BB PRO Arnold Schwarzenegger

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
attitude sanoi:
muutama ainakin itselleni uusi kuva nuoresta arskasta.
pakko sanoa että tuohon aikaan ja tuon ikäisenä 19vee kovassa kunnossa.

http://www.anabolicreview.com/vbulletin/showthread.php?t=65385&page=1&pp=40 :thumbs:


Halleluja, Dennis James massakaudella.

attachment.php


attachment.php
 
...tai sitten ei!
attachment.php
 
Hei laittakaa kuvia Priestin bulkista, oon aina kuullu että se on ihan röhnäpossu bulkilla mutten oo nähny ensimmäistäkään kuvaa!
 
metalman sanoi:
Hei laittakaa kuvia Priestin bulkista, oon aina kuullu että se on ihan röhnäpossu bulkilla mutten oo nähny ensimmäistäkään kuvaa!

Aika possulta se ainakin siinä career highlights -viedolla näyttääpi :kippis1: .
 
shieeeet! äijä on vähä lihas :itku:
ei taija olla mahiksii päästä tohon ilma nappeja 19v:nä :D
 
Ave sanoi:
Ei oo Arska noissa http://www.anabolicreview.com/vbull...85&page=1&pp=40 kuvissa 19v!! Kattokaahan Pumping Iron, ni siinä on pari kohtaa missä näytetää Arskaa nuorena, ni ei oo kyl ihan sama äijä ku nois kuvis.
Itse asiassa Arska oli jo 19-vuotiaana rakentanut lähes yhtä kovat raakamassat kuin mitä tulisi koko uransa aikana omaamaan.

Ne kuvat, mitä Pumping Ironissa näytetään, on enemminkin ikävuosilta 15-17. Ja pari vuotta tuossa vaiheessa tarkoitti aivan hävytöntä kehitystä Arskalle - mies rakensi sen raakamateriaalin, mistä viimeisteltiin sitten seuraavan 10 vuoden aikana 6 Mr. Olympia -titteliä, suurin piirtein ekan 5 treenivuotensa aikana.

Ja itse noista kuvista: näyttävät juuri 19-vuotiaalta Arskalta. Esimerkiksi Arnoldin uudessa Encyclopediassa sivulla 174 on tämä kuva. Kuvateksti: "Me at nineteen with four year's training"

Toinen kuva 19-vuotiaasta Arnoldista, kuvaajana toimi Albert Busek.
 
Rankasti näyttää toi kuva kyllä photoshopatulta. Oikean käden kyynärpäässä on jotain hämärää ainakin, tai sitten toi on joku megaluokan mutantti.
 
No, joo kyllähän tuolla sitellä porukka on sitä mieltä että osa kuvista on muokattuja, tiedä sitten.

Sama kaiffari :
attachment.php
 
attitude sanoi:
muutama ainakin itselleni uusi kuva nuoresta arskasta.
pakko sanoa että tuohon aikaan ja tuon ikäisenä 19vee kovassa kunnossa.

http://www.anabolicreview.com/vbulletin/showthread.php?t=65385&page=1&pp=40 :thumbs:

Wendy Leigh´n kirjoittamassa kirjassa "Arnold" (Pelham Books, 1990) on joitakin kuvia Arnoldin varhaisimmista kansainvälisistä kilpailuista. Kuvia on vuoden 1967 Mr. Universe -kilpailusta (Arnold 20-vuotias) ja vuoden 1969 Mr. Universe -kilpailusta (Arnold 22-vuotias). Kuvissa Arnoldilla ei ole läheskään niin paljon lihasmassaa kuin näissä 19-vuotiskuvissa (?!?), joten tuo kuvien kohdalla ilmoitettu 19 vuoden ikä lienee virheellinen.

Leigh´n kirjassa on vuonna 1972 otettu kuva, jossa Arnold ja Sergio Oliva lämmittelevät ennen esitystä tai kilpailua. Siinä Arnold on 25-vuotiaana ehkä massiivisimmillaan.

Muutama sana Arnoldista: Arnold oli juuri lopetellut uraansa kehonrakennuksen huipulla 1970-luvun puolivälissä, kun itse aloittelin boditreeniä muutaman muun innokkaan helsinkiläispojan kanssa. Arnold oli tietysti meidän ehdoton idolimme, toki myös Franco Columbu oli kova kaveri. Helsingissä oli silloin yksi treenisali!

Nämä molemmat miehet vierailivat Suomessa muutamaan otteeseen 1970-luvun alkuvuosina ja tekivät BBC:n salilla kovan vaikutuksen suomalaisiin bodareihin (itse en valitettavasti päässyt tätä todistamaan, mutta perimätieto on vahvaa). Arnold oli erittäin vahva ja kovakuntoinen ja treenasi todella paljon. Harjoituksissa oli kova tempo, ja hän käytti runsaasti supersarjoja (esim. 5 x 15 toistoa penkkipunnerrusta 150 kilolla ja sen supersarjaparina samoin toistoin leveitä leuanvetoja lisäpainon kanssa).

Pääsin yhden kerran itse haastattelemaan Arnoldia. Se tapahtui vuoden 1982 MM-kilpailuissa (olen ehkä kirjoittanut tästä aiemminkin, mutta toisto sallittakoon). Arnold oli siellä TV-kommentaattorina, minä Suomen joukkueen mukana. Arnold oli oikein mukava ja reilu ja jaksoi jutella kaikkien halukkaiden kanssa bodihommista. Hän hengaili kisahotellin aulassa, antoi haastatteluja ja röyhytteli välillä sikaria. Arskasta jäi hyvä fiilis kaikin puolin.

On kiva huomata, että Arnold näyttää olevan edelleen myös nuorempien Pakkislaisten idoli. Arnold teki kehonrakennuksesta monella tavalla hovikelpoisen lajin ja lisäsi omalla esimerkillään painoharjoittelun suosiota eri puolilla maailmaa. Arnold tulee ilman muuta jäämään historiaan suurimpana kehonrakennustähtenä, vaikka nykymiehillä isommat lihakset onkin.
 
Back
Ylös Bottom