PC Battlefield 3 - aitoa räiskintää (2011)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Liittynyt
5.9.2003
Viestejä
7 694
Kaupunki
Helsinki

Julkaisu: 2. marraskuuta 2011
Alustat: PC, PS3, Xbox 360
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=2zw8SmsovJc


2crvgo6.jpg




Melko hienoa materiaalia pelistä! Jos yksinpeli on noin hieno, niin varmasti moninpeli räjäyttää potin :wtf: Mahdollisesti hienoin sota-fps-peli koskaan tiedossa siis!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä vaikuttaa hyvältä. Jos moninpeli on lähelekkään Bad Company2:sta, niin tuoha on varma hitti.

Jotain noissa hajoaa videoissa, mutta onko tuossa hajoavat ympäristöt, kuten BC2:ssa?
 
Pakko-ostos. Harmi että vieläkin joutuvat karsimaan konsoleilla pelaajien määrää verrattuna PC-peleihin. PC:llä pääsee kai 32 v. 32 ja konsoleilla vaan 12 v. 12.

Edit: Pyr0: kyllä on hajoava ympäristö, ja tietääkseni joku vielä uudempi versio Frost-enginestä, eli vielä siistimpää hajoamista tulossa. :)
 
Onkohan tuossa moninpelissä mukana noita "scriptejä", jossa räjähdys heittää pelaajaan selälleen (ja kädet ja jalat näkyvät noustessa) ja sama kuin hyppäsi korkealta ja näkyi pelaajan vartaloa laskeutuessa?
 
Noh, kyllähän tätä odottaa mutta paha pelko on perseessä, että perusdicea tulossa ja julkastaan taas keskeneräsenä...

Uus frostis on kyllä kivan olonen.
 
Tota on odotettu jo 3 vuotta! Pahoin pelkään itekin, että peli kusee ainakin muutamissa kohdissa:

1) Liikaa sälää, nypyt vetää rankkien toivossa eikä keskity itse pelaamiseen.
2) Publa tulee oleen taas kerran ihan täyttä paskaa, koska peliä ei oo tehty tosipelaajille.
3) Keskeneränen, niinku sanottiin.
4) Olematon keskittyminen hitboxeihin, rekyyliin jne.
5) Paskaa koodia.
6) Suurin osa pelaajista alle 15-vuotiaita. Tapan jatkossakin supportin, otan sen kitin, heitän ammo packin maahan, otan oman kitin ja saan täydet ammot, jos support ei älyä viskoo niitä ammoja jumalauta.
7) Liian hieno graafisesti. Kyllä sitä Doomiakin tuli pelattua, vaikka oli ruma. Yksinpelissä graffat täysille, mut moninpelissä niin paskaks kun vaan saa.
 
Tota on odotettu jo 3 vuotta! Pahoin pelkään itekin, että peli kusee ainakin muutamissa kohdissa:

1) Liikaa sälää, nypyt vetää rankkien toivossa eikä keskity itse pelaamiseen.
2) Publa tulee oleen taas kerran ihan täyttä paskaa, koska peliä ei oo tehty tosipelaajille.
3) Keskeneränen, niinku sanottiin.
4) Olematon keskittyminen hitboxeihin, rekyyliin jne.
5) Paskaa koodia.

1-2 ja 4 allekirjoitan, että näitä on vaikea saada kuntoon jotta peli kiinnostaa riittävän nyyppille ja taas tasapainoilee arcaden ja realistisuuden välillä. 3 ja 5 en kyllä ole varma mitä tarkoitat (viittaan Bf2), koska ainahan se on selvä, että jotain keskeneräistä peleissä on ja silti sinä ja monet muut on hakannut näitä pelejä varmasti eniten mistään online fps-peleistä ;)

Esim. vanha Jedi Knight 2 moninpeli eli aivan omaa elämäänsä maneereinensa ja jopa bugeinensa. Pelin päivitys poisti muutaman bugin, joka esti tietyt liikkeet ja manööverit pelissä, jonka takia pelaajakunta jakautui kahtia niihin jotka pelasit vanhaa versiota ja jotka pelasivat uutta. Eli jotkut osaavat elää bugien kanssa (varsinkin jos ne vaikuttavat positiivisesti pelityyliin tai ovat suoraan hackeja), ja jotkut haluavat kaiken "nerffattua" ja korjattua. Itse olen se joka pelaa aina ekaa versiota ja löytää siitä kaiken "opittavan" nickseistä hackeihin ja se on minusta mahtavaa, jopa tietyllä tapaa osaamista ja paneutumista peliin :) (useasti ne jotka itkee kaikesta eivät edes ole erityisen hyviä pelaamaan teknisesti, vaan itkevät parempien oppimista jutuista.)
 
Toivottavasti pelissä olisi mahdollisimman vähän valmiiksi käsikirjoitettuja kohtia. Sellaiset tuovat toki elokuvamaisuutta, mutta yleensä niissä on aivan liikaa toistoa, ja aina on hauskempaa itse pelata. Lisäksi jälleenpeluuarvo kärsii, jos tietyissä kohdissa tapahtuu aina sama asia. Dynaamisuutta kaivataan, ei sellaista putkijuoksua, jonka pelaa viidessä tunnissa läpi.

Videon lopulla näkyvässä räiskinnässä pisti vähän silmään nuo kevytkonekiväärin sarjoista räjähtävät autot. Turhaa hollywoodmaisuutta ja vähän vesittää realistisuutta, johon pelintekijät ovat selvästi pyrkineet. Kaikki muu kun on todella aidontuntuista videoiden perusteella, niin olisi vähän perseestä jos homma on viety överiksi tuon räjäyttelyn suhteen. Toki pitää muistaa, että kyseessä on kuitenkin räiskintäpeli, eikä mikään Operation Flashpoint. Tähän mennessä silti varmasti realistisin fps-sotapeli ja ehkä muutenkin hienoimman näköinen peli, mitä on tehty.

Olisi myös hienoa, jos moninpeli olisi tuon yksinpelin kaltaista taktisempaa etenemistä, eikä niinkään COD-tyylistä päätöntä juoksemista.

Edit.

Terminator2 sanoi:
1-2 ja 4 allekirjoitan, että näitä on vaikea saada kuntoon jotta peli kiinnostaa riittävän nyyppille ja taas tasapainoilee arcaden ja realistisuuden välillä

Tuo on juuri se ongelma, jos halutaan tehdä mahdollisimman realistinen peli ja suurelle yleisölle. On pakko tehdä joitain kompromisseja, koska mikään simulaatio ei valtaväestöä kiinnosta. Erillinen hardcore mode tuossakin varmasti on moninpelissä, joka osittain ratkaisee ongelman.
 
Täytyy kyllä heti kuitenkin tähän väliin lisätä, että itseäni taas viihdyttää pelin nopeatempoisuus ja ns. Free For All meininki, eikä niinkään taktinen etenimenen ja realistisuus. Tämä siksi, että sellaista on MAHDOTON saavuttaa public servuilla, jos ihmisillä on muutakin elämää kuin vain jatkuva pelin pelaaminen. Pelistä pitäisi siis oikeasti olla kaksi eri moodia, FFA ja Team play yms, koska en missään nimeässä haluaisi BF-henkeä poistettavaksi jonkun Ghost Recon meinigin sijalle. Kysykää itseltänne; miksi pelaatte Battlefieldejä ettekä juurikin Ghost Reconeja?
 
Oon samaa mieltä ku Termis ton suhteen, että BF:ssa on aina viehättänyt tietty anarkia... onhan se aika inhottavaa ja arcadeakin hyppiä ja vuorotella CG:ia ja Saigaa lähitaisteluaseena, mutta se on vain hauskaa. Lisäksi BF on peli, jossa oikeasti kehittyy. Kentissä voi opetella tiettyjä etenemistapoja, piiloja ja reittejä.

Ainoo mikä jurppii on se fakin snipuilu. Rushit kusee aina siihen, että pelissä on liian monta raudankovaa tarkka-ampujataistelijaa...
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Snipujakin pahempi yhdistelmä oli minä tankissa, komentajana ja lähellä vihun spawning aluetta. :D UVA, support boxeja ja loputon määrä tappoja. Vielä kun olin anti-tank mies, niin aina jos näin vihu tankin, niin se oli ulos, laukaus ja takas tankkiin josta kill-shot ;)
 
1-2 ja 4 allekirjoitan, että näitä on vaikea saada kuntoon jotta peli kiinnostaa riittävän nyyppille ja taas tasapainoilee arcaden ja realistisuuden välillä. 3 ja 5 en kyllä ole varma mitä tarkoitat (viittaan Bf2), koska ainahan se on selvä, että jotain keskeneräistä peleissä on ja silti sinä ja monet muut on hakannut näitä pelejä varmasti eniten mistään online fps-peleistä ;)
Itekin oon hakannu nyt kuudetta vuotta bf2:sta. Keskeneräisyydellä ja paskalla koodilla tarkotin mokia/bugeja, esim.
1) pronespammi
2) äijä ei aina spawnaa vaan joutuu hakkaan enteriä
3) äijä jää välillä makaamaan maahan ja se pääsee nouseen siitä vasta kun kipuaa tikkaille (ei nouse edes vaikka kuolet)
4) tapat viereisen jätkän ja reviveet niin sillä on täydet ammot
5) hitboxit lagaa aivan älyttömästi (eikä niitä voi korjata=enginen tjsp soveltumattomuus fps-peleihin=paskaa koodia)

ja mitähän muuta vielä... no, nää tosiaan on 1.5 versiossa vielä :) Onhan se tosiaan vieläkin keskeneränen.

