askelkyykkyyn haastetta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fox
  • Aloitettu Aloitettu

Fox

Teen askelkyykkyä joka treenikerralla, mutta nykyiset setit eivät tuo enää haastetta, sarjat menevät lähinnä haukotellen läpi. Olen tehnyt askelkyykkyjä 10kg kiekko suorilla käsillä ja sitten esim. 5kg kp:t kummassakin kädessä. Oisko ideaa variointiin? Pitäisikö vaan ladata rohkeasti lisää painoja?

20kg tanko harteille niin tarvii hieman tasapainoakin. Siihen vaan painoja lisää, niin jotain haastetta ainakin tulee.

Kannattaa myös välillä tehdä sarjat askelkävelynä, välillä paikallaan vuorojaloin astumalla eteen, vuorojaloin astumalla taakse...
Kahvakuulat on näppäriä painoja, isoimmat kuulat vain käpäliin ja 40 kpl askelkävelyä niin johan polttelee! :puntti:
Ja sitten vielä kyykyt niin syviä että polvi hipaisee lattiaa ja tarpeeksi pitkä askel niin pakarat saa kyytiä.

Kannattaa myös välillä tehdä sarjat askelkävelynä
Tätä! Aivan killeri liike. Eli isot puntit käteen ja kävelemään käytävää pitkin askelkyykkyjä tehden. Kyllä muuten pakarat kiittää... :dance:

Kannattaa kiinniittää huomio ja keskittyä keskivartalon hallintaan, polvien asentoon ja muutenkin tasapainoiseen suoritukseen.

Tässä blogitekstissä on mukana video, jossa on hyviä askelkyykyn variointi-ideoita. Kaikki liikkeet voi siis toki tehdä raskaammat hanttelit käsissä, esim. itse oon tehnyt parhaimmilaan 14 kg käsipainoilla. Jos ei näppivoimat kestä niin tässä liikkeessä remmit voivat olla relevantti apu.

Teen askelkyykkyä joka treenikerralla, mutta nykyiset setit eivät tuo enää haastetta, sarjat menevät lähinnä haukotellen läpi. Olen tehnyt askelkyykkyjä 10kg kiekko suorilla käsillä ja sitten esim. 5kg kp:t kummassakin kädessä. Oisko ideaa variointiin? Pitäisikö vaan ladata rohkeasti lisää painoja?

Kehittävän punttitreenin perusta on vaihtelu, vaihtelu ja vaihtelu. Jos haukotuttaa, jotain olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.

Tavallisella tangolla on vaikea tehdä askelkyykkykävelyä, mutta mutkatangolla sekin onnistuu. Poistaa myös näppivoimaongelman, ja on ihanan kamalaa. Pystypunnerrustreeni kaupan päälle. ;)

Askelkyykky smith-laitteessa on mun suosikki. Siinä kun laittaa sen takajalan vielä penkin päälle niin kyllä polttaa kivasti :)

Kannattaa myös välillä tehdä sarjat askelkävelynä, välillä paikallaan vuorojaloin astumalla eteen, vuorojaloin astumalla taakse...
Kahvakuulat on näppäriä painoja, isoimmat kuulat vain käpäliin ja 40 kpl askelkävelyä niin johan polttelee! :puntti:
Ja sitten vielä kyykyt niin syviä että polvi hipaisee lattiaa ja tarpeeksi pitkä askel niin pakarat saa kyytiä.
Ja takaperin sama! On mukavasti haastetta myös koordinaatiolle.
Luistelukyykyt hapottavat myös oikein mukavasti.

Kiitos ja kummarrus :hyvä: Tässä tuli olennaiset ohjeet, eli askelkävelyä, painoja lisää ja riittävän pitkä askel ja syvä kyykky polvi lattiaa hipoen. Päälle tein etukyykkyä ja nyt on etureidet kipeät pitkästä aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom