Apuja kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GNR
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

GNR

Kertokaapas mitä mieltä olette asiasta:

Käyn salilla kaksi kertaa viikossa. Kumpi teidän mielestänne on parempi vaihtoehto, kaksi- vai kolmijakoinen ohjelma? Poikakaveri yrittää kovasti tyrkyttää minulle tuota kolmijakoista ohjelmaa mut itsellä kauhistuttaa ajatus etten saa koko kroppaa treenattua viikon aikana :hyper:

Tavoitteena minulla on tällä hetkellä pitää lihaskunto yllä, lisätä sitä ja saada muutama kilo painosta pois. Salilla käynti ei ole minulle (enää) mikään "se ainut oikea juttu", eli harrastan paljon muutakin mut olen havainnut se hyödyt enkä siitä missään nimessä halua luopua. Minulle on aina kertynyt massaa herkästi, ja lihakset ovatkin aika isot, kun vertaa niitä siihen millaisella työmäärällä ne on saatu. Ainakin niihin on kiinnitetty aina huomiota, niin myönteisessä kuin kielteisessä mielessä. Koskaan en ole pyrkinyt sitä massaa saamaan, se vaan on tullut. No, eipä se mua niin kamalasti haittaa, mut nyt kuitenkin haluaisin vähän timmimpään kuntoon. