bodypump

Aerobisen vihaajana olen kokeillut nyt muutaman kerran bodypumpia.

Lihakset tulee siitä ihan sikakipeiksi, mutta kasvattaako tuollainen ylipitkien sarjojen tekeminen lihaksia lainkaan? Esim. tavallisesta habatreenistä en saa lihaksia kipeiksi, mutta pumpista tuli kyllä hauikset tosi kipeiksi ja kova pumppi pariksi päiväksi.

Joo samaa oon iteki funtsinu... Eihän se lihasta kasvata samassa määrin kun "oikea reeni" :D mutta kyllä mäkin välillä käyn pumpissa juuri yllämainitun vaikutuksen vuoksi. Vaihtelu virkistää!! Niin ja tietty siksi että sali+jumpat ym kuuluu samaan hintaan...

nimim. koko rahan edestä! :lol1:

Mä käyn myös silloin tällöin pumpissa, ehkä keskimäärin kerran parissa viikossa.

En usko sen kasvattavan lihasmassaa (= ei voi laittaa tarpeeksi painoja ku se tahti on niin kova) mut kestävyyttä kylläkin joten sen takia ihan ok vaihtoehto. Itse meen sinne yleensä silloin, jos on tosi iso laiskuus/motivaatiopula/väsymys ja tietää, että ei saa itsestään salilla mitään järkevää irti.

Minä pumppailen nykyään max kerran viikossa, ehkä kolmesti kuussa tulee keskimäärin käytyä. On se semmonen rääkki kaikille lihaksille etten oikein osaa uskoa että siellä kannattaa sen useammin käydä. Ennen wanhaan (=pari vuotta sitten) kävin ehkä puolen vuoden ajan pumpissa 2-3 kertaa vko, mutta silloin en käynnyt lainkaan salilla. Olkapäät kasvoi kyllä pumpissakin, mutta johtuu varmaan siitä ettei niitä ennestään juuri ollutkaan.

Viimeksi tänään lueskelin punttisalin seinältä, että pitkät sarjat parantaisi lihasten aineenvaihduntaa, kun taas lyhyemmät tuo voimaa ja kokoa. Näin ollen pumppi silloin tällöin taitaa olla ihan paikallaan, lihaksethan kuulemma tykkää mahdollisimman monipuolisesta ärsykkeestä.

Niin ja onhan se tuska pumppisarjojen viimisissä toistoissa kokemisen arvoista... ah! :evil:

olen tehnyt joka kolmas tai neljäs viikko pelkää bodypumppia treeninä n.kolmesti viikossa.ja koska pump on nimenomaan kestovoimatunti,on se hyvää vastapainoa luhuille sarjoille salin puolella.vaikka ei se kyllä mitään kevyttä treeniä ole...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom