Armeijaan

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
43
Onko täällä sellaisia punttimimmejä jotka ovat käyneet armeijan?
Itsellä on tämä edessä ja tuntuu että kaikilla miehillä olisi ollut todella huonot treeni mahdollisuudet.
Nyt vaan alkaa jo pelottamaan todella lujaa että mitä tapahtuu vaivalla hankituille lihaksille..
Kertokaa myös että miten siihen on suhtauduttu kun on pakkopakko tarve päästä salille :)
Haluan tähän juttuun vähän naistenkin näkökulmaa..koska miehethän voi joskus vähän liioitella noita intti juttuja :rolleyes:

emiliana sanoi:
Miksi menet inttiin koska se on pakollinen vain miehille? Mielipiteeni armeijasta, että se on tarkoitettu miehille!!!

mulla on sitten eri mielipide..ja mielipiteistähän ei oikeen kannata väitellä.
En nyt tosiaan halunnut tähän mitään väittelyä pystyyn..vaan kokemuksia kysyin.

En ole inttiä käynyt, mutta sen verran uskallan sanoa että ei siellä naisille sen paremmat treenimahdollisuudet ole :jahas: Pojat on täällä pakkiksella puhuneet ummet ja lammet tuosta intissä treenaamisesta ja lihojen katoamisesta, eiköhän niistä threadeista aika kattavan kuvan saa. Jokaisella se on kai aika yksilöllinen juttu, että miten treenit sopii kuvioon. Riippuu palveluspaikasta, mihin tehtäviin pääsee/joutuu, miten rankalta palvelus juuri itsestä tuntuu jne. Jauhosäkkiä mukaan vaan ja ainakin vapailla kunnolla salille, en usko että sulle mitään erityisen radikaalia tapahtuu. Intin jälkeen pääset sitten kuitenkin nopeasti taas takaisin samaan kuntoon :thumbs:

P.S. Ja kyllä naisetkin osaavat sen inttitarinoinnin, ei ole yhtään hauskempaa kuultavaa kuin jätkienkään jutut :zzzz:

Terppa!
Mä kävin just armeijan ja kotiuduin sieltä pari kuukautta sitten....eli voin kertoa sulle vähän millaista siellä oli mun osalta --> No ekax kyl vähän riippuu että mihin joukko-osastoon oot menossa...jos vaikka meet jääkärix on se selvää että siellä harjoitetaan paljon aerobista kuntoa...yleensä toi salilla käyminen jää iltavapaalle ja ainakin mun kokemuksen mukaan, salit oli ihan paskoja, siellä oli kax penkkipunneruspenkkiä ja salilla saatto olla 80 ukkoo samaan aikaa eli voit varmaan kuvitella että mikä jonotus niihin laitteisiin oli... Ja sitten tää ikävämpi puoli ---> armeijassa oloajasta suurin aika eli noin 60% ollaan metsässä...siellä ei pahemmin pysty harjoittelemaan ja parhaimmillaan mekin oltiin jänkhällä sellaset kolme viikkoa, että kyllähän siinä vähän lihasmassa katosi, mutta kyllä sen takasin äkkiä saa vanha konkari =) mul meni nyt kax kuukautta eli just sen verran mitä oon kerennyt olemaan reservissä niin saada takas toi lihasmassa mikä oli ennen kuin armeijaan lähdin. Mutta hei, se on vaan lihasta ja sen saa nopeasti takas ja toi armeija on sentään kerran elämässä mahdollista suorittaa joten ota siitä kaikki irti ja katso sitten kun sieltä pääset että onko se massa tippunut yhtään, ja kannattaa aina muistaa että sen saa ahkeroinnilla takas =)

P.s kysy lisää jos jäi jotain hampaan koloon kaivertamaan,kaikkea ei aina kerralla voi muistaa kertoa!

missäs olit intissä?
Ite meen kajaaniin, ja sielä on kuulemma aika hyvät salit. Oisko peräti kolme kappaletta.
juu no suunnitelmissa on käydä niin paljon salilla kuin mahdollista ja lomilla sitte ainakin pääsee..niin joo ja sit yrittää syödä mahdollisimman paljon :D

Wicked81 sanoi:
missäs olit intissä?
Ite meen kajaaniin, ja sielä on kuulemma aika hyvät salit. Oisko peräti kolme kappaletta.
juu no suunnitelmissa on käydä niin paljon salilla kuin mahdollista ja lomilla sitte ainakin pääsee..niin joo ja sit yrittää syödä mahdollisimman paljon :D

olin tuolla vekaranjärvellä...no siel ei olut ku yx paska sali, no kajaanissa varmaan sit on hyvät mahd. treenata kun kolme salia löytyy! ja mä varoitan että puheet siitä että siellä alkaa suklaan himo on TOTTA! Lihosin intissä kax kiloa, ihan vaan sen takia että vedin suklaata liikaa =)

jonsateam sanoi:
ja mä varoitan että puheet siitä että siellä alkaa suklaan himo on TOTTA! Lihosin intissä kax kiloa, ihan vaan sen takia että vedin suklaata liikaa =)

voi ei suklaa himo :eek: no pitää ottaa iso varasto protsku patukoita mukaan niin tulis mässättyä edes jotain terveellistä :)

Itse tulin pois tammikuussa. Totta on, että limppari ja suklaa-automaatit houkuttelevat käytävillä, mutta ei loppujen lopuksi sen enempää, kuin normaalissa elämässä.
Minulla ei tullut ensimmäiseen puoleen vuoteen juurikaan mieleen, että olisin salille mennyt. Jotkut kovempaa treenaavat jätkät siellä kävivät. Se vain riippuu aivan totaalisesti siitä millaiseen liikuntaan olet tottunut. P-kauden 5-6 tuntia pientä liikettä ulkona koko päivä on yleensä suhteellisen rankkaa.. (riippuen yksiköstä) ja yleensä naiset vielä haluavat johtajakoulutukseen ja sitä varmistaen luetaan vielä illalla mukavia sotaopuksia.. tämä lisääntyy aukissa, jossa myös vauhti lisääntyy. ainakin itsellä.
Viimeinen puoli vuotta.. no tietty.. sekin riippuu aika pitkälle missä olet ja mitä teet. Ite olin (ylläri) spollina alokkaille kiljumassa ja vähän myöhempään vielä aukillekin.. mutta noin yleensä ottaen viimenen puoli vuotta onkin sitten aikaa treenailla. ainakin sen alkuinnostuksen jälkeen.. ei se loppujen lopuksi niin älyttömän kivaa ole poikia kiusata.. siihenkin turtuu jossain vaiheessa.. tai no.. minullehan ei kessun jämiä tippunut, niin ehkä sekin jo kertoo jonkin asteisesta motivaation tipahtamisesta..
Mutta noin minun mielestäni sinä jos armeijaan naisena olet menossa ja ensimmäinen asia mitä mietit on, että kutistuuko kroppasi, niin jääpä mielummin ihan vaan siviiliksi. Siviilissä voit treenata ihan kympillä ja käydä sivistamässä itseäsi vaikka mpk ry:n kursseilla. Intti on poikien paikka ja sinne ei minun mielestäni naisia tarvita. Mutta jos kuitenkin haluat sinne mennä, niin ota ihmeessä kaikki irti. Elämä on niin pitkä, että se ei kaadu yhden vuoden treeni passiin.. ellet ihan läskiksi siellä elämäntapojasi vedä, niin väittäisin että ruumiisi ei siellä pilalle mene. ja kisatkin voi ottaa seuraavalla kaudella uudestaan tähtäimeen. tai tietty.. menet lahden urheilujoukkoihin.. Onko siellä fitness taikka kehonrakentaja naisia on sitten eriasia..
Ja vielä salista. SavPr:n sali oli ihan varteen otettava.. siellä löytyy kaikki tarpeellinen ja varsinkaan ensimmäisen kahen kuukauden jälkeen siellä ei pahemmin muita näkyny, kuin 10-15 vakio naamaa.

Armeijan käynyt täälläkin.. Treenimahdollisuudet olivat melko minimissä, parhaat mahdollisuudet oli lähinnä aerobiseen liikuntaan (lenkkeilyyn siis). Sali löytyi parin kilometrin päästä, mutta harvoin sinne oli edes aikaa mennä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kuki

moi!

Itse olen käynyt intin Sodankylässä ja RUK:n tietty Haminassa ja salit eivät todella ole parhaasta päästä. Ainakin luovuus pääsee kukoistamaan kun keksii uusia liikkeitä:) En tiedä pohjakuntoasi, mutta RUK:ssa oli alkuun pelkkää juoksua paikasta toiseen: odottamaan että jotain tapahtuisi. Tokihan se vähän siitä järkeistyy loppua kohden. ja sitten omaan joukkoyksikköön palatessa monelta meinaa into lopahtaa ja illat meneekin sotkussa munkkien parissa. (yleensä kyllä miespuolisia gonia, mistähän johtuis :thumbs: )

Tsemppiä sulle armeijan harmaisiin, kyllähän sitä jotain keksii kun treenihimo iskee.

Kävin intin Hyrylässä ja sielä sali oli hyvä. Alokasaikana ei paljon kerenny salilla aikaa viettään mutta kyllä sitten iltavapailla ja sillon oli tilaa kun muut istu lähikippolassa kaljalla.

Wicked81 sanoi:
missäs olit intissä?

En ole käynyt inttiä, mutta vierailin viime kesänä työn puolesta Kajaanin Prikaatilla ja kävin samalla uteliaisuudestani katsastamassa kuntosalin :D Minä yllätyin todella positiivisesti kuntosalin tasosta. Ainakin Heikin hallin yläkerrassa oleva sali oli hyvin monipuolisesti varusteltu, joten varmasti pääset hyvin treenaamaan. Kaupungin keskustastakin löytyy kuitenkin ihan ok kuntosali Body Center, jos iltavapailla sinnepäin eksyt. (Matkaa noin 5km)

Heips!

Viihdyin armeijassa 1,5 vuotta ja pääsin treenaamaan hyvin. Siinä pitää olla vähän pelinainen... Ensinnäkin voit saada UV:ta, jos perustelet harrastuksesi hyvin tai jos sinulla on kisa-näyttöä. Mutta ne pitää mainita kyllä palveluksen alkumetreillä.

Morttikaudella ei vapaa-aikaa käytännössä ole. Muutenkin ihan alussa kannattaa vapaa-ajat käyttää "palautumiseen" palveluksesta. Marssimurtumat vaanivat myös etenkin tupakoivia naisia. Kannattaa käydä kysymässä, voiko saada varusvarastolta kuitille ns. hyppykengät.

Jos pääsit aukkiin, vapaa-aikasi vain vähenee. Siellä on sen verran teoriaa, että illalla käpistellään jotain muuta kuin rautaa... Ja lukea kannattaa, jos mielii päästä haminaan. Rukissa en ehtinyt käydä salilla ollenkaaan. Siellä teoriaa oli enemmän ja homma oli aikalailla eri tavalla haastavaa kuin perusyksikössä. Aukissa ollaan metsikössä myös enemmän.

J-kauden alkaessa vapaata on sitten jo enemmän. Itse käytin vapaa-aikani J-kaudella pääsykokeisiin lukemalla, mutta salille oli PAKKO päästä aina välillä. Leirit vievät tietty suurimman osan J-kaudesta.

Ylikessuna sitten treenasinkin jo paremmin ja pieni diettikin tuli tuohon vedettyä... 3x viikossa sali, 5x aamulenkki, ja puolituntia soutulaitetta aina treenin päälle. Työ on tietysti ihan eri juttu, kuin palvelus.

Leireille kannattaa mukaan ottaa omia protsku-pitoisia eväitä, koska intin pöperöt ovat yleensä hernekeittoa ilman herneitä tai makaronilaatikkoa ilman jauhelihaa -tyylisiä...
Itselläni oli messissä protskupatukoita, TONNIKALAA ja jotain leikkeitä.

Pidä pääsi pystyssä ja tee jokainen asia täysillä. Se on epäreilu paikka, mutta kaikesta ei kannata välittää. Pidä tavoite kirkkaana mielessäsi, niin jaksat painaa synkimmässäkin metsikössä :) Tsemppiä!

Kun taiot jostain aikaa ja koneen itsellesi, niin kerroppa punttimimmeille, miten pärjäilet.

Jäi vielä lisäämättä, että kannattaa ilmoittautua johonkin urh.kisaan, jos harrastat jotain muutakin lajia. Itse menin sotilas-5-ottelun SM-kisoihin, 3.sija irtosi, vaikka en paljon harjoitellut, paitsi salilla käymällä. Kisan avulla pääsin treenaamaan hieman vapaammin. Kisaan menijöille järjestettiin ns. harjoitteluvapaita.

Pärjäile! :)

Inttikokemuksia ei itselläni valitettavasti ole, mutta haluan toivottaa tsemppiä kaikille palvelukseen lähteville punttimimmeille. Kuten edesmenneen äitini siskonmies, Lapin rajavartioston kapteeni evp, viitisentoista vuotta sitten kertoili, kun haikailin silloin vielä mahdottoman asepalveluksen perään:

"Tiedättekö miksi nämä äijät [wanhat kapiaiset] eivät haluaisi naisia armeijaan? Koska vähintään puolet inttitarinoista voisi saman tien hylätä urbaanilegendoina. Ei voisi enää tehdä vaikutusta sussuun kertoilemalla sankaritarinoita metsäleireiltä. Mutta tärkein syy on siinä, että tämä meidän Aeryn saattaisi roppakaupalla miehiä häpeään. Eihän se nyt haarovälikilluttimilla varustetun taimikäden järkeen tai varsinkaan itsetuntoon mahdu, että nainen pistää paremmaksi Suomen armeijassa." ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom