Battle Beast - Bringer of Pain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sladdi
  • Aloitettu Aloitettu
Battle Beastilta tulee uusi "Bringer of Pain"-niminen levy ulos 17.02.2017. Ensimmäinen sinkku "King For A Day" julkaistaan lähiaikoina. Aika jännittävää kuulla miten bändin entisen pääsäveltäjän/-sanoittajan/kitaristin, Anton Kabasen lähtö bändistä on vaikuttanut uuteen materiaaliin. Kabasen tilalle kitaristiksi on tullut Brymiristä tuttu Joona Björkroth.

battle-beast-bringer-of-pain.jpg

Joo ei oikein lähtenyt ja muistuttaa tosiaan Enter the Metal Wordia. :D Noh, ei se sama ole muutenkaan ilman Kabasta.

Mitäs keskitempoista kasaripoppia tämä nyt on? Hevimetallia perkele!

Toivottavasti nämä ensimmäiset maistiaiset on niitä "radiobiisejä"...

Kyllähän noi sinkutki alkaa koko ajan kuulostamaan vaan paremmalta kun useamman kerran kuuntelee. :)

Nyt voi kuunnella vähän maistiaisia levyltä. Ei ole enää vanhaa kunnon hevimetallia tämä Kabasen jälkeinen tuotanto, mutta ei nuo kappaleet toisaalta huonoltakaan kuulosta.

Ei oikein välity se "fiilis" mikä bändin aiempaa tuotantoa kuunnellessa itellä ollu aika selvästi tunnistettavissa. Johtunee siitä et oma korva tarttuu niin hiton paljo melodiaan ja koukkuihin eikä niinkään lyriikoihi. Toivottavasti valmiissa tuotoksessa on siis ihan vitun paljon enemmän munaa, nää maistiaiset kuulostaa iha tusinakamalta...

Dancing with the beast uppoaa. Ja moni muukin.

Ihan hyvä levy näin muutaman kuuntelukerran jälkeen. Ei kuitenkaan sitä Battle Beastia mistä olen itse oppinut tykkäämään, eli parasta heavy metallia mitä Suomessa on tehty:D

Voi vitsi, kymmenellä biisillä levy olisi ollut tiivis ja tasainen paketti. Nyt siellä on 3 hutia jotka hajottaa kokonaisuuden. Minusta tuo Dancing with the beast on aivan helvetin huono biisi battle beast mittapuulla. Sen perään tulee heti levyn toiseksi suurin huti - Far from heaven. Minä ottaisin pois levyltä myös viimeisen biisin - Rock trash.
Epäilin kovasti tämän levyn tasoa koska pääasialllinen biisiarkkitehti Kabanen sai kenkää omasta bändistään. Ensimmäisillä kuuntelukerroilla jäi hyvin sekava mieliala mutta se johtui pitkälti siitä että alun 8 biisiä on helvetin hyvää battle beastia ja se kahdeksas on minusta levyn paras biisi - We will fight ja sen jälkeen tulee tuo farssi eli Dancing with the beast.
Kokonaisuutena kuitenkin itse huokaisin jokseenkin helpotuksesta, bändi on vielä elossa ja porskuttaa!

Back
Ylös Bottom