BJJ ja saliohjelma.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivää.

aloitin tuossa noin kuukausi sitten BJJ ja myös salilla käymisen. Salilla on tullut käytyä aiemmin mutta nyt pitäisi varmaan treeni ohjelmaa päivittää..

eli mitenkäs te kamppailulajien harrastajat teette siellä salilla?

jonkinlainen kuntopiiri systeemi vai?

Kiitos jo etukäteen.

Sulla kannattaa paneutua Pavel Tsatsoulinen Enter the kettlebell TAI Russian Kettlebell Challenge -kirjaan.

ETKssa on sellanen ohjelma ku Rite of Passage. En ole kokeillut, enkä tiedä periaatteita, mutta dragondoorissa sitä kehuvat nimenomaan bjj jäbät.

Ite toteutan BJJ + salia silleesti, että niin monena päivänä ku kerkeän ja pystyn, käyn tekemässä täysin voimapainotteisen "reenin" salilla. Kaks isoa liikettä, kaks sarjaa per liike (raskas ja 90% siitä), viis toistoa per sarja.

Lajikohtanen reeni, eli conditioning kannattaa jättää vähille, koska kyllä sielä BJJ reeneissä sitä piisaa. Se mitä voit tosin tehdä, on heilutella kahvakuulia. Ne opettaa kamppailulle tärkeää rentoa jännitettä (springiness).

Eikö nyt joku superjujutsujätkä raskaan sarjan puolella sanonutkin, että ihmettelee mitä kaikki kamppailijat koittaa hyötyä lajikohtasesta punttiharjottelusta voimakestävyyttä varten, kun pitäisi keskittyä maksimivoiman lisäämiseen? Olen aikalailla samaa mieltä. Vaikkei voima voita tekniikkaa, on siitä selvä kenttäetu ihan alusta lähtien.

Mä teen ikäänkuin kausittain maksimivoimaa ja perusvoimaa, lajivoimaa tulee sit varsinaisissa lajitreeneissä.
1-jakosella 2-3 kertaa viikossa ja perusliikkeitä.
Oon tosin itekin vielä aika aloittelija, joten tää ei oo todellakaan mikään absoluuttinen totuus :)

Suositut

Back
Ylös Bottom