av-vahvistin musiikki- ja elokuvakäyttöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xmx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

xmx

tarkoituksenani on hankkia av-vahvistin musiikki- ja elokuvakäyttöön. pääpaino kuitenkin ennemminkin musiikin puolella (60%/40%). tämänhetkisen asunnon rajoituksista johtuen en edes vielä tarvitse monikanavatoistoa. olen seurannut aktiivisesti keskustelua vahvistimista mm. dvdplazaa ja hifi-lehteä lukien...
lopputuloksena olen entistäkin enemmän sekaisin vahvistinvalinnan kanssa :)

ongelmana on lähinnä oikean hintaluokan valinta: 300-400e vai 400-500e? periaatteessa osa ylemmän hintaluokan ominaisuuksista on itselleni melko turhia.
ominaisuuksista sen verran, että vahvistimen tulisi soveltua äänellisesti ensisijaisesti kaksikanavakuunteluun ja liitäntöjä tulisi löytyä tarpeeksi (phonosta erityisesti plussaa). näin esimerkkinä harkinnassa ovat olleet mm. yamaha rx-v757 ja pioneerin vsx-915.

suositelkaapa kriteerien perusteella ja kertokaa omista kokemuksistanne!

Suosittelen lämpimästi Cambridge Audion 540R mallia. Siitä ilmestyy nyt tammi-helmikuun vaihteessa facelift-versio, joka sisältää uusimmat dekooderit yms. Laite on erittäin musikaalinen ja jopa näyttää hyvältä. Sitä on kehuttu sekä Hifilehdessä että DVD-Plazalla. Toimii erinomaisesti sekä musiikin kuuntelussa että leffojen katsomisessa. Hintaahan laitteelle kertyy noin 500-700€ riippuen tinkimistaidoista. Jälleenmyyjinä stadissa ainakin MrHifi ja HighEnd Studio.

http://www.mrhifi.fi/iwc/index.php4?page=productinfo&prod_code=3645

Kohtuuhinnalla mustalammas:

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=27968

Myös minua himottaisi uus vaffari, mutta ei ole tietoa mikä toisi oikesti uutta stereokuunteluun verrattuna muutaman vuoden vanhaan Jammuun. Kovemman luokan AV-vahvistimet taas tuntuvat painostavan HDMI:n, mistä ei huvittaisi maksaa.

Tietenkin yks vaihtoehto olisi pitää vanha rinnalla leffakäytössä ja ostaa kunnon stereopeli.

-T- sanoi:
Suosittelen lämpimästi Cambridge Audion 540R mallia.

kiitos vinkistä, tätä en ollutkaan aiemmin huomannut. jotenkin kuvittelin että cambridgelta ei löydy av-malleja lainkaan. hintaa on kuitenkin vähän liikaa vielä, 500e sijoituksella täytyisi löytyä jo phono-liitäntä. vaihtoehdot ovatkin siis joko yamaha rx-v757 (phono löytyy, hintaa hieman alle 500e) tai jokin halvempi vahvistin + levysoitinetunen.

onko kenelläkään tietoa noista 300-400e vahvistimista ja niiden soveltuvuudesta stereokuunteluun? hifi-lehdessä noita juuri testattiin, mutta stereotoistoa ei kauheasti kehuttu yhdessäkään tapauksessa..

modified sanoi:
Kohtuuhinnalla mustalammas:

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=27968

Myös minua himottaisi uus vaffari, mutta ei ole tietoa mikä toisi oikesti uutta stereokuunteluun verrattuna muutaman vuoden vanhaan Jammuun. Kovemman luokan AV-vahvistimet taas tuntuvat painostavan HDMI:n, mistä ei huvittaisi maksaa.

jep, procaster vaikuttaa todella hyvältä hintaisekseen. toisaalta tekisi mieli ostaa suoraan "laatumerkki", kun ensimmäistä av-vahvistinta on ostamassa.
mitä tuosta HDMI-liitännästä hyötyy tulevaisuudessa? yamaha mainostaa videokuvan kierrätystä/konversiota (video-up conversion tms), onko tästä jotain käytännön hyötyä?

Itse taidan jossain vaiheessa ostaa HK 970:n. Siitä irtoaa hetkittäin 75A virtaa, joten kyllä elementit liikkuvat. Toisaalta harvassa kaiuttimessa on 10" elementit mitä täytyisi liikutella.

Leffakäytössä äänenlaadulla ei niin merkitystä olekaan.

Ainakin deinterlace on ihan hyödyllinen ominaisuus eli saadaan lomittamatonta kuvaa tykille. Ylöspäin skaalauksesta on kai silloin hyötyä jos kuvalaitteen natiiviresoluutio on suurempi kuin ohjelmalähteen antaman materiaalin.

Itse ostin juuri ON-OFF:ista Yamahan 457:n ja olen ollut todella tyytyväinen. Hintaa oli 300e ja liitäntöjä riittävä määrä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom