Athletic Fitness laji, tuubaako?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten on, onko kyseinen laji aivan paskaa, vai kiinnostaako ketään? Kilpailussa siis arvostellaan fysiikka, leuat toistokisana, dippi toistokisana sekä ( ainakin viimeks) 1000m soutu aikaa vastaan Concept2 laitteella.

Kyseinen lajihan on kohtalaisen suosittua muissa pohjoismaissa ainakin, ja meillä Suomessa se oli 2012, ja 2013 olemassa. Tuolloin oli miesten sarjassa 5 kisaajaa itseni mukaan lukien, ja naisten sarjassa 5, ja pirun kovia tuloksia tuolla oli!

Sillä lähdin kyselemään, kun kysyin liitolta onko mahdollista ikinäkoskaan enää saada kyseistä lajia suomeen, niin kuulemma on, mikäli saadaan kisaajia?!

Itseä tuossa nimenomaan viehättää se fyysinen osuus, eli ei pelkkää flexaamista, vaikka saa sitäkin tehdä Monihan ei pidä näitä fitnesslajeja edes urheiluna..tämä laji ainakin minun mielestä on todellakin urheilua, koska sisältää rankkoja suorituksia joiden mukaan pisteet jaetaan.

Mielestäni vain sopisi hyvin tämäkin laji vielä mukaan, ja varsinkin kerran oikein VALOon kuulutaan että pitäs urheilua ollakkin..mitä mieltä?

Itse ainakin lähden kisaamaan uudelleen tuohon jos vaan takasin saatais

Pitää tässä kartottaa kiinnostaako ketään, koska ei heti tule mieleen millä muulla tavalla saa kiinnostuksen selville kun ei ilmottautuakakkaan voi.

Kappas.. tällainen mennyt aevan ohi miulta, että tätä on edes joskus ollut Suomessakin. Pakko myöntää,
että tuollainen kisa missä pelkän ulkonäköilyn lisäksi on oikeasti sitä urheiluakin, niin kiinnostaa kyllä
henkilökohtaisesti katsojana ja kilpailumielessäkin palajon enemmän kuin kilpailut, joissa sitä
toiminnallisuutta ei ole, vaan homma lähempänä missi- ja mister sitä sun tätä -kisoja.
Tämän kommenttini saa laskea yhdeksi tuollaisesta kilpailusta kiinnostuneeksi
naisosanottajaehdokkaaksi, jos tuollaattinen kisa järkättäis. Soutua salilla että järvellä, leuanvetoja ja
dippejäkin nykyään taas kun ranteet kestää paremmin tuollaista touhua, tulee tehtyä muutenkin nykyään
ihan mielellään, niin olisi ikään kuin lajitreeni jo sattumalta päällänsä :puntti: :oujee: :puntti:

Ois kyllä hienoa, jos kiinnostusta löytyisi, niin olisi Suomessakin mahdollisuus kansalla kilpailla
tuossa jalossa lajissa :cool::p:cool:

Itse olin menossa jo vuonna 2014, mutta eipä kisaa sitten enää järjestettykään.. :( Todellakin kiinnostaa edelleen!! :) Sivusta huutelee myös eräs R.Lehtisen kanssa kilpailussa jo ollut..kiinnostusta on edelleen.. ;) Toivottavasti saataisiin tämä laji uudelleen Suomeen!!

Noniin, eli toivoa on:rock:

Sinähän FitTintta taisit "ihan hyvällä" menestyksellä silloin olla:)

Jos laji kiinnostaa porukkaa, laittakaa ihmeessä vaikka tähän ilmoitusta asiasta..kun tosiaan vaikea saada liitolle muutakautta tietoa että kiinnosta olisi, muuten kuin linkkaamalla tätä sinnepäin mikäli kiinnostusta löytyisi. Tiedä vaikka saataisiin..hyvä on laji kuitenkin!

Ja jos ei tätäkään pidä urheiluna niin mitä sitten? Kyllä viimestään sen 1000m soudun jälkeen saattaa mielipide muuttua:hyper:

Veikkaan että jos saisi vaikka 8-10 mies/ja naispuoleista ilmaisemaan kiinnostuksen kisata, olisi varsin hyvä viedä jo tieto eteenpäin! Se kuitenkin taitaa olla selvää, ettei tälle koskaan saada samanlaista huomiota kuin vaikka Bikinille. Ja onhan sitäkin lajia sata sarjaa, kai tätäkin sekaan pari sarjaa mahtuisi:puntti:

Noniin, eli toivoa on:rock:

Sinähän FitTintta taisit "ihan hyvällä" menestyksellä silloin olla:)

Jos laji kiinnostaa porukkaa, laittakaa ihmeessä vaikka tähän ilmoitusta asiasta..kun tosiaan vaikea saada liitolle muutakautta tietoa että kiinnosta olisi, muuten kuin linkkaamalla tätä sinnepäin mikäli kiinnostusta löytyisi. Tiedä vaikka saataisiin..hyvä on laji kuitenkin!

Ja jos ei tätäkään pidä urheiluna niin mitä sitten? Kyllä viimestään sen 1000m soudun jälkeen saattaa mielipide muuttua:hyper:

Veikkaan että jos saisi vaikka 8-10 mies/ja naispuoleista ilmaisemaan kiinnostuksen kisata, olisi varsin hyvä viedä jo tieto eteenpäin! Se kuitenkin taitaa olla selvää, ettei tälle koskaan saada samanlaista huomiota kuin vaikka Bikinille. Ja onhan sitäkin lajia sata sarjaa, kai tätäkin sekaan pari sarjaa mahtuisi:puntti:
juu, ja tässähän meitä kolme hulluu olis jo jonossa kuala valuen! :oujee:Enää tartteis muutama hassu lisää! :p Luulis tältä foorumilta sakkia löytyvän,
joilla ois kiinnostusta ja kykyä tällaiseen :hyper:

JOS joskus kisaisin, niin tämä olisi varmaan se mihin lähtis mukaan. Ei jaksa oikein napostella tuo pelkkä poseeraaminen ja kekkuloiminen. Ja ainakin innokas katsoja olisin lajille, jos ei muuta.

Hieno juttu!

Laittakaa KAIKKI joko tämän lajin kisaamisesta kiinnostuneet, tai vaikka olisit vain innokas katsoja, niin mailia tuonne -> info@suomenfitnessurheilu.fi.

Ilmoittakaa suoraan siis liitolle kiinnostus, niin saadaan porukalla tieto sinne että alkavat ottaa ohjelmistoon!!

Tiedä vaikka pitäs sitten dieetille alkaa taas:-)

Laittakaahan mailia liiton suuntaan jos yhtään nappaa kyseinen laji, tai vaikka ei nappaiskaan! Itse tiedän jo toistakymmentä potentiaalista kilpailijaakin, ja varmasti saataisiin lisää jos saatais ensin ne kisat ohjelmistoon.

Itse ainakin lähden varmasti jos sellaiset saadaan!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fysiikan arvostelu pois, niin kiinnostus nousee. Meikäläinen ei ole arvostelulajeja ikinä ymmärtänyt. Tulokset täytyy olla mitattavissa.

Kehon painolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden (leuat, dipit, etunojapunnerrukset, pistoolikyykyykyt jne.) moniottelu voisi olla aika kova juttu.

Noniin, ei tainnut ainakaan tälle(kään) vuotta Af kisoja tai vastaavia tulla. Harmi juttu! Luulisi että yhdet tämän tyyliset kisatkin mahtuisi bikinin sekaan.

Kova halu olisi lähteä skabaa, mutta ei ole itselle sopivaa mittelöä, mutta jos joku tämän tyyylisen jutun saisi tehtyä, im in! Ja eihän sen mikään pakko olisi Expossa olla?

Mikset järjestä?

Hyvä kysymys, mutta se vaatii sen verran säätämistä, että tässä töissä/opiskellessa ja kolmen lapsen kanssa ollessa, ei riitä resurssit. Ja pitäähän sitä aikaa olla siihen treenaamiseenkin;)

Mutta kyllä, kyllähän sen voisi järjestää kuka vain, itse ei vaan repee ainakaan tässä vaiheessa.

Joo kysymys oli enemmän retorinen. Mutta eihän sinun tarvitsisi olla pääjärjestäjänä. Kerää porukka aiheesta kiinnostuneita ja perustakaa yhdistys (tai toimikaa yhdistyksessä johon joku jo kuuluu), joku sali yhteistyökumppaniksi ja järjestätte kisat porukalla. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään formulakilpailu järjestelyiltään vaan tehkää homma pienissä puitteissa. Jos sille löytyy oikeasti kysyntää niin varmaan liittokin kiinnostuu pian asiasta.

Jos vain odottaa että "joku järjestäisi" niin saa luultavasti odotella melko pitkään.

Joo, voihan ne järjestää vaikka leikkipuistossa, onhan sielläkin muut välineet paitsi soutulaite.

Lähinnä sen takia ihmetyttää miksi laji ei enää ole valikoimissa, sehän oli siis Expossa -12 ja -13, ja sen jälkeen loppui. Itse kilpailin vuonna -13 siinä ja Sm-hopealle sijoituin.

Noista molemmista kisoista oli yhteensä 1 kuva body-lehdessa, sekin vuoden 2012 kisasta, yhtä ainutta sanaa ei ollut. Kisan jälkeen tuli kutsu PM kisaan, jonne muutama kisaaja menikin ( itse en lähtenyt), ja sieltä ei ollut sanaakaan missään, eikä yhtä ainutta kuvaa.

Perusteluna lajin lopettamiselle oli se, että liian vähän kiinnostusta. Se siis hiukan jäi ihmetyttämään kun missään ei edes mainostettu eikä missään kisasta puhuttu..ei ihan hirveän isoa mahdollisuutta lajille mielestäni annettu. Onhan Fitness muunmuassa ollut varmaan viimisen 10 vuotta mukana, ja kisaajia yleensä 3-4 maksimissaa, silti on saanut olla. Ja nyt kerta Fitness lajit on VALO:eek:n kuulumisen myötä oikeaa urheilua, luulisi mukaan mahtuvan tuollaiseinkin lajin jossa tehdään lavalla muutakin kuin flexataan ja hymyillään. Joo, Fitness on myös nyt katkolla, mutta pitkään on mukana ollut..

Ja kyllä tuollanen ihan oikean kisadieetin vaatii, ja suoritukset vielä mukana, niin ei sitä ihan huvikseen viitsi läpi käydä etenkään jos sillä ei ole mitään "arvoa", eli menisi tyyliin salikisana..ei ei..mutta tämähän on vain minun mielipide.

Lajihan pärjää kyllä muissa pohjoismaissa oikein mukavasti.

Ehkä pitää vain odotella;)

Odotella saat kyllä ihan rauhassa vaikka tuomiopäivään asti. Eikä se auta vaikka teitä olisi millainen joukko kiinnostuneita odottamassa, jos vain odoatte ettekä tee mitään. Jos edes lajiaktiivit eivät vaivaudu järjestämään kisoja vaan odottavat että "joku muu" tekisi sen heidän puolestaan, niin en yhtään ihmettele, että kisoja ei ole.

Jos laji on Suomessa niin alkutekijöissään että edes kisoja ei ole ollut vuosiin, niin ette voi olettaa että joku lajin ulkopuolinen panostaisi siihen täysillä heti alkuun, antaisi paljon näkyvyyttä jne. Teidän asiasta kiinnostuneiden se pitää tehdä. Tuo on ihan naurettava ajatus, että kisoihin ei "viitsi" osallistua kun ei pääse heti Fitness Expoon jne. Ei useimmissa muissakaan urheilulajeissa olla heti saman tien jossain messuhallissa tuhansien ihmisten edessä kisaamassa vaan lähdetään paikalliskisoista eteenpäin.

Eipä tähän nyt ole kamalasti enempää sanottavaa, kun ei selkeesti haluta ymmärrää pointtia:(

Ei ole "viitsimisestä" kiinni, vaan kuten sanottu, ihan oikean kisadieetin se vaatii, joka ei koskaan ole ihan vaan "senkun vedetään".

Enkä minä ainakaan ole valittanut että kun ei järjestetä, vaan olen laittanut että osallistun jos moiset vielä saataisiin. Eikai cbb ja kehokisaajatkaan joudu itse kisojaan järjestämään:woot:

Ja eipä nuo aiemmatkaan Expo kisat ole olleet "tuhansien" ihmisten edessä, vaan alkanut sivussa messulavalla 9:00, samaan aikaan ollut siis kisa jo menossa kun ovet aukeaa:love: Ihan on siis messulipulla päässyt katsomaan.

Eipä sen enempää, peace:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom