Apuja oksetukseen treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nooraa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä on varmaan jotain ihan perusjuttuja, mutta suonette anteeksi aloittelijuuteni. Voisiko joku siis kertoa, mistä seuraavanlainen ongelmani johtuu:
Olen harrastanut n. puoli vuotta kohtuu rankkoja aerobisia treenejä (rasvanpoltto tavoitteena), jotka koostuvat siis n. tunnin kestävästä aerobicista, bodycombatista tms.
Tätä siis 3-5 krt viikossa.

Ongelma on se, että treenin jälkeen iskee ihan kauhea oksetus ja paha olo, joka johtaa välillä jopa laattaamiseen. Treenin jälkeen syön yleensä
sekoituksen ehrmann+ananasta+kaurahiutaleita+marjoja tai ruisleipää ja tonnikalaa. Jotain teen selkeästi väärin, mutta mitä?

Ehkä joku suolanen auttaisi ennen treeniä / treenin aikana esim. ettei juo pelkkää vettä. Varmaksi en osaa sanoa..

Itse otan juuri suolaa, jos tekee pahaa. Voisi ainakin hieman helpottaa oloa..

Itse tulee yleensä syötyä rahka ja banaani ennen salia, ja jotain suolaista ennen reeniä jos ei muuta niin otat vaikka jotain urheilujuomaa missä on suolaa. Itsellä ainakin auttoi tuo. Ehkä kannattaa kokeilla.

Tämä on varmaan jotain ihan perusjuttuja, mutta suonette anteeksi aloittelijuuteni. Voisiko joku siis kertoa, mistä seuraavanlainen ongelmani johtuu:
Olen harrastanut n. puoli vuotta kohtuu rankkoja aerobisia treenejä (rasvanpoltto tavoitteena), jotka koostuvat siis n. tunnin kestävästä aerobicista, bodycombatista tms.
Tätä siis 3-5 krt viikossa.

Ongelma on se, että treenin jälkeen iskee ihan kauhea oksetus ja paha olo, joka johtaa välillä jopa laattaamiseen. Treenin jälkeen syön yleensä
sekoituksen ehrmann+ananasta+kaurahiutaleita+marjoja tai ruisleipää ja tonnikalaa. Jotain teen selkeästi väärin, mutta mitä?

Tässähän vaikuttaa myös, mitä syöt ENNEN treeniä. Jos oot ollut pitkään tyhjällä vatsalla, en ihmettele oksetusta.

Toivottavasti teet myös palauttavia harjoituksia. Esim. combat on niin kovaa treeniä, että yhtä tuntia kohti tulisi tehdä ainakin se yksi, mieluusti kaksikin palauttavaa lenkkiä (reipas kävely matalalla sykkeellä). Olen kyllä sitä mieltä että rankka 5 x viikossa ei ole hyväksi. Esim. combatiahan suositellaan tehtäväksi max. 2 krt viikko. Mutta en tiedä mitä tuo aerobick pitää sisällään, toivottavasti ei kaikissa mennä 170 sykkeillä..

et silleen...

Tarkemmin ajateltuna joku kunnon suolainen lämmin ruoka on helpottanut oloa. Oon kyllä syönyt ihan kunnon lämpimän ruoan pari tuntia ennen treeniä yleensä.

Mut täytyy myöntää et tahtikin on ollut varmaan sitten liian kova, kun ei oo mitenkään harvinaista
et vedän sen neljä kertaa viikossa tunnin treenejä huippusykkeellä. Kiitti vastauksista, yritän siis vähän hidastaa tahtia ja muistaa tuon suolan saannin. Tekisi varmaan muutenkin hyvää painottaa vaik enemmän lihaskuntoon niin ei tarvi repiä sykettä :)

Itellä verensokerit tippuu kovassa treenissä niin alas et välillä tulee todella huono olo. Oksuun asti. Auttaa kun syö ennen ja tosiaan se suola.

Itse otan juuri suolaa, jos tekee pahaa. Voisi ainakin hieman helpottaa oloa..

Mä peesailen myös tätä. Voimakas hikoilu poistaa suoloja kehosta ja siihen yhdistettynä liika veden juonti laimentaa veren suolapitoisuutta mikä johtaa lopulta aivojen turvotukseen. Tämä aiheuttaa huonovointisuutta. Ja on siis todella vaarallista.
siis:
a) juot liikaa vettä ja/tai
b) saat liian vähän suoloja

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom