Auttakee !!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bloom
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%

Muippelis!
Olen nyt muutaman kerran lukenut näitä sivustoja ja haluan kysyä neuvoja ja mielipiteitä säännöllisesti treenaavilta naisilta! Treenaan kotona ja "tosissaan" olen treenannut noin vuoden, jota ennen jotain satunnaista puuskuttelua motivaation puutteesta...Alkuun olin ihan tyytyväinen tuloksiin, kun paino tippui noin 5kg ja kiinteytyminen aiheutti sen että näytti että olisin laihtunut reilu kymmene kiloa (näin olen saanut kuulla). Nyt kyse on kumminkin siitä, että kehitys "polkee paikallaan"...olen 162cm pitkä ja painan 59kg ja tahtoisin laskea painoni johonkin 54-55 kiloon...vaikka treenaan kuinka kovaa ja vähennän syömistä niin paino ei vaan putoa, pikemminkin nousee! Siis, pitäisikö minun nyt sitten unohtaa vaaka ja treenata vaan ja seurata tuloksia peilistä? punteilla treenaan 3-4 kertaa viikossa ja välipäivinä crosstrainerilla(n.30min) tai reipasta kävelyä... Käytössä minulla on siis käsipainot 20kiloon asti ja crosstrainer ja jumppapallo...Syön ihan normaalisti, en todellakaan yli kulutuksen! Aamupala, lounas, välipala, illalla pari palaa ruisleipää ja teetä ja porkkanaa...Onko mahdollista pudottaa painoa siihen 55 kiloon? ja mikä voipi mättää?!? auttakaa hyvät naiset jos on pienintäkään neuvoa! ja hirveästi en siis tiedä ruokavalioista sun muusta...ja pitäisikö minunkin ruveta treenaamaan tuommoisilla hirrweillä painoilla, mitä luin tyttöjen treenipainoista, että tuloksia tulee haluttuun suuntaan?! hui ku hirrwittää! Hattua nostan teille, hyvät naiset! Kiitos jo etukäteen jos neuvoja saan! :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Veikkaanpi, että pian täällä suositellaan ruokavalioon puuttumista. Nuo aloittelijoille suunnatut threadit on oikeasti tosi hyödyllisiä. Kannattaa käyttää aikaa niiden läpi lukemiseen. Huomaat pian, kunhan jaksat pläräillä, että ruokavaliolla on treenin ohella suuri vaikutus kehittymiseen. Tarpeeksi laaturuokaa, proteiinia, proteiinia, hiilareita ja rasvaakin, niin kehon pitäisi herätä tuosta eloon. :) Ei siis missään nimessä mitään kitudieettejä pitäisi pysyviä tuloksia hakiessa harrastaa.

Ja tuskinpa sitä kannattaa ihan puolitehoisestikaan treenata. ;)

En halua tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa, joten heitetään nyt tämä fakta ensimmäisenä pöytään:

Jos kulutat enemmän mitä syöt, niin laihdut.

That's it. MUTTA...

Jos olet aivan varma että todella kulutat enemmän kuin syöt, niin silloin on mahdollisesti kyse siitä, että syöt liian vähän. Jos elää jatkuvasti liian suurella kalorivajeella, elimistö menee ns. säästöliekille. Elimistö toisin sanoen kuvittelee että nyt iski nälkävuodet ja pistää hanat kiinni, eikä suostu luopumaan hätävaroistaan kilon paloina. Päinvastoin se oikein mieluusti kerää kaiken ylijäämän entistä hanakammin varastoihinsa.

Jos olisin sinä, ottaisin vihkon ja kynän ja pitäisin jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa johon merkkaisin ylös joka ikisen pienenkin suupalan ja laskisin kalorit tarkkaan. Tämän jälkeen sitten testailisin eri kalorimääriä esim. kahden viikon jaksoissa, ja seuraisin millä kalorimäärällä paino lähtee nousuun, pysyy samana ja millä se lähtee laskemaan. Näin saisin käsityksen mikä todellinen päiväkulutukseni on. Siitä sitten pois se -500 kcal, niin kaiken järjen mukaan painon pitäisi lähteä laskuun ja kun pitää tuon vajeen maltillisena ei elimistökään mene niin pahasti juntturaan. Jos painonpudotuksella ei ole kiire, suosittelisin pitämään löysempiä viikkoja tai ainakin päiviä välissä, sillä elimistö tosiaan tuppaa tottumaan pikku hiljaa kaikkeen. Kaikista parhainta varmaan olisi jos vaihtelisi kalorimäärää hieman päivittäin. Näin välttyy jumitukselta.

ps. vastasin nyt sillä olettamuksella, että sinulle olisi tärkeämpää niiden kilojen pois saanti kuin lihasten kasvatus, nämä kaksi asiaa kun eivät oikein kulje käsi kädessä. Noissa sinun mitoissa en välttämättä stressaisi niin sen kilomäärän suhteen, vaan antaisin tosiaan sen peilin kertoa enemmän.

Kiitoksia teille! Juu niin ajattelinkin että ehkä syy voipi olla siinä etten syö tarpeeksi...proteiineja jne! Eli tarkoitukseni olisi saada se paino siihen 55 kiloon ja kroppa timmiksi niin että lihakset erottuisivat (kädet & vatsa)...täytyypi varmaan perehtyä noihin ruokahommiin sitten, BLÄÄH! hih hii :) Oisiko muuten jenkkakahvoille hyvää liikettä teillä? minulla on se perus paino toiseen käteen sivulle alas ja keskikropalla ylös jne...ja perinteiset lattialiikkeet......:eek:

Oisiko muuten jenkkakahvoille hyvää liikettä teillä? minulla on se perus paino toiseen käteen sivulle alas ja keskikropalla ylös jne...ja perinteiset lattialiikkeet......:eek:
Ei se paikallinen rasvanpoltto ikävä kyllä edelleenkään onnistu, joten jenkkakahvoille paras hävityskeino on dietata ne pois.
Muunmuassa tässä aiheesta on keskusteltukin.

Jenkkakahvoille, kuten millekään muullekaan kropan osalle, ei ole olemassa mitään "täsmäliikettä", paikallista laihduttamista kun ei ole olemassakaan. Rasvaa palaa aina tasaisesti koko kropasta, kun ollaan miinuskaloreilla.

Miksi tuo 55 kg:n painolukema on sinulle niin tärkeä?

EDIT: Pah, hävisin tiukasti Lilithille ;)

Jenkkakahvoille, kuten millekään muullekaan kropan osalle, ei ole olemassa mitään "täsmäliikettä", paikallista laihduttamista kun ei ole olemassakaan. Rasvaa palaa aina tasaisesti koko kropasta, kun ollaan miinuskaloreilla.

Miksi tuo 55 kg:n painolukema on sinulle niin tärkeä?

EDIT: Pah, hävisin tiukasti Lilithille ;)

ok! No vaikka olenkin normaalipainossa niin jotenkin keskikroppa näyttää "paksulta"! rasvaa ei tunnu vatsassa olevan ja lihaksetkin näkyvät jonkun verran , ajattelin että painoa pudottamalla ehkä pääsen tästä...vai olisiko vika sitten ehkä siinä että juuri siihen katse aina kiinnittyy peiliin katsoessa...edestä päin ihan ok mutta sivulta katsoessa !paksu pötikkä"...kai :D

ok! No vaikka olenkin normaalipainossa niin jotenkin keskikroppa näyttää "paksulta"! rasvaa ei tunnu vatsassa olevan ja lihaksetkin näkyvät jonkun verran , ajattelin että painoa pudottamalla ehkä pääsen tästä...vai olisiko vika sitten ehkä siinä että juuri siihen katse aina kiinnittyy peiliin katsoessa...edestä päin ihan ok mutta sivulta katsoessa !paksu pötikkä"...kai :D

Tuo sivusta paksulta näyttäminen voi johtua myös siitä että vatsa "pömpöttää" kun syvät vatsalihakset eivät pidä keskivartaloa kasassa. Eli jos poikittainen vatsalihas ja sen treenaaminen eivät vielä ole tuttuja, niin kannattaa tutustua.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tuo sivusta paksulta näyttäminen voi johtua myös siitä että vatsa "pömpöttää" kun syvät vatsalihakset eivät pidä keskivartaloa kasassa. Eli jos poikittainen vatsalihas ja sen treenaaminen eivät vielä ole tuttuja, niin kannattaa tutustua.

OK! kyseinen treeni muoto on kyllä tuttu, mutta jos teillä olisi vinkkejä erilaisiin liikkeisiin, niin otan kyllä avun vastaan! KIITSA! :rock:

Ja mä oon kyllä ihan paiseessa tän ruokavalion suhteen...Siis jos treenaan kotona 3-4 kertaa viikossa ja aerobiset päälle niin tarvitseeko minun ottaa lisäravinteita/protskuja? Syö kyllä aika monipuolisesti kanaa, vihanneksia, kananmunia, naudanlihaa, ruisleipää jne jne......Ja kohdallani ilmeisesti on kyse nyt sitten tästä "pömppö" mahaisuudesta...PRKL! Yksi raskaus on takana, mutta eipä oteta sitä tekosyyksi tähän :D JOKU joka on saanut sen pois ihan vaan reenaamalla, AUTA !

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ja mä oon kyllä ihan paiseessa tän ruokavalion suhteen...Siis jos treenaan kotona 3-4 kertaa viikossa ja aerobiset päälle niin tarvitseeko minun ottaa lisäravinteita/protskuja? Syö kyllä aika monipuolisesti kanaa, vihanneksia, kananmunia, naudanlihaa, ruisleipää jne jne......Ja kohdallani ilmeisesti on kyse nyt sitten tästä "pömppö" mahaisuudesta...PRKL! Yksi raskaus on takana, mutta eipä oteta sitä tekosyyksi tähän :D JOKU joka on saanut sen pois ihan vaan reenaamalla, AUTA !

Kirjaatko sä sun syömiset ylös? Todella paljon helpottaa esim. Kalorilaskuri, mistä näät suoraan syötkö tarpeeksi proteiinia. Jos saat ruuasta kaiken tarvitsemasi ei tarvita erikseen lisäravinteita. Totta kai on nopeaa ja helppoa ottaa protskuja vaikka jauhoista. Itse en käytä mitään ruuan lisäksi. Rahka, raejuusto, valkuaiset, kala ja liha sisällytettynä joka päiväiseen ruokavalioon kyllä mulle riittää.

Kaikki on yksilöllistä, mutta kannattaa ainakin jonkun aikaa kirjata KAIKKI ylös, jotta opit tietämään mitä mikäkin ruoka sisältää. Nopeasti sitä rakentaa itselleen sopivan pohjan mistä se oikeanlainen ruokavalio sitten muodostuu.:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom