Avenged Svevenfold: Nightmare

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tepe83
  • Aloitettu Aloitettu
Etelä-Kaliforniasta kotoisin oleva Avenged Sevenfold julkaisee, viidennen studioalbuminsa Nightmare 28. heinäkuuta.

Avenged.jpg

Avenged Sevenfold, lyhyemmin A7X, on yhdysvaltalainen yhtye Kalifornian Huntington Beachista. Se on ollut toiminnassa vuodesta 1999 alkaen. Alkuaikoina yhtyeen genrenä oli metalcore, mutta City of Evil -levyn ja levy-yhtiön vaihdoksen myötä musiikki muuttui kevyemmäksi metalliksi. Bändin uuden albumin nimi on Nightmare. Yhtyeen rumpali "The Rev" kuoli 28.12.2009. Poliisin mukaan kuolema näytti "luonnolliselta"

Avenged Sevenfoldin viides studioalbumi oltiin saatu sävellyksen osalta päätökseen ennen The Revin kuolemaa. Yhtyeen jäsenten yhteisestä päätöksestä sävelletty materiaali levytetään The Revin muistoksi. Albumin rumpuosuudet soittaa Dream Theaterin rumpali Mike Portnoy, jonka The Rev nimesi suurimmaksi idolikseen.

Hyvältä kuulostaa!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nimeltämainitsematonta kautta olen saanut käsiini tämän uuden levyn ja olen nyt kuunnellut kerran läpi. On erittäin erilaista tavaraa vrt aikaisempiin levyihin, ihankuin kuuntelisi eri bändiä :O Se että pitääkö tästä onkin sitten eri asia, itse ei ehkä iske niin kovaa kuin mm. City of Evil. Selvästi huomattavissa on kuitenkin se että Mike Portnoy on rummuissa :D Sen vaan kuulee.

kaks biisiä kuullu tulevalta levyltä: nightmare+buried alive?, ainakin nämä molemmat taattua a7x kamaa. Mielenkiinnolla odotan ensviikon julkasua!!!

tääki bändi on vaa menossa huonompaan suuntaan.. viimenen albumi ei oikee enää nappaa ja tää nightmare biisi on täys paska.

Welcome to the family kuulostaa kyllä maistuvalta.

City of evil taisi jäädä tän poppoo parhaaksi teokseksi minun mielestäni. Kyllä nääkin hyviä on mutta ei kuitenkaan niin kovaa iske kun ehkä voisi.

Hyvältä kuulostaa ainakin jo muutaman kuunnellun biisin jälkeen. Jos vertaa edelliseen levyyn (Avenged Sevenfold), niin hyvin samaa tyyliä ovat pitäneet. Portnoyn rummut tuntuvat ja kuuluvat omalla hyvällä tavallaan läpi. Mattin ääni on yksi parhaimmista, käheä ja sexy.

Avenged Sevenfoldin vanhoja älppäreitä on turha verrata nykyisiin, sillä tyylihän on muuttunut (tietoisesti?) coremetallista enemmän yleisöystävällisemmäksi metalliksi.

Aiemmin olen vihannut tätä bändiä, mutta kun kuulin että Portnoy on rummuissa, niin oli aivan pakko kuunnella tätä levyä. Nyt noin 5 kuuntelua takana ja ihan hyvältä kuulostaa, vähän rauhallisempaa menoa kuin mitä normaalisti kuuntelen. Tän levyn vois melkein jopa ostaa...

Emmä tiedä onko musiikki nyt niin hirveesti muuttunut eka levyn ajoista tähänpäivään. Itse pidän jokaisesta levystä tähän saakka. Paras juttu on se, että laulaja alkanut laulaan huutamisen sijaan kun on noin mahtava äänikin. Jotkut vanhat biisit kuulostaa entistä paremmilta kun kuulee ne "laulettavina" versioina live vedoissa. Toki meno on rauhoittunut levy levyltä mut ei liikaa!

Ihan toimiva levy tää Nightmarekin parin kuuntelukerran jälkeen. Ehkä pikkasen liikaa balladinomaisia biisejä + akustista kitaraa. Räyhäkkäämmät kipaleet taas tosi hyviä!

Mä en osaa sanoa että tykkäänkö vai enkö tästä lätystä. Nightmarea kuultu radiossa monen monta kertaa ja nyt ekaa kertaa kuuntelin koko levyn läpi. Hieman omituisia sovituksia välillä, tiedä sitten avautuuko muutaman kuuntelukerran jälkeen vasta. Täytyy kuunnella lisää...

Solisti kuulostaa ihan Tommi Läntiseltä. Aina tulee mieleen Via Dolorosa, kun tuota määkimistä kuulee..

Kannet:
avengednightmareart.jpg

En tiedä mitä ajatella bändistä, välillä kolahtaa ja välillä ärsyttää. Ehkä ei vain ole just omaan makuun sopiva. Avenged Svevenfold ;) Ehkä pitää kokeilla kuunnella uudestaan tätä uusinta.

Back
Ylös Bottom