Voi olla, että tää mun juttu nyt jo polveilee aiheesta, mutta oliko viime vuonna, kun jossain Akuutissa tai jossain kerrottiin keinotekoisten makeutusaineiden jopa lihottavan ihmisiä ja ainakin ei-laihduttavan heitä. Pienille ennakkoepäilyksilleni tuli siinä niinku tukea. Esim. kaverin muija käyttää Hermesetaksia ja muita, mutta ei näy laihtuvan ainakaan niiden avulla. Hän toki syö ihan reippaasti muutenkin.
Hassua sinänsä, koska muija itse on lääkäri ja vetää niitä sakariineja ja aspartaameja - nii, myös ns. kevytlimppareissa.
Tuossa tekstiä aiheesta: Uusimpien tutkimusten mukaan ASPARTAAMI TEKEE SAIRAAKSI | Elina Hytönen
Mä heitin hiljattain bioastiaan kaikki Hermesetakset ja vastaavat kantikkaat pienet palaset. Sakkaroosissa pysyttelen, vaikka esim. Sirkussa on puolet fruktoosia (kait halvempaa valmistaa). Panen palan "Sirkkua" huulelle kuten mummot ennen vanhaan, kun ryystän kahvia kahvilassa. Itse hiilarit mulle ovat se pääongelma, olivat glykeemiseltä indeksiltään minkalaisia tahansa. Niiden vaihtoehto ei ole keinoimelät mulle. Suvussa mutsin puolella paljon diabetestä, ykköstä ja kakkosta. Tällä perintötekijällä kait mullakin on herkistymää ja tulee vähänkin liiasta hiilarimäärästä kipeä ja tukkoinen olo. Paastoverensokeri ollut toistakyt vuotta normaalin ylärajoilla, l. reilu 5.