Babel ja Muiden elämä -leffat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oletko katsonut molemmat ja mikä oli mielipiteesi? Itse jahkaan kumpaako menisin katsomaan,kun molemmat vaikuttavat kiinnostavilta.

Oletko katsonut molemmat ja mikä oli mielipiteesi? Itse jahkaan kumpaako menisin katsomaan,kun molemmat vaikuttavat kiinnostavilta.

Kai tiesit, että Babel on ns. päätös Alejandro Gonzalez Inarritun trilogialle. Kaks ekaa osaa olivat Amores Perros ja 21 Grammaa, joten aikalailla samanlaista meininkiä on ilmeisestikin odotettavissa.

Itse en ole vielä nähnyt Babelia, mutta jos se on vähänkään edellisten tasoinen niin kyseessä on laatuelokuva.

Babel tuli nähtyä ihan "first reel" esityksessä, eli ensimmäinen näytös ko. kopiosta Euroopassa. Ohjaaja myös leikkasi elokuvaansa viimeiseen asti, eli näimme kela kelalta Suomeen saapuneen elokuvan uutena versiona verrattuna esim. Cannesissa esitettyyn kopioon! Rakkautta ja Anarkiaa-festivaaleilla siis. Kuriositeettina mainittakaan, että tuotantoyhtiö oli palkannut vantteran turvamiehen vahtimaan, ettei elokuvaa kuvata videolle tai tallenneta mitenkään!

Babel oli itselleni pettymys. Sinällään hieno mosaiikkinen, useita tarinoita yhteen kietova tarina, joka ei kuitenkaan itseä jaksanut koskettaa. Aasialaisen koulutyön pikkuhousuton look hameen alla tosin ansaitsee myös erikoismaininnan!:rock:

Amores Perros on minulle sitä kuuminta hottia Inarritulta. 21 Grammaa oli myös koskettavaa ja hienoa kerrontaa, tosin ehkä hieman liian rankka omaan makuuni.

Suositut

Back
Ylös Bottom