Blackbird, ruisku vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lagus1
  • Aloitettu Aloitettu
Otsikon pyörän olen vakaasti päättänyt hankkia kesän menopeliksi.. Kokeneemmilta kysyisin että miten suuria muutoksia toi -99 tehty uudistus pyörään toi, ihan huollon ja perstuntuman kannalta.

Silloinhan tuli mm. ruisku. Noita -97-98 on malleja kohtuu edullisesti saatavilla Suomi-pyörinäkin, kannattaako ehdottomasti hankkia ruiskumalli vai minkälaisia ajatuksia täällä on?

Tiedän perusasiat noista, olisi kiva kuulla molempia ajaneiden mietteitä.

Hyvin toimi

Hyvin toimi ainakin oma Bläkkäri 97-mallinen vaikka kaasaripeli olikin.Voin olla väärässäkin mutta jotenkin olisin muistavinani,että ruiskujen tulon myötä ainakin ilmoitettu teho laski 164hv:stä 155:een!Muut erot kaasari vs.ruisku taitaa olla kosmeettisia.Ehkä vähän persoonaton laite.Vähän kuin sähkömoottorilla ajelis :) Ja tietty sangen painava nykymittapuun mukaan.Muuten hyvä peli.

Ruisku ei lakkoile pätkääkään. Kylmänäkin lähtee nykimättä liikkeelle. Jonkin verran kaasaripeli kokoputkella tuntui kyllä tehokkaammalta kuin uudempi vakioruisku. Toi ram-air teho nyt ei niin oo tärkee, harvemmin sitä suomes 2 markkaa ajaa.

Monet kyllä sanoo että ehdottomasti ruisku. En oikein ole samaa mieltä, musta se vaan on luonnetta kun on kaasarit. Onhan ruisku huolettomampi ja pääsee säätämään jos palikkaa ostaa.

99-malleissa tais olla jotain ajonesto-ongelmaa virtalukossa.

Bläkkäri on hinta-laatusuhteeltaan kyllä parasta käytettyjen markkinoilla. Musta lähinnä persoonaton siksi että noita on paljon ja pyörä ei yllätä koskaan. Myöskään mopo ei tärise yhtään. Jotakuta haittaa, mua ei.

Bläkkäri on hinta-laatusuhteeltaan kyllä parasta käytettyjen markkinoilla. Musta lähinnä persoonaton siksi että noita on paljon ja pyörä ei yllätä koskaan. Myöskään mopo ei tärise yhtään. Jotakuta haittaa, mua ei.

Itse on tullut ajettua pyörillä joissa on ollut mitä kummallisempia tärinöinä, vipatuksia ja murinoita tuomassa sitä persoonallisuutta että "hajuton ja mauton", tehokas ja teknisesti luotettava matkapyörä on juuri sitä mitä nyt haen alle. Paljonhan noita XX:siä tulee kyllä vastaan, ei tuolla joukosta erottumaan pääse. Mutta on mistä valita käytetyissäkin.. Pitänee painottaa mittarilukemaa vuosimallia enemmän.

Cafe-racerina kuitenkin -73 Honda CB 350 Four josta voi ammentaa sitä persoonallisuutta ja rapatakin kädet kyynerpäitä myöten öljyssä jos alkaa XX "kyllästyttämään" :)

Pitäs edullista busaa olla liikkeellä melko paljon kun moni on vaihtanut vanhan busansa uuteen malliin..
No busan omistajilla on outo käsitys edullisesta. Nettimoton halvin 9000e... 5v vanha putkella ja minivilkulla on 12500e hintapyynnöllä. Kai näissä nyt on helvetti 2500-3000e ilmaa hinnassa? Mutta eiköhän noi hp:t tosta rauhotu, jos haluavat eroonkin mopoistaan.

Uusia ylivuotisia taitaa saada jo alle 13ke.

Xx on kuitenkin enemmän oman näköinen, vaikka teknisesti busa taitaa olla eellä.

edit: no otetaan vähän takas sanoja, jokunen järkeväkin hp löyty. On vähän siinä ja siinä mahtuuko busa budjettiin, lainaa en kyllä mopoon ala ottamaan.

No se sitten mikä on kallista ja mikä ei.. Suhteessa siihen mitä hinnalla saa, niin 10000e busasta ei ole mikään paha. Tosin olen ehkä vähän puolueellinen.. :) Busanisti foorumia kannattaa seurata, jos busa mieltä kutkuttaa..

Katsoinpa piruuttani motopalstaa, nyt on ainakin reilusti valikoimaa. Pari vuotta sitten itse kyttäilin, myytävät busat oli lähinnä yksittäis kappaleita, nyt näytti olevan lähes 40 vaihdokkia ympäri suomea..

Back
Ylös Bottom