6) iron sightit ei oo kohdillaan, vaikeuttaa huomattavasti pitkän matkan ampumista.
7) Bf2 kaatuilee järkyttömästi. Servut joutuu boottaileen päivittäin.
8) Squadibugit, eli ei voi tehdä squadeja jne...
näitähän löytyy.
EDIT:
9) seinien sisälle pääsee
 
Itekin oon hakannu nyt kuudetta vuotta bf2:sta. Keskeneräisyydellä ja paskalla koodilla tarkotin mokia/bugeja, esim. prone spammi, äijä ei aina spawnaa vaan joutuu hakkaan enteriä, äijä jää välillä makaamaan maahan ja se pääsee nouseen siitä vasta kun kipuaa tikkaille (ei nouse edes vaikka kuolet), tapat viereisen jätkän ja reviveet niin sillä on täydet ammot, hitboxit lagaa aivan älyttömästi (eikä niitä voi korjata=enginen tjsp soveltumattomuus fps-peleihin=paskaa koodia), ja mitähän muuta vielä... no, nää tosiaan on 1.5 versiossa vielä :) Onhan se tosiaan vieläkin keskeneränen. Nii joo, iron sightit ei oo kohdillaan, vaikeuttaa huomattavasti pitkän matkan ampumista. Bf2 kaatuilee järkyttömästi. Servut joutuu boottaileen päivittäin. Squadibugit, eli ei voi tehdä squadeja jne... näitähän löytyy.

OK, aivan, en edes muistanut kaikkia oikeita bugeja! :) (nimimerkillä satoja tunteja bf2 monta vuotta sitten, muttei enää)
 
Mä toivon, että tästä tulee aito jatko-osa bf2:lle, eikä mitään bad company kakkaa.. BF2 paremmilla graffoilla, paremmilla hitboxeilla sekä hc modilla, kiitos. Onhan bf3:seen tulossa mm. hävittäjät takas, joten kenttien koko pitäs olla hyvä.
 
Mä toivon, että tästä tulee aito jatko-osa bf2:lle, eikä mitään bad company kakkaa.. BF2 paremmilla graffoilla, paremmilla hitboxeilla sekä hc modilla, kiitos. Onhan bf3:seen tulossa mm. hävittäjät takas, joten kenttien koko pitäs olla hyvä.

..tottakai se on jatko-osa bf2:lle..
 
Konsoleilla kentät ovat tuosta player limitistä johtuen pienempiä, mutta lentohärveleillä pystyy kuitenkin onneksi lentämään kartan ulkopuolelle.

Topicissakin jo tuo PC on aika vahvasti mainittuna :) Konsoleilla voi olla ihan mitä vaan. Kukaan pelin todellisista faneista kun ei niillä paskoilla peliä suostu pelaamaan.
 
Topicissakin jo tuo PC on aika vahvasti mainittuna :) Konsoleilla voi olla ihan mitä vaan. Kukaan pelin todellisista faneista kun ei niillä paskoilla peliä suostu pelaamaan.

Pakko kyllä vähän lietsoa tulta, että konsolipelaajat eivät kyllä kuuluisi edes samaan ketjuun keskustelemaan, jos ainoa kokemus kunnon mätöstä on padi kädessä (mutta toki voi keskustella konsoli-versiostakin ;) )
 
Pakko kyllä vähän lietsoa tulta, että konsolipelaajat eivät kyllä kuuluisi edes samaan ketjuun keskustelemaan, jos ainoa kokemus kunnon mätöstä on padi kädessä (mutta toki voi keskustella konsoli-versiostakin ;) )

Konsolipuheet pitäisi kyllä olla ihan erikseen, meinaan ei kyse ole edes samasta pelistä. Hävittäjällä ja hekolla lentäessäkin se PS3/Xbox 360 tekee suurimman osan siitä lentämisestä... eikä varmaan tarvitse mainita hitboxeista ja auto aim/aim assist-systeemeistä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom