Babylon 5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reason
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinkas moni diggailee tätä legendaarista sarjaa? Kaivoin tässä juuri parin vuoden tauon jälkeen levyt kaapista esiin ja aloin kattelemaan sarjaa taas läpi alusta.

Ja taas voi sanoa että vaikka varsinkin alkupään jaksojen efekteistä(luotu Amigalla LOL) on aika ajanut komeasti ohi, niin sarja ei ole menettänyt viehätystään ainakaan minun kohdallani yhtään. 5 vuoden storyline on kyllä vain niin onnistunut idea ja uusintakerroilla huomaa aina jotain uusia viittauksia tuleviin ja menneisiin tapahtumiin sarjassa. Parasta scifiä ja ehkä paras tv-sarja ikinä. :5:

Aihe on myös jokseenkin ajankohtainen, sillä juuri äskettäin ilmestyi ensimmäinen osa Babylon 5 : The Lost Tales -sarjasta DVD:lle. Sarja kuvaa lisää B5-universumin eri tapahtumia keskittyen aina muutamaan henkilöön kerrallaan. Lisäosia on ilmeisesti tulossa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_5
http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_5:_The_Lost_Tales

tästä on joku aiempi thredikin olemassa, ja joo kyllähän tätä on fanitettu kympillä aikanaan. Hienoahan tässä sarjassa oli juuri se pitkä 5v storyline ja muutenkin hyvä ja toimiva tarina hienoine päähenkilöineen.

Ite tykkäsin myös siitä että päähenkilöt vaihtuivat ja kehittyivät huimasti koko sarjan ajan. Esim. Garibaldin muuttuminen kesken sarjan "pahikseksi" jne. Voih, good times =)

jep, itse oon aina diggaillu sarjasta. 1-4 kaudet on hyviä, vitos kausi on ihan jees, mutta ei ehkä niin onnistunut kuin edelliset. Crusaderista olis saattanu tulla hyvä jos olisivat saaneet tehdä vapaasti, ilman tv-yhtiön painostusta.

Oon ittekki odotellu noita lost tales tarinoita, eka näyttäis olevan jo netissä...

B5:rock: 5.kausi olisi voitu jättää tekemättä.

Meni vähän noi 4. ja 5. kausi käsille, kun teko vaiheessa ei tiennyt tuleeko sitä 5 kautta ollenkaan. Siis 4. kausi on ihan loistava, mutta tapahtui vähän liian paljon, kun ei tiennyt tehdäänkö 5.kautta ollenkaan.

Nyt kun oon eka kauden Battlestar Galacticasta kattonu ni kyllä B5 pyyhkii BG:llä lattiaa. Ei se huono sarja oo, mutta B5 on kyllä parempi. "Frack you!" :rolleyes:

Oih! Katoin B5:n aikanaan telkkarista ja tykkäsin kyllä kovasti. Siitä on lähemmäs kymmenen vuotta aikaa, joten mielellään ottaisin uusintakierroksen jos vaan saisin levyt jostain käsiini ;)

B5 on minulle se alkuperäinen scifi-sarja. Mutta jos BSG:n verrataan, niin on pakko myöntää, että B5 tuntuu välillä kuin katsoisi larppaamista. Näyttelijäsuoritukset ovat vähän sinnepäin. Tyhmiä filleri-episodeja. Taustajuoni oli kuitenkin hyvin mielenkiintoinen ja piti tv:n ääressä joka jakson ajan. Tässä on jotain hyvin samaa BSG:n kanssa, vaikka BSG onkin (pienestä budjetistaan huolimatta) ammattimaisempi ja koherentimpi tekele.

B5 on mun suosikki scifi-sarja BSG:n ohella. Täytyy tosin kyllä sanoa, että BSG on vienyt ykkössijan B5:ltä...

Tomppa85:n kommentit pitää kyllä täysin paikkaansa, eli näyttely on välillä täysin luokantonta, mutta tarinakaari on kyllä ihan loistava aina 4. kauteen asti. Hyllystä löytyykin DVD:llä kaudet 1-4. Umpisurkeaa vitoskautta ja sarjasta tehtyä spin-offia en edes laske B5 kaanoniin mukaan.

Katsoin itekin telkkarista joskus B5:n. Ihan ok oli silloin, mutta kun joku vuosi sitten koetin katsoa uudestaan niin jäi kesken :( Eniten häiritsi se miten tarina hyppi neloskaudella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Babylon 5 oli ihan siisti juttu aikoinaan. Voisihan se olla sitä vieläkin, mutta uusintoja ennemmin näkisin Doctor Whota tai Tähtiporttia.

Oih, Farscape oli kyllä mahtavuutta! harmi kun sekin sarja oli niin lyhyt =/

Aihe on myös jokseenkin ajankohtainen, sillä juuri äskettäin ilmestyi ensimmäinen osa Babylon 5 : The Lost Tales -sarjasta DVD:lle.

Babylon5

Tuollaiseen sijoitin. Mokoma on vielä muoveissa odottamassa aikaa katsoa se kannesta kanteen. :)

Lost Tales oli ihan uutta ja ennekuulumatonta. Kiitos vinkistä. Täytyypä seurata kuinka sarja etenee.

Ja BG on aivan loistava, vaikkei B5:n tasolle aivan ylläkään.

Ei olis pahan hintainen tuo boxi.. vois hommata.

Joskus televisiosta katsoin kaikki jaksot, ja tulipahan ne jossain vaiheessa koneellekkin hommattua ja tuijoteltua uudestaan. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom