Body fitness kisa-asuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dessa
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%

Dessa

AMMATTILAINEN
Ikä
45
Kisat ois näillä näkymin edessä, kauan haaveiltu juttu!
Olisiko kellään tietoa ja halua auttaa kisa-asujen suhteen?
Olisin hurjn kiitollinen jos jollain olisi myytävänä vanhoja asuja tai tietäisi ompelijaa.
Suureksi onnekseni pähkäilen näitä asioita yksinäni täällä Lounais-Suomessa, jossa ompelijat eivät edes tiedä mistä on kyse!

Kiitos kaikille avusta ja vaivannäöstä! :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Dessa sanoi:
Olisin hurjn kiitollinen jos jollain olisi myytävänä vanhoja asuja tai tietäisi ompelijaa.
Suureksi onnekseni pähkäilen näitä asioita yksinäni täällä Lounais-Suomessa, jossa ompelijat eivät edes tiedä mistä on kyse!

Kiitos kaikille avusta ja vaivannäöstä! :worship:
Piruetti tekee ymmärtääkseni myös pukuja. Kannattaa kysellä kisaajilta joiden asut miellyttävät omaa silmää, kuka heidän pukunsa on tehnyt. Osahan tekee puvut itsekin esim. päällystämällä hyvän malliset rintsikat. Väreistä sen verran, että tosi vaaleita värejä ei välttämättä kannata suosia sillä kisavärit värjää puvut helposti. Väri kannattaa valita esim. sen mukaan, mikä näyttää hyvältä ruskettuneella iholla. Puku on yksi osa arvostelua ja sen tulisi myötäillä kehon mallia oikein: leikkauksilla voi saada aikaan optisen harhan niin hyvällä kuin huonollakin tavalla. Omasta mielestäni matalavyötäröiset bikinialaosat ei näytä hyvältä (lyhentää jalkoja leventää vyötäröä) ja liian pieni/yli-pushupmainen yläosa voi näyttää tosi kököltä. Samoin uimapuvussa oikeanlainen leikkaus on tosi tärkeä, sillä väärällä leikkauksella hyväkin kroppa voi näyttää omituisen malliselta. Kannattaa siis olla tarkkana puvun mallin kanssa! Kaikille ei sama malli sovi. Tässä vaiheessa lienee fiksua sanoa että minä en ole kisannut, joten tämän tekstin saa suodattaa oman järjen mukaan. Olen kysellyt muilta kisaajilta näitä asioita varmaan kyllästymiseen asti, joten kiitos jo nyt niille jotka on mua opastaneet. :)

Yksi vaihtoehto on myös ulkomailta tilaaminen: täällä Jenkeissä pukujen valmistajia on enemmän kuin jaksaa nettisivuja selata. Kaikki ei välttämättä lähetä ulkomaille, mutta kannattaa silti kysellä. Voi tulla jopa halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen, koska täällä kankaat ja strassit yms. on ainakin jonkin verran edullisempia. Osa noista taas on sellaisia ompelijoita, jotka tekee monille pro-tytöille asut ja hinnat on AIVAN järkyttäviä. Sieltä voi silti saada kivoja malli-ideoita. :) Nämä ei ole kilpailevia firmoja, joten kai linkit saa laittaa? Tässäpä joitakin:

Diva Exchange (käytettyjä pukuja yms., yksityiset ihmiset voi myydä tuolla)
CJ's Elite Competition Wear
Merry Christine
Competitive Edge
SuitsYouSwimwear
FitWear Designs (lähettää varmasti ulkomaille)
Bikini Guru

Dessa sanoi:

Minkä pituinen olet/kisapainoarvio? Olen ajatellut myydä omiani pois.

Dessa sanoi:

Marssi jonkun ompelijan luo vaikkapa Body-lehti kädessä ja näytä hänelle kuvia kisa-asuista. Kyllä ammattitaitoinen ompelija pääsee jyvälle kuvia katsomalla ja varmastikin osaa loihtia sinulle kisa-asut. Tuskin tästä pienestä Suomen maasta löytyy kovin montaa ompelijaa, jotka varsinaisesti olisivat experttejä fitness-asuissa.

Minulle ja monelle muulle saman paikkakunnan kisaajalle on asut tehnyt eräs samalla salilla käynyt ompelija. Vapaaohjelma asuni on toteuttanut koulukaverini, jolla ei todellakaan ole ompelija taustaa, vaan hän silloin tällöin omaksi ilokseen hurauttelee ompelukoneella. Tässä siis todiste siitä, ettei aina tarvita ammattilaista :lol2: Kaiken lisäksi olen ollut enemmän tyytyväinen tämän ammattitaidottoman ompelijan luonnoksiin kuin ammatikseen ompelijan töitä tekevän töihin.

Muistaakseni KP:n järjestämillä leireillä on joskus ollut kirppis, joten kannataa olla myös kuulolla voisiko seuraavalla leirillä olla vanhoja asuja myytävänä. ;)

Ompelija kannattaa myös valita läheltä, sillä kisa-asuja on hyvä sovittaa useampaan kertaan kun kisat lähestyvät.

edit. http://www.cynthia-james.com/femalefitness.html

huh, huh jopas on kisa-asujen hinnat pilvissä. Onhan nuo hienoja, mutta silti... $500->

fitnesspimu sanoi:
Vapaaohjelma asuni on toteuttanut koulukaverini, jolla ei todellakaan ole ompelija taustaa, vaan hän silloin tällöin omaksi ilokseen hurauttelee ompelukoneella. Tässä siis todiste siitä, ettei aina tarvita ammattilaista :lol2:
Aivan totta, kannattaa siis hyödyntää myös mahdolliset ompelutaitoiset tutut, rahapolitiikkaakin ajatellen monesti miellyttävämpi ratkaisu. :) Itse ompelen kaikkea verhoista iltapukuihin aina silloin kun aika antaa myöten. Onpa tullut kokeiltu huvin vuoksi (uskokaa tai älkää :lol2: ) myös se, kuinka syntyy kisabikinit. Yläosanhan voi helposti tehdä niin, että päällystää sopivat, hyvin istuvat rintaliivit haluamallaan kankaalla - tämä nyt ei ole homma eikä mikään. Bikinin yläosaan sitten mielen mukaan strasseja tms. mitä kukakin haluaa. Haasteellisempi osuus on sitten se alaosa, mutta sekin onnistuu, kunhan onnistuu suunnittelemaan hyvän kaavan. Alaosaa ajatellen, eihän siihen vaatekappaleeseen tarvita saumaa kovinkaan pitkää pätkää, mutta se kuinka saada siitä istuva, saattaa joskus tuottaa pieniä vaikeuksia. Mutta halusin vain kertoa sen, että eivät nämä mahdottomia juttuja ole jos ompelukone pysyy ohjaksissa. :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
MerZi sanoi:
Onpa tullut kokeiltu huvin vuoksi (uskokaa tai älkää :lol2: ) myös se, kuinka syntyy kisabikinit. Yläosanhan voi helposti tehdä niin, että päällystää sopivat, hyvin istuvat rintaliivit haluamallaan kankaalla - tämä nyt ei ole homma eikä mikään.

En ole koskaan harrastanut tuota rintsikoiden päällystämistä, mutta mielenkiinnosta kysyn, että ompelitko koneella kankaan siihen päälle vai harsitko käsin?

sori, jos on vähän :arvi: -kysymys. Itse kun harrastan vain tuota lahkeitten lyhennystä tarpeen vaatiessa.

fitnesspimu sanoi:
En ole koskaan harrastanut tuota rintsikoiden päällystämistä, mutta mielenkiinnosta kysyn, että ompelitko koneella kankaan siihen päälle vai harsitko käsin?

sori, jos on vähän :arvi: -kysymys. Itse kun harrastan vain tuota lahkeitten lyhennystä tarpeen vaatiessa.
Ei ollenkaan mikään :arvi: -kysymys! ;) Rintsikoita päällystäessä joutuu käyttämään vähän molempia tekniikoita, sekä konetta että ompelemaan käsin. Jotain, esim. niskalenkin/olkaimien (ne mitkä tein oli niskalenkkimalliset) päälle tulevat kankaat voi ommella "putkeksi" koneella ja pujottaa siihen päälle (olettaen että kyseessä on irrotettava olkain, niin kuin mulla oli) ja sitten ompelee käsin siistin liitossauman. Kankaan, jolla kuppi päällystetään, saa varmasti parhaiten siistiksi harsimalla sen käsin kupin nurjalle puolelle, toki tarvittavat muotolaskokset tms. tehdään koneella. Itse pyrin siihen, että mahdollisimman vähän tulisi näkyvää saumaa ja onnistuin siinä kyllä hyvin. Alaosaa ajatellen, esim. bikinihousun yläsauman päällehän on helppo ommella vaikka strasseja jos ei halua "siksak"-sauman näkyvän.

Mä oon tämmönen kotiompelija, inspiraation iskiessä syntyy kyllä vaikka mitä. Nyt se on taas syksyn kunniaksi ilmeisesti iskenyt, kävin ostamassa hurjan läjän kankaita ja suunnitteilla on housua, toppia ja mitä ikinä... ( :offtopic: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom