Body fitness näin vanhana, onko mitään järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AMM
  • Aloitettu Aloitettu

AMM

Olen 35 -vuotias kahden lapsen äiti ja viimeiset kymmenen vuotta haaveissani on ollut, että jonakin päivänä vielä olen lavalla! Elämässä on kuitenkin ollut kaikenlaista ja aikaa tähän projektiin ei ole ollut. Opiskelu, perheen perustaminen, ura jne. Vuodet ovat vierineet huomaamatta, mutta unelma elää ja voi hyvin edelleen. Sain vihdoinkin sanottua ääneen miehelleni, että tämä on se juttu, jonka vielä haluan toteuttaa. Mies oli hämmästynyt, mutta rohkaiseva :) Salilla olen käynyt vaihtelevasti muutaman vuoden ajan. Nyt nuorimmaisen syntymän jälkeen on ollut pidempi tauko. Liikunta on koostunut tähän asti pääasiassa kuntonyrkkeilystä, ryhmäliikuntatunneista ja lenkkeilystä. Salille olen palaillut pikkuhiljaa varovasti aloitellen. Tarkoitus olisi jossakin vaiheessa hommata PT tai ainakin ammattilaisen tekemä saliohjelma ja ruokavalio. Tiedän, että mitään suuria ihmeitä ei tässä iässä enään tehdä, mutta kyse on varmaan enemmän itsensä voittamisesta. En haluaisi kymmenen vuoden päästä miettiä, että miksi en edes yrittänyt..

Kertokaapa kokeneemmat, onko tällaisessa projektissa tällä iällä ylipäänsä mitään järkeä ja kannattaako kisaamisesta haaveilla, kun ikää jo on ja säännöllistä ja tavoitteellista salitreeniä ei hirveästi ole ollut aikaisemmin? Mitat tällä hetkellä 174cm/74kg.

Aina kannattaa pitää kiinni unelmista ja ryhtyä ennakkoluulottomasti toteuttamaan niitä! Kuten Mopsi80 totesi, et sä vielä vanha ole. Aloita heti, niin et kymmenen vuoden päästä edelleen mieti samaa ja joudu toteamaan, että alkaa ihan oikeesti olla myöhäistä. Tsemppiä matkallesi ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom