Back-office työtehtävät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
2.7.2004
Viestejä
1 296
Löytyyköhän palstalta väkeä joilla olisi tietoa rahoitusalan "back-office" työtehtävistä ja palkkauksista, etenkin sikäli kuin tradenomit ovat kyseessä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rahoitusalalla Tradenomin tutkinto on ehkä vähän ylikoulutettu back office tehtäviin. Tehtävät koostuvat rutiineista ja yleisestä selvittelystä. Tämä tosin riippuu todella paljon back officesta, onko kyseessä esim luottoyksikön bäkkäri vai kv-pörssikaupan.
 
Pankin Back-officessa on ihan kaikkea, seuraaviin itse törmännyt: puhelinvaihde, maksupalvelu, maksuselvittely, vaihtokassan ylläpitoa.

Palkkaushan pankeissa voisi olla parempikin.
 
Erilaisia Back-Office tehtäviä esim. pankeissa on todella paljon ja palkka/työn vaativuus tietenkin riippuu minkalaisella osastolla työskentelee. Itse (tradenomiopiskelija) olen pankissa arvopaperipuolen (johdannaiskaupankäynnin) bäkkärissä hommissa. Duuniharjottelua oon tällä hetkellä suorittamassa ja ihan ok hommaa on ollut.
 
Rahoitusalalta on kokemusta. Alan TES on mielestäni erittäin hyvä Suomessa. Peruspalkat alkavat siitä n.2200€ (esim. mainitsemasi back office työt) yhtiöstä riippuen ja nousevat kokemuksen myötä nopeaan mutta huom yläpää (keskijohto ja siitä ylöspäin) ei enää ole mielestäni kilpailukykyinen muiden alojen kanssa. Palkan lisäksi edut esim. henkilöstörahastot suolsi itselleni viikon Karibianloman verran vuodessa "ylimääräistä pätäkkää", ja tämä siis vain opiskeluajan kesätyöstä ja osa-aikaisuudesta. Lisäksi isompaan konserniin jos meinaat niin lainat, varsinkin asunto yms. isommat erittäin edullisia normaaliasiakkaaseen verrattuna, muttei esim. sijoitusinstrumentit. Ja luontaisetuna rahoitusyhtiössä oppii myös tekemään lisää rahaa omalla palkallaan;)
 
Back
Ylös Bottom