Auttakaa!Mitä lisäravinteita tms.tarvitsen?

Olen nuori nainen joka on nyt päättänyt saada itsensä kuntoon. Ohjelmassani on kuntosalia, body pumppia, xycklingia sekä intervalli juoksuja. Tarkoitus kiinteytyä ja jonkin verran saada lihasta. Painoindeksini on 20,5. Ikää 30v. Ruokavalioni on vähähiilihydraattinen.

Aikaisemmin olen tehnyt tilaukseni Fitnesstukusta. Mitä tarvitsen ennen treeniä ja mitä treenin jälkeen? Ainakin jotain mistä saisin proteiinia. Entäpä jotain rasvanpolttoon? Entä onko jotain mikä auttaa proteiinia paremmin imeytymään?

Kiitos mikäli jaksoit vastata.

Rasvanpolttoon tarvit oikean ruokavalion. Jos jotain tarvisi ennen salia ottaa niin perus heradrinkki tai joku aminohappococtaili naamaan. Tukusta toi purple wraath menee ainakin täällä riemusta kiljuen..

Itse olen aatellut ostaa tuota Fitnesstukun Scication Xtendiä. Mistä noista sitten tietää mikä on parasta itselle, kokeilemalla? Onko rasvanpolttoon olemassa joku erityinen ruokavalio, vai tarkoitatko nyt vähähiilihydraattista tms? Mikä valmis proteiini olisi minulle hyvää kun en voi sietää pirtelöitä? Jotku juomat jotka eivät ole pirtelömäisiä? Onko sellaisia?

Xtend on kyllä mainio intra workout juoma, valittu monena vuotena parhaaksi. Ja se on aika sama minkälainen ruokavalio, kalori on kalori "tuli se sitten karkista tai pihvistä". Kalorien ja macrojen laskenta kuitenkin se tärkein että niitä saa sopivasti.

Tehonlisääjää vois myös auttaa saamaan enemmin irti treeneistä, Assault, Jack3d, Hermorage etc.

Protskujauhoja ei taida kauheasti olla erillaisia vaikka merkeissä on paljon eroja. Jotain vanukas juttuja on.

Löysin tavallisesta ruokakaupasta ihan kirkasta proteiinijuomaa (makuina mansikka&vadelma tai omena&päärynä) tosin puolen litran pullon hinta on lähellä 3 euroa eli mielestäni aika hintavaa. Miksi tuollaista vastaavaa ei ole fitnestukussa? Nyt en tuotteen nimeä ja pitoisuuksia muista mutta voin katsoa ne myöhemmin.

osta jauheena ja sekoita ite. Muuten on kallista.

Nettikaupat löytää google. Vertaile hintoja ja osta halvinta, älä sitä missä on kovimmat mainostekstit.

Esimerkiksi Star nutritionin Whey-80 saa n. 10e/kg ja yhestä kilosta tekee n. 30 drinkkiä.

Olen nuori nainen joka on nyt päättänyt saada itsensä kuntoon. Ohjelmassani on kuntosalia, body pumppia, xycklingia sekä intervalli juoksuja. Tarkoitus kiinteytyä ja jonkin verran saada lihasta. Painoindeksini on 20,5. Ikää 30v. Ruokavalioni on vähähiilihydraattinen.

Aikaisemmin olen tehnyt tilaukseni Fitnesstukusta. Mitä tarvitsen ennen treeniä ja mitä treenin jälkeen? Ainakin jotain mistä saisin proteiinia. Entäpä jotain rasvanpolttoon? Entä onko jotain mikä auttaa proteiinia paremmin imeytymään?

Kiitos mikäli jaksoit vastata.

Jos olet jo vähähiilarisella niin todennäköisesti proteiinimäärät ruokavaliossa on jo ihan riittävät. Jos haluat jostain syystä lisää proteiinia niin siten vaan hommaat sellaista mikä sinulle maistuu, ei niillä tuollaisena lisäannoksena juurikaan laadullisesti väliä/eroa ole. Käytännössä kaikki syömäsi proteiini imeytyy, pitää olla jo kohtuudella vikaa elimistössä jos näin ei kävisi. Ennen-jälkeen ajoitetuilla proteiini annoksilla on jotain vaikutuksia palautumiseen mutta en jaksa uskoa että vaikutus on suurikaan vuositasolla jos verrataan saman määrän nauttimiseen muuna ajankohtana.

Rasva palaa jos kulutuksesi on suurempaa kuin ruokailusta saamasi energia, ei sille hirveitä luontaistuotteilla tehdä ja 99% kaikista rasvanpolttajista on placeboa. Toimivia turvallisia aineita voi olla mutta niiden vaikutus oikeasti on järkyttävän pieni... jos jostain tuotteesta saa 100kcal polttohyödyn päivässä niin onko se sen rahamäärän arvoista kun saman efektin saat kun syöt jotain pienen määrän vähemmän.
Kahvin juonti on varmaan halvin ja "tutkituin" rasvan poltto boosteri..

ns. kiinteytykseen (vähän lihasta lisää, vähän rasvaa pois) voi pyrkiä "noin suurinpiirtein ylläpito kaloreilla" pitkällä aikavälillä...

Omasta mielestäni kreatiini on parhaita yleis lisäravinteita.. olipa lihotus tai laihdutus kyseessä.

Ongelma tuon jauheproteiinin kanssa minulla on se että sen koostumus oksettaa. Tavallista pirtelöäkään en voi sietää ja sen takia kyselen olisiko olemassa jotain muuta juotavaa vaihtoehtoa. Silloin tällöin varmaan ostan noita ns.kirkkaita proteiinijuomia joita saa tavallisista ruokakaupoistakin mutta pidemmän päälle tuo ei onnistu kun rasittaa kukkaroa ihan liikaa. Tietty yksi vaihtoehto voisi olla sekoittaa tuota jauhetta esim. rahkaan ja lantrata mehulla, sitä en ole vielä kokeillut.

Fatso. Olet varmaankin oikeassa että suurin osa rasvanpoltosta on placeboa. tuskinpa niitä tulee ostettuakaan. luulenpa että minulle riittääkin tuo Xtend ja sitten jotain lisäproteiinia.

:)

Ongelma tuon jauheproteiinin kanssa minulla on se että sen koostumus oksettaa. Tavallista pirtelöäkään en voi sietää ja sen takia kyselen olisiko olemassa jotain muuta juotavaa vaihtoehtoa. Silloin tällöin varmaan ostan noita ns.kirkkaita proteiinijuomia joita saa tavallisista ruokakaupoistakin mutta pidemmän päälle tuo ei onnistu kun rasittaa kukkaroa ihan liikaa. Tietty yksi vaihtoehto voisi olla sekoittaa tuota jauhetta esim. rahkaan ja lantrata mehulla, sitä en ole vielä kokeillut.

Fatso. Olet varmaankin oikeassa että suurin osa rasvanpoltosta on placeboa. tuskinpa niitä tulee ostettuakaan. luulenpa että minulle riittääkin tuo Xtend ja sitten jotain lisäproteiinia.

:)

Miten heran koostumus voi oksettaa? Eihän se eroa vedestä tai maidosta muuta kuin makunsa puolesta, ellet sitten sekota sitä aivan liian pieneen määrään nestettä.

Ei rahkaan tarvitse lisätä mitään jauhetta, kun siinä on proteiinia valmiiksi jo yllin kyllin. Yleensäkään et tarvitse lisäravinteena ollenkaan proteiinia jos saat tarpeeksi ruokavaliosta. Eli lisääppäs päivän syömisiisi vaikka 2x 250g purkkia rahkaa. Sekoitat mehukeittoon tai maustat vaikka funlightilla niin on hyvääkin. Noista tulee jo se 50g extra proteiinia.

Tuokin voi olla että teen seoksesta aivan liian tuhtia. Mutta nyt kun mietin että suurempana annoksena sitä en saisi kyllä millään alas. Eli taitaa sittenkin olla se maku joka minua äklöttää. Mene ja tiedä. rahkaa tulee kyllä syötyä, mutta vaihtelun vuoksi pohdin muitakin.

Ongelma tuon jauheproteiinin kanssa minulla on se että sen koostumus oksettaa. Tavallista pirtelöäkään en voi sietää ja sen takia kyselen olisiko olemassa jotain muuta juotavaa vaihtoehtoa.

Katsoppa f.tukusta sellainen kun Nectar. Se on proteiinijauhe mikä on enemmän mehumainen. Makuina Apple Ecstasy, Caribbean Dream, Fuzzy Navel, Pink Lemonade, Roadside Lemonade ja Strawberry Kiwi.
916 gramman purkeissa myydään, hinta 29,90e ja purkista saa 36 annosta. Eli annokselle tulee hintaa noin 80senttiä.
Itse olen purkillisen Strawberry Kiwii vetänyt ja tykkäsin kovasti :)

Aina ku on laiharilla ni tekee mieli syödä herkkuja

Maito pysyy koko päivän mukavan kylmänä kun laittaa jääkaappikylmään termospulloon. Otan usein treenikassiin duuniin termospullollisen rasvatonta.

Back
Ylös Bottom