Bäk tu tö riality

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu
Terppa!
Tuli tuossa mieleen kun oltiin Oulussa vierailulla ja metsästettiin auki olevaa salia lauantai-aamuna, ja jouduttiin lopulta menemään uimahallin salille. Niin, tuli mieleen, että onkohan sitä jotenkin itseltä tässä vuosien mittaan hävinnyt taju siitä, miten ehkä 90 % kansasta kuitenkin treenaa. En suinkaan ole itse mikään hard-core-treenaaja, eikä salikaan missä käyn vilise pelkkiä lihaskimppuja, mutta mutta... Silti tuli siellä vieraalla salilla sellainen olo, kun katseli kanssasisarten ja -veljien treeniä, että ei helv... mitä järkeä tuossa oikein on?! Ja salikin, vaikka selvästi oli vasta remontoitu ja uudet laitteet, oli minunkin perustreenaajan tarpeisiin aivan onneton. Pelkkiä koneita, ei power-rackia tai edes ylätaljaa selälle! Ja käsipainot loppuivat niin pieniin että minä tein kulmasoutua salin raskaimmilla painoilla :lol2: Tuli varsin rehvakas olo, täytyy myöntää :nolo:
Ja näin jopa aivan tyylipuhtaan penkki-hauis-pellen... Olin itse menossa tekemään hauiksia, kun siihen tuli sellainen 165-cm-narukäsi-amisviiksi, joka lastasi mutkatankoon reilusti painoja ja teki sellaista 20 cm liikerataa ja samalla ihaili peilistä tennispallon kokoisia hauiksiaan. Sen jälkeen se meni kysymään parilta pojalta, jotka ääneen ihmettelivät, että paljonkohan se penkkitanko mahtaa painaa, että voiko tehdä penkkiä välissä... Jalat sillä oli tietysti mallia tikku.
Mutta ei voi muuta sanoa kuin: Olen taas valaistunut! Ja närkästynyt siitä, että ns. ketjusaleille ei pääse kuin jäsenet ja ovikortilla ja muutoin aukioloajat on viikonloppuisin aivan onnettomat :curs:

Mua oikeastaan säälittää se, että osa ihmisistä, jotka treenaavat saleilla ilman minkäänlaista tietoa lihaskuntoharjoittelusta, pistävät ihan hirveästi aikaa taivaan tuuliin. Sen ajan kun vois käyttää paljon paremminkin.

Olen myös pohtinut tuota treenaus juttua, ja sitä että saatetaan käydä salilla vuositolkulla tajuamatta kuitenkaan että väärin menee ja pahasti.

Olen kuitenkin päätynyt siihen tulokseen että parempi käydä ja tehdä päin peetä, kunhan käyvät, liikkuvat edes johonkin suuntaan, ja näin säästävät yhteiskunnan rahoja jatkossa.

Mitä tulee Naten kirjoitukseen, niin minäkin jätän nuo valtakunnalliset rahankeräys ja jäsenyyskiskurit ihan omaan arvoonsa, enkä astu niihin jalallanikaan.

Kävin kerran kurkkaamassa tuollaisella salilla, ja laitteetkin näyttivät niin monimutkaisilta, että vaikka vuosia olen punttia heilutellut niin osa masiinoista ja niiden käyttötarkoituksesta jäi hieman hämärän peittoon.

Viivi sanoi:
Olen myös pohtinut tuota treenaus juttua, ja sitä että saatetaan käydä salilla vuositolkulla tajuamatta kuitenkaan että väärin menee ja pahasti.

Olen kuitenkin päätynyt siihen tulokseen että parempi käydä ja tehdä päin peetä, kunhan käyvät, liikkuvat edes johonkin suuntaan, ja näin säästävät yhteiskunnan rahoja jatkossa.

Joo, totta tuokin. Ihmettelen vaan, miten motivaatio riittää... Ite palloilin muutaman kerran salilla mitään tietämättömänä enkä varmasti koskaan olisi punttia alkanut harrastaa ellei poikaystävä olis "kädestä pitäen" opastanut. Tuli nimittäin niin turha olo, kun ei tiennyt, mitä olis pitänyt tehdä ja miten.

Minäkin sain onneksi mieheltäni hyvät neuvot ja opastuksen, ja kuljetaan vieläkin samaan aikaan salilla, ja neuvoja satelee joka kerta.

Minä itse pidän että asiat menee niin kuin pitää, mutta olemme aikasta marginaali ryhmä jotka punttia tosissaan nostavat.

Kaikki on tosiaan suhteellista. Mä käyn aika isolla salilla ja siltikään sieltä suurin osa naisista ei edes katso yli kympin käsipainoihin päin missään liikkeissä. Siellä tulee olo, että kyllä mä tosissani teen. Sitten kun katselen Pakkiksen punttimimmien treenopainoja, niin meinaa taas itku päästä oman heikkouden kanssa.

Mä kallistuisin kanssa sen kannalle, että parempi tehdä salilla säännöliisesti vähemmän hampaat irvessä ja puhtaasti, kun että ei kävisi ollenkaan tai tekee väärällä tekniikalla.

Toisaalta munkin motivaation vaikuttaa se, että saa edes hiljalleen jotain tulosta aikaan. Kaveri taas kysy justiinsa, että minkä ihmeen takia pitää saada sitä lihasta ja isompia painoja liikkeelle... (Ja kysy vielä multa) Iso iso näkemysristiriita, mutta jokaisella on omat tavoitteensa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom