Mä olen Karjaalta kotosin ja voin kertoa että ihan helvetin huonossa jamassa on vapari toiminta siellä. Tai se on olematon.
Ite alotin menemällä Lohjalle thainyrkkeilyyn jonka jälkeen löysin sitten BJJ Hangostsa. Siellä sitten treenailin kunnes muutin Vaasaan.
Mutta Lohjalla on vaparia kuten myös Hangossa ainakin Shootoa, en tiedä miten siellä on treenit jne, mutta ainakin Steelstudio kellarissa on kehä, nyrkkeiläsäkit sun muut. Olen tosin vaan käyny siellä kun Pedro Duarte piti BJJ leiriä joten en voi tarkemmin sanoa. Mutta Hangosta saat ihan helvetn kovatasosta mattoosaamista.
Tammisaaressakin on vähän BJJ toimintaa torstaisin (muistaakseni) jota Stigu käy vetämässä (tai kävi ainakin ennen, sillä on ollu selkä mäsänä joten en tiedä miten ne on ratkassu ton) ja sittenhän niillä on siellä kickboxingia jota Mertsi vetää.
Joten mä sanoisin että käy peruskurssi Hangossa jonka jälkeen voi ruveta treenaamaan Tammisaaressa sitten vähän kaikkia. Kato Bull's kickboxing Tammisaari tjms googlesta, niillä on jonkinlaiset kotisivut muistaakseni. Tai sitten ihan perusratkasu että käyt Lohjalla vapari peruskurssin. Tammisaari nyt vaan on lähin paikka.
Moni treenailee myös sekasin, eli käy Tammisaaressa pikkasen treenailemassa ja sitten muutaman kerran viikossa Hangossa vetämässä BJJtä.
Tää oli aika sekava vastaus, mutta mutta. Toivotaan että siitä oli jotaan apua sulle.