SUPERCARB 1kg -40%

Auttakaa, nyt ei kulje

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avery
  • Aloitettu Aloitettu
Tiedän että samanlaisia ketjuja on varmaan miljoona, mutta mä oon aivan solmussa treenien ja ruoan kanssa tällä hetkellä ja menen vaan enemmän sekaisin kun luen monia eri ketjuja. Olen käynyt salilla reilu kaksi vuotta. Paino on noussut sinä aikana ainakin 10kg, jos ei 15kg. Olen aina ollut pitkä ja laiha. Salilla olen saanut tuloksia nostettua ihan hyvin, mutta nyt tuntuu että kaikki junnaa paikoillaan. Tuntuu että kehitystä ei tapahdu vaikka kuinka treenaa ja pyrkii syömään kohtalaisen hyvin. Ruokailussa ongelma on herkut, joita en vain voi vastustaa pitkiä aikoja. Minulla on siis viisijakoinen ohjelma ja pyrinkin käymään salilla viisi kertaa viikossa, vähintään neljä.

Nyt on ongelmana se, että minulla on ihan todellinen pelko siitä että laihdun, pienenen tai menetän lihaksia. Silti haluaisin erityisesti vatsan alueelta ylimääräistä pois, muualla ei omaan silmääni rasvaa liikaa olekaan. Pidän myös enemmän vartalotyypistä joka on lihaksikas, mutta ei rasvaton eikä "pieni", hankala selittää. Haluan myös todella kasvattaa lihaksia ja saada lisää voimaa. Kannattaako minun mennä nyt miinuskaloreilla ja polttaa sitä rasvaa ensin pois, vai pyrkiä syömään mahdollisimman terveellistä ruokaa paljon ja kasvattaa lihaksia? Tämä miinuskaloreilla oleminen on ehkä siksikin niin vaikeaa, kun ei ole tarpeeksi motivaatiota siihen, koska näen itseni liian lihaksettomana ja pienenä ja tiedän että miinuskaloreilla oleminen hidastaa lihasten kasvua. Sitten syönkin herkkuja ja kaikkea turhaa, eikä siitä varsinkaan ole mitään muuta kuin haittaa :face:

Ps. Kuinka paljon harrastatte/kannattaa harrastaa aerobista liikuntaa, niin että kunto kasvaisi mutta salitreenit ei juuri kärsisi?

Kiitos paljon jo etukäteen :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kerrotko vähän lisää taustoistasi. Sanot, että olet treenannut 2 vuotta, oletko vetänyt koko ajan samalla ohjelmalla? Oletko muistanut välillä keventää treenejä, tai pitää kokonaan taukoa vaikka viikonkin ajan?

Omaa treenitaustaa myös pari vuotta, ja edelleen tulokset kasvaa ja lihas muokkaantuu. Nyt olen miinuskaloreilla, tarkoitus hiukan saada rasvaa pois, mutta edelleen jaksan treenata ihan samalla lailla kun aiemminkin. Kiinnitän vain huomiota proteiinien saantiin ja muutenkin siihen mitä syön, lasken kalorit kalorilaskurilla. Olen säännöllisesti vaihtanut treeniohjelmaa ja liikkeitä, jos joku liike junnaa paikallaan, jätän sen pois ja yleensä seuraavassa treeniohjelmassa se sujuu taas paremmin. Aerobista tulee 1-3krt viikossa, nyt keväällä muista syistä johtuen vähemmän, mutta ainakaan omakohtaisesti tuo määrä ei haittaa salitreenejä, salilla käyn 4-5krt viikko, useimmiten 4.

Sinuna tarkistaisin treeniohjelman ja lisäisin 1-2 aerobista mukaan. Söisin mahdollisimman puhtaasti (kiinnittäisin huomiota proteiinien saantiin ja hiilarien keskittämiseen treenin ympärille) ja laskisin kalorit kulutuksen mukaan tai vähän alle, niin että jaksaa treenata ja kroppa kiinteytyy. Voisi tehdä hyvää aineenvaihdunnallekin.

Ei kannata ajatella asioita liian monimutkaisesti ;)

Kiitos vastauksesta :)
Olen kyllä vaihdellut ohjelmaa säännöllisin väliajoin. Ns. kevyempiä viikkoja en ole pitänyt, vaan kun käyn salilla treenaan niin kovasti kuin vaan jaksaa, mutta on minulla taukoja treeneistä ollut (parin viikon taukoja muutaman kerran). Ei minulla kehitys pysähtynyt ole, mutta tuntuu että ei se kyllä ole maksimaalista kehitystä lähelläkään vaan jotenkin hidasta nyt, etenkin yläkropan kanssa. Mikä paljon ärsyttää myös on se, että ryhti minulla on aina ollut huono eikä se tunnu millään paranevan! Onko mitään erityishyviä liikkeitä ryhdin parantamiseen?

Pitääpä yrittää nyt ainakin tuota aerobista lisätä tuonne väliin :) Ja jospa pitäisi nuo kalorit siinä 0 rajoilla, vähän miinuksella ja kattoo hetken aikaa miten onnistuu. Pääasia ehkä kuitenkin se että syö terveellisesti ja pyrkii jättämään ne herkut pois. Ja jos tekee mieli herkkuja kun on nälkä niin syö sitten jotain ylimääräistä, mutta terveellistä.

Ollaankohan me jotain sukua? Nimin. huono ryhti ja perso herkuille ;) Jonkun aikaa voin olla ilman herkkuja, karkkilakossa kuukausiakin. Sitten kun saan luvan herkutella, meinaa mennä överiksi.. Mikään syön vain kerran viikossa herkkua ei toimi ollenkaan.. Painon pudotus tuntuu todella haastavalta ja vaikealta, sitä se kai onkin kun normaalipainon sisällä pudottelee..

Onhan se myös ihan luonnollista, että se aloittelijan kehitysvauhti hidastuu jossain vaiheessa. Ja laihduttaessa yleensä tuppaa lähtemään myös lihasta, sitä on turha pelätä, mitä kovempaa pystyy treenaamaan niin sitä vähemmän sitä lähtee. Ja porkkanat on mun lempparit herkkuhimojen taltuttamiseen ;)

Kyllä kevyitä viikkojakin on hyvä pitää säännöllisesti, jos tuntuu ettei malta tehdä treenejä kevyemmin niin älä mene ollenkaan salille vaan tee kevyitä aerobisia, kehonhuoltoa yms :)

Tai entä jos edelleen kasvatat lisää lihasta niin maha näyttäis suhteessa pienemmälle? :D Mutta joo vähän samanlainen tilanne täälläkin...

Ollaankohan me jotain sukua? Nimin. huono ryhti ja perso herkuille ;) Jonkun aikaa voin olla ilman herkkuja, karkkilakossa kuukausiakin. Sitten kun saan luvan herkutella, meinaa mennä överiksi.. Mikään syön vain kerran viikossa herkkua ei toimi ollenkaan.. Painon pudotus tuntuu todella haastavalta ja vaikealta, sitä se kai onkin kun normaalipainon sisällä pudottelee..

Onhan se myös ihan luonnollista, että se aloittelijan kehitysvauhti hidastuu jossain vaiheessa. Ja laihduttaessa yleensä tuppaa lähtemään myös lihasta, sitä on turha pelätä, mitä kovempaa pystyy treenaamaan niin sitä vähemmän sitä lähtee. Ja porkkanat on mun lempparit herkkuhimojen taltuttamiseen ;)

Haha varmaan ollaan :D Joo ihan överiksi menee, jos luvan itelleen antaa herkutella. Pitäs vaan olla kokonaan ilman, muttaku.... :face:

- - - Updated - - -

Tai entä jos edelleen kasvatat lisää lihasta niin maha näyttäis suhteessa pienemmälle? :D Mutta joo vähän samanlainen tilanne täälläkin...

:D No seki on vaihtoehto!
kovaa treeniä nyt vaa ja puhdasta ruokaa ni eiköhä se siitä. Pitäs vaa opetella olemaan stressaamatta..

- - - Updated - - -

Kyllä kevyitä viikkojakin on hyvä pitää säännöllisesti, jos tuntuu ettei malta tehdä treenejä kevyemmin niin älä mene ollenkaan salille vaan tee kevyitä aerobisia, kehonhuoltoa yms :)

Joo viime viikosta tuliki kevyt viikko, jospa se tästä nyt taas lähtis.. :puntti:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom