Ateriankorvikkeet

Käytättekö te arvon leidit ateriankorvikkeita tai korvaatteko vaikkapa osan ateriasta lisäravinteilla? Aina ei jaksa syödä kiinteää ruokaa niin paljoa kuin pitäisi ja ajattelin josko osan ainakin korvaisi jollain tsydeemillä.
Ja jos teillä on suositella jotain niin vinkit otetaan ilomielin vastaan! :evil:

Juon päivällä töissä protskudrinksun, kun en minäkään meinaa jaksaa syödä tarpeeksi.
Teen vakiduunin lisäksi muita hommia, joiden aikana ei kerkee syömään tasasesti, sillon mulla on mukana joku protskupatukka, mitkä ei kyllä ruokaa tietty korvaa, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Noihin Nutrilet juttuihin en oo lähteny,kun en oikeen tiijä onko niistä mainittavaa hyötyä, jos jollain on kertokkaatten kokemuksista!
Kyllä mulla on ruoan kanssa aina sellasta pelleilyä, kun joka paikkaan saa raahata eväitä, eikä kaikki aina ymmärrä, mutsillekkin ostin ite mikron että saan lämmittää kanariisi sörsselini kun meen kylään, se kun on sellanen mikron vastustaja, suostu kuitenkin nurkkaansa semmosen ottamaan kun sinne raahasin.

Nutrileteissa on se vika, että kun ne kuuluu siihen VLCD:hen (very low calory diet). En usko niillä nälän lähtevän.

Mutmut.

Mä saan valtaosan päivän protskuista jauheesta, jonka sekoitan veteen. Olen ruvennut syömään muutakin proteiinia, kuten rahkaa. Raejuusto ei mene kurkusta alas ja lihaa en juurikaan syö.

Protskupatukat auttaa pinteessä, jos tulee heikotus tai jos tietää etukäteen, että jossain vaiheessa ei saa syödyksi kunnolla.

Olen testannut myös aterian korvikkeena, mut nälkä tulee tosi nopeesti, joten ei ainakaan mulla toiminut.

Originally posted by Hippa
Nutrileteissa on se vika, että kun ne kuuluu siihen VLCD:hen (very low calory diet). En usko niillä nälän lähtevän.

Mulla Nutrilett toimii, vie hyvin nälän muutamaksi tunniksi. Nutrissa on sekin hyvä puoli että ravintoaineet on balanssissa ja vitamiineja & hivenaineitakin tulee samalla. Nutriletin ravintosisältöhän on suunniteltu niin, että periaatteessa vitamiinien, hivenaineiden ja proteiinin saanti pitäisi olla turvattu 5-6 nutripussillisella päivässä (uskokoon ken tahtoo, ei riitä ainakaan liikkuvalle ihmiselle mutta tyhjää parempi kuitenkin...). Proteiinia on pussillisessa muistaakseni reilut 10 grammaa, kaloreita n. 110 (voin muistaa väärinkin mutta jotain tohon suuntaan ne kuitenkin on). Makuja uusittiin jokin aika sitten ja nykyisin suklaanmakuinen on jo ihan siedettävää.

Korvaan silloin tällöin yhden tai kaksi ateriaa / päivä Nutriletilla, pääsee helposti miinuskaloreille ilman suurempaa nälkää tai muita liian pienen ruokamäärän aiheuttamia "sivuvaikutuksia". Muun merkkisiä ateriankorvikkeita en ole juurikaan kokeillut, mutta eiköhän nekin yleisesti ottaen ihan toimivia ole.

Mä luotan kovin normaaliruokaan. Suuren treenimääräni ja siitä seuranneen kalorikulutuksen takia saan syyäkin ihan kivasti.Lisään jauhetta puuroon jota syön 1-3 annosta päivässä.Mulla ei jotenkin nälkä lähde juotavista tuotteista, paitti palautusjuoma on aika tiukkaa tavaraa.=) Mielummin syön kiinteää kun siitä pidän. Nam!;)

Mulla ateriankorvikkeet helpost turvottaa, joten proteiini-energialisä Amino Magic on lähinnä ainoa juoma lisänä jota saatan käyttää.

Normaalia ruokaa syön minäkin mieluiten, mutta joskus ei kertakaikkiaan saa sitä määrää alas kurkusta. Ajatuksena olikin syödä esim. puolet normaalista safkasta kiinteänä ja toinen puoli korvata jollain drinksulla tai muuta vastaavaa...
Juomat ei kyllä nälkää pidä kauaa, sen olen todennut monet kerrat. Ja noista nurilett jutskista sen verran että nutrilett-patukat on ihan ok välipalana, pussikeittoihin en ole koskenut (tai mitä juomia lienevätkään). Tosin patukatkin aika kalliita ja melkeinpä halvemmalla saa kun menee ja hakee pari protskupatukkaa ja heittää ne huiviin, se huono puoli niissäkin on kun ovat niin herkullisia että teksi mieli syödä kymmenen putkeen:evil:

Itselläkin on tuo oikea ruoka vaa'assa painavampi,kuin korvikesapuskat. Mutta itsekin olen alkanut pitkien (todella pitkien..) päivien takia suunnittelemaan esim.protskudrinkin aamulla valmiiksi tekemistä ja iltapäivällä hotaisemista..Menee joskus nuo päivät niin että aamulla häthätää aamiainen,klo.11 lounas (runsas sellainen,ei aina edes ruokatauko meinaa riittää..) sitten menee sinne kahteen kun pitäisi ottaa jotain välipalaa..ja sitten meneekin mukavasti sinne seitsemään,kun olisi seuraavan kerran mahdollisuus syödä. Suoraan sanottuna vituttaa tällainen järjestely,mutta tässä nyt on kaikkee jouluhössötystä näytelmien ja hautajaisten takia. Siksi olisi ehkä hyvä ottaa niitä extra-korvikezydeemejä.. :D

Mulla kyllä ruokaa menisi riittävästi alas, mutta dieetillä pitää vähän katsoa mitä syö ja kuitenkin pitäisi syödä usein. Niinpä välipalana onkin töissä protskujuoma 40g best wheytä, jonka nautin 2 osassa aamu- ja iltapäivällä. Palautusjuoman otan kuvioon kunhan dieetti loppuu.

Protsku drinkeillä/patukoilla melkein elän, hitto kun ei muista eikä jaksa syödä:mad:
Yleensä vain 1 safka päivässä "oikeeta" ruokaa. Mutta hyvin se näin toimii..

Olen aika tarkasti tutustunut erilaisten lisäravinteiden ja ateriankorvikkeiden ravintosisältöihin, ja jos en nyt ihan väärin muista, niin esim. Nuttriletissä turhan iso osa hiilareista on puhdasta valkoista sokeria. Eli mieluummin suosittelisin rakentamaan sen ateriankorvikkeen jostain laadukkaasta, sakeutuvasta herasta ja esim. palautumisjuomajauheesta. Virallisestihan tuotteesta ei saa käyttää ateriankorvike nimitystä, jollei siinä ole tarpeeksi vitamiineja ja kivennäisaineita.

Originally posted by tatjana
Palautusjuoman otan kuvioon kunhan dieetti loppuu.
Etko kayta palautusjuomaa dieetilla? Itsella se on ollut kylla ensisijaisen tarkea. Ei ole paassyt lihakset karkaamaan. Tullut jopa hieman lisaa pattia. Muistelen vain kun kerroit jossain threadissa etta lihasmassan sailyttaminen on ollut ongelmana.

En, kun pitää saada syödä maha täyteen. Syön kyllä välittömästi salin jälkeen kunnolla. Nyt on muuten ihme tapahtunut pattirintamalla. Rasva% oli pudonnut melkein 3% kk:ssa, mikä tarkoittaa sitä, että läski on muuttunut lihakseksi :kippis1: Lieneekö sitten syynä tasaisempi proteiininnautinta vai mikä.

Tuo proteiinin tasainen saanti on varmasti auttanut asiaa. Kirjoitinkin just yleisella etta mulla on paino pysynyt lahes samana mutta peili kertoo rasvaprosentin alentuneen ihan kivasti! On kylla totta etta palautusjuoma kun sisaltaa sen 250 kcal (Reco2), niin sen edesta saa syoda ihan kivasti, mutta luotan siihen etta se paha katabolia ei iske kun saa valittomasti pukuhuoneessa hyvin imeytyvat tarkeat ainekset! Ja eipa ole nakojaan iskenyt! Illalla on joskus kylla nalka mutta silloin taytyy siirtaa ajatukset muualle esim. poikaystavan avustuksella...:p

Joskus on kylla lahes saalittavaa kun illalla nukkumaan mennessa paassa pyorii vain ruoka... Harrastan myos itsekidutusta keittokirjojen ja reseptinkerailyn parissa. Jouluna pidan parin paivan paussin dieetista ja jatkan sitten vaikka puoli vuotta ellen pitempaan, kunnes tavoitteet on saavutettu (= sitkea rasva pois alavartalosta).

Ehdottomasti protskupatukat, protskudrinkit ja palautumisjuoma kuuluu ruokavalioon päivittäin. Huomaa tosiaan, että protsku ja glutamiini toimii kyllä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom