Hei vain kaikille. Olen 23-vuotias mies (184cm/87kg). Olen nyt vuoden käynyt salilla ja lähinnä voimanostoa treenannut 3-jakoisella ohjelmalla. Voimanoston lisäksi mainittakoon leukojenveto, jossa on myös tavotteita. Olen pitkälti tehnyt kymppejä liikkeessä kuin liikkeessä hieman välillä muutellen sarjojen ja toistojen määrää. Mavessa kaseja.
Olen treenannut seuraavanlaisella ohjelmalla:
Maanantai: jalat, vatsat, hauikset
Kyykky 4x10-12
Jalkaprässi 2x10-12
Hauiskääntö tangolla 2x10-12
Keskitetty hauiskääntö kp 4x10-12
Pohkeet istuen 4-5x15
Rannekääntö 4-5x12
Vatsarutistus laitteessa 5x25
Keskiviikko:Rinta, ojentajat, olkapäät
Penkki 4x10-12
Vinopenkki 2x10-12
Pystypunnerrus kp 3x8-10
Ranskalainen 3x8-12
Yhden käden ojentajapunnerrus taljassa 2x12
Kiertäjäkalvosinjumppaa 3x15-20
Satunnaisesti peck deckkiä 2x10-15
Perjantai: Selkä, vatsat
leuanveto lisäpainoilla 5x8-20
maastaveto 3x8
Alatalja 4-5x8-12
Takareidet laitteessa 4-5x10-12
Olkienkohautus kp/tanko 3-4x15-25
Vatsarutistus laitteessa 4-5x15-30
Joka neljäs/viides viikko kevyenä 60-70% normaaleista sarjapainoista.
Olen nyt siis treenannut vuoden näin, ja tuloksia on tullut ihan kohtalaisesti siihen nähden että treenini ei ole ollut kovin vaihtelevaa. Painoni on noussut 76-77kg->87-88kg Huomaan kuitenkin selvää hidastumista sarjapainojen kehittymisessä ja esimerkiksi penkki on alkanut junnaamaan paikallaan. Ideana on ollut jo pidempään alkaa treenaamaan voimaa lyhyemmillä sarjoilla, ja nyt olisi hyvä aika aloittaa.
Olen nyt kevyellä viikolla, ja suunnitelmissa olisi alkaa tehdä tuota venäläistä voimaohjelmaa. Tässä linkki kyseiseen ohjelmaan: http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html
Tämän 6-7 viikon jakson jälkeen olisi tarkoitus lähteä treenaamaan 3x4->6x6 systeemillä ja sen jälkeen ehkä uudestaan tuo venäläinen läpi?
Kysymys kuitenki kuuluu että pystyykö tuolla ohjelmalla treenaamaan voimanostoa? Eli siis pystynkö treenaamaan kyykkyä, penkkiä ja mavea kaikki kolmea samaan aikaan? Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä että teen joka kerta kun olen salilla penkin kyykyn ja maven. 3 kertaa viikossa. Jotenkin epäilyttää tuo kyykky ja mave samana päivänä ja vielä 3 kertaa viikossa molemmat. Entä onnistuuko leukojenveto samalla ohjelmalla myös samaan aikaan? Vai onko tuo ohjelma sellainen että voi tehdä vaan yhtä liikettä kerrallaan ja muut laittaa tauolle siksi aikaa ?
Toinen Kysymys liittyy apuliikkeisiin. Mitä apuliikkeitä ja kuinka suurella intensiteetillä apuliikkeitä on tarkoitus tehdä tuon venäläisen ohjelman aikana ? Olen tehny apuliikkeet yleensä aika täysillä niinkuin myös pääliikkeet, mutta näin ei kai välttämättä ole tarkoitus ?
Ja miltä tuo suunnitelma vaikuttaa noin yleensä ottaen. Siis ensin tuo 6 viikon ohjelma läpi jonka jälkeen 3x4->6x6 ?
Tämänhetkistä tuloksista vielä:
Kyykky: 3x10x155kg
Penkki: 3x10x110kg
Mave: 3x8x195kg
Leukoja menee yksi yhdellä kädellä
Olen treenannut seuraavanlaisella ohjelmalla:
Maanantai: jalat, vatsat, hauikset
Kyykky 4x10-12
Jalkaprässi 2x10-12
Hauiskääntö tangolla 2x10-12
Keskitetty hauiskääntö kp 4x10-12
Pohkeet istuen 4-5x15
Rannekääntö 4-5x12
Vatsarutistus laitteessa 5x25
Keskiviikko:Rinta, ojentajat, olkapäät
Penkki 4x10-12
Vinopenkki 2x10-12
Pystypunnerrus kp 3x8-10
Ranskalainen 3x8-12
Yhden käden ojentajapunnerrus taljassa 2x12
Kiertäjäkalvosinjumppaa 3x15-20
Satunnaisesti peck deckkiä 2x10-15
Perjantai: Selkä, vatsat
leuanveto lisäpainoilla 5x8-20
maastaveto 3x8
Alatalja 4-5x8-12
Takareidet laitteessa 4-5x10-12
Olkienkohautus kp/tanko 3-4x15-25
Vatsarutistus laitteessa 4-5x15-30
Joka neljäs/viides viikko kevyenä 60-70% normaaleista sarjapainoista.
Olen nyt siis treenannut vuoden näin, ja tuloksia on tullut ihan kohtalaisesti siihen nähden että treenini ei ole ollut kovin vaihtelevaa. Painoni on noussut 76-77kg->87-88kg Huomaan kuitenkin selvää hidastumista sarjapainojen kehittymisessä ja esimerkiksi penkki on alkanut junnaamaan paikallaan. Ideana on ollut jo pidempään alkaa treenaamaan voimaa lyhyemmillä sarjoilla, ja nyt olisi hyvä aika aloittaa.
Olen nyt kevyellä viikolla, ja suunnitelmissa olisi alkaa tehdä tuota venäläistä voimaohjelmaa. Tässä linkki kyseiseen ohjelmaan: http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html
Tämän 6-7 viikon jakson jälkeen olisi tarkoitus lähteä treenaamaan 3x4->6x6 systeemillä ja sen jälkeen ehkä uudestaan tuo venäläinen läpi?
Kysymys kuitenki kuuluu että pystyykö tuolla ohjelmalla treenaamaan voimanostoa? Eli siis pystynkö treenaamaan kyykkyä, penkkiä ja mavea kaikki kolmea samaan aikaan? Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä että teen joka kerta kun olen salilla penkin kyykyn ja maven. 3 kertaa viikossa. Jotenkin epäilyttää tuo kyykky ja mave samana päivänä ja vielä 3 kertaa viikossa molemmat. Entä onnistuuko leukojenveto samalla ohjelmalla myös samaan aikaan? Vai onko tuo ohjelma sellainen että voi tehdä vaan yhtä liikettä kerrallaan ja muut laittaa tauolle siksi aikaa ?
Toinen Kysymys liittyy apuliikkeisiin. Mitä apuliikkeitä ja kuinka suurella intensiteetillä apuliikkeitä on tarkoitus tehdä tuon venäläisen ohjelman aikana ? Olen tehny apuliikkeet yleensä aika täysillä niinkuin myös pääliikkeet, mutta näin ei kai välttämättä ole tarkoitus ?
Ja miltä tuo suunnitelma vaikuttaa noin yleensä ottaen. Siis ensin tuo 6 viikon ohjelma läpi jonka jälkeen 3x4->6x6 ?
Tämänhetkistä tuloksista vielä:
Kyykky: 3x10x155kg
Penkki: 3x10x110kg
Mave: 3x8x195kg
Leukoja menee yksi yhdellä kädellä