Mulla ainakin treeni saa potkua kun syö enemmän. Tarkoita reippaasti enemmän kuin kulutus. Yritin kitkutella siinä rajamailla eikä siitä tullut mitää. Paljon ruokaa siinä ratkaisu

Kyllä me ainakin jostain miljaaardin vuoden takaisesta samasta opossumista periydytään... Ei ole hyvä miettiä liikaa, se kuluttaa arvokasta energiaa.

Tottahan tuo on ainakin voimatasojen osalta, että treeni saa potkua ja paljon bulkkaamisesta. Minulla onkin dilemma, nyt kun yritän panostaa enemmän voimaan: pidänkö itseni edes jonkinlaisessa kuosissa (rasva% nykyisessä 16 tuntumassa) ja kehityn hitaasti, vai lihotanko itseni 140 kiloiseksi siaksi ja nostan sen 200 kiloa penasta helposti. Kolmas tie olisi nauttia muutakin kuin kansalaisluottamusta, pysyä kuosissa ja nostaa se 200 kg.

Jimmy tohon sun kysymykseen ei voi vastata kuin:
On kiva olla sika, on kiva olla sika.
Bulki päälle vaan

Off topic
Pieni vitsi:
Siili kulki pitkin metsää ja huusi:
- On kiva olla sika! On kiva olla sika!
Orava huusi puusta:
- Et sinä ole sika! Sinä olet siili!
Siili kiipesi puuhun, alkoi tonkia oksaa ja huusi:
- On kiva olla sika! On kiva olla sika!
Orava huusi: