Bodypump-ohjaajaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frida
  • Aloitettu Aloitettu
Jiee! Olen juuri ilmoittautunut bodypump-peruskoulutukseen. Haaveilen, josko liikunnasta saisi osa-aikaisen työn tämän päätyön lisäksi, joka on tällä haavaa perin joustava. Onko tällä foorumilla muita ohjaajia/ohjaajaksi aikovia? Jos on, niin mitenköhän pro-tyyppejä tällaisissa peruskoulutuksissa jo on? Itse olen kyllä urheillut (juoksu+sali) koko pienen ikäni, mutta ohjannut en ole ikinä, ja pumppiakin olen harrastellut verrattain vähän aikaa. Niin ja mikäköhän mahtaa olla peruskoulutukseen tulevien ikäjakauma? Taidan olla itse:
:wanha:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla punttimimmien puolella on ketju Gallup:Ohjaaja/vetaja?, johon itsekin vastailin aikoinaan. Tosin en ohjaa bodypumpia niin en osaa muuta kommetoida, kun etta tuolla toisessa ketjussa taisi olla pumpin ohjaajiakin.

Ja eihan kukaan ole liian vanha ohjaajaksi, jos on vain kunnossa ja pitaa tyostaan! Etta alahan vahattele itseasi, innolla vaan mukaan koska ei tama ammatti taida olla iasta kiinni. Vanhempia vetajia taitaa nakya vahemman siksi, etta monet aloittaa tyot todella nuorena ja ei tata tyota varmasti kovin monta kymmenta vuotta jaksa. Tai ainakin itsestani tuntuu silta nyt, kun tuntien ohjausta on takana vuoden verran... Rakasta tyota:haart: , mutta fyysisesti todella rankkaa.

Toisaalta jos ei ohjaa kymmenia tunteja viikossa, voi ohjauksen pitaa ns. harrastuksena, jolloin periaatteessa saa palkkaa tunnilta, jolla muuten kavisi maksavana asiakkaana.

Juu aikoisin pitää ohjaajan työn vain hyvin osa-aikaisena harrastuksena, eli leipääni en sillä edes yritä tienata. Ystäväni on ohjaaja ja hänen kertomansa mukaan minä en ikinä uralla pärjäisi. Fyyisesti kamalan rankkaa! Ja minun pitäisi jaksaa tuntien lisäksi lenkittää koiratkin. :)

Mutta kiitti tsempistä ja vinkistä, käyn tuolla gallupia kurkkaamassa.

Moi Frida! Allekirjoittanut tuntee sekä täysin pystymetsästä aloittaineita BP-ohjaajia että kokeneita liikunnanohjauksen ammattilaisia. Kun käytössä on vamis ohjelma, nousee ohjaajan oma persoona näkyvimmäksi työvälineeksi, ei niinkään kokemus. Aloittelijalle pari ensimmäistä ohjelmaa voivat olla haasteellisia, varsinkin jos musiikin kuuleminen ei ole vielä ihan selkäytimessä. Panosta siis ohjelmien harjoitteluun alussa, pian huomaat, että niissä toistuvat tutut teemat ja uusien ohjelmien oppiminen käy aina vain helpommaksi. Asiakkaiden ikäjakauma BP-tunneilla on n. 16-60, joten ohjaajiakin tarviaan eri ikäisiä. Peruskoulutus on rento, mutta motivoiva häppeninki. Ohjelmaa toistetaan paljon, joten edelliseltä päivältä kannattaa treenit jättää väliin ja vaikka tankkailla vähän hiilareita. Tsemppiä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom