Auton toimituksen viivästyminen

Liittynyt
19.2.2003
Viestejä
440
Ostin uuden auton, mutta toimituksessa tuntuu kestävän sovittua kauemmin. Miten asiassa kannattaisi toimia? Voinko vaatia vahingonkorvauksia viivästyksen johdosta? Jos voin, niin minkälaisia kokemuksia on, eli mitä kannattaa vaatia?
 
Kuinka pitkästä ylityksestä on kyse ? Kai siinä sopparissa on joku kohta, missä mainitaan "kohtuullinen" myöhästyminen tjsp :jahas:

Ei nyt ole hollilla omaa paperia - tilasin uuden avensiksen heinäkuun lopussa, saan auton vasta joskus joulukuun alkupuoliskolla...manuaalin/harmaan olis saanu kait ihan parissa viikossa, mutta automaatti/harmaa heitti suoraan lokakuun puoleen väliin ja tumman sininen väri pisti vielä reilut puolitoista kuukautta lisää :david:

Mutta kannattanee ottaa ihan suoraan "omaan" myyjään yhteyttä !
 
En jaksa printata nyt sopimus ehtoja, mutta taitaapi mennä niin, että kohtuullinen myöhästyminen on 4 + 2 viikkoa, josta et saa mitään rahallista korvausta, tietysti voit myyjältä kysellä jotain " hyvää" hyvitykseksi, ylimääräisiä tankkauksia, merkkitakkia jne.
 
Itsellä umpeutui ajoaika (ei menny katsastuksesta läpi) vanhasta autosta odotellessa uutta, sain liikkeestä vaihtoauton pariksi viikoksi (siihen asti kun uusi tuli) koeajoon. Se kyllä piti käydä erikseen pyytämässä ja sopimassa.
 
Kiitoksia vinkeistä. Täytyy käydä myyjän kanssa juttelemassa.
 
Viivästymiset melko tavallisia..

itse entisenä automyyjänä, (vw,seat,ford) voin sanoa että nuo myöhästyneet toimitukset ovat aika tavallisia. Tilaus- ja kauppaehdot on tehty aika löyhiksi, joten auto saa myöhästyä aika paljon ennenkuin siitä saa rahallista korvausta. Toki jos myyjällä on yhtään pelisilmää niin hän antaa sinulle jotain extraa.. näin oli ainakin itsellä tapana. Kyllä se tankki täyteenkin lämmittää näillä bensan hinnoilla :rock:
 
Back
Ylös Bottom