bjj + klaustrofobia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on yks tuttu joka ei halua painia puvun kanssa koska klaustrofobia iskee päälle. Omakohtasia kokemuksia ei tosin löydy. Fobioita on aika vaikee ymmärtää kun itselle ne tilanteet ei ole mitäänkään uhkaavia tai epämiellyttäviä :(

Ite kyl tiedän tunteen. En ole mitään paniikkikohtausta saanut koskaan, mutta joskus on täytyny taputtaa kun on meinannut tukehtua jonnekin kaverin puvun syövereihin. Todella vittumainen tilanne kyllä tuollanen.

En nyt ehkä koe potevani klaustrofbiaa, mutta en yhtään ihmettele jos joku saa sellasia fiiliksiä painiessa.

joskus sillo ku alottelin ni iski vähän välii mut nyt näit 5 vuode jälkee ei oo tullu

Hieman sitä joskus tulee painiessa sellainen tiivis tunnelma, mutta itse en tuollaisia oireita ole saanut vaikka kärsin suljetun paikan kammosta, joka on hieman erillainen kuin ahtaan paikan.
Eli pelkään etten pois pääse. Hissit ja vessat yms. lukolliset ovet tuovat sellaisen tunteen.

Mutta olen hieman tavannut sanoa että ei pelot saa estää, vaan joskus niille on annettava virikkeitä jotta siihen tottuu.

^ Pelot ja fobiat on kuitenkin kaksi eri asiaa. Pelkoja on kaikilla, fobiat taas on enemmänkin psykiatrisia ongelmia, joita normi-ihmisellä ei pitäisi olla.

Intis oli yks kaveri jolla oli jonkinasteinen klaustrafobia.. Ei voinu olla ahtaassa vaunussa sisällä. Kerran se oli samassa ja siit kyl huomas et ahdisti, hikoili ja muutenkin oli tuskasen olonen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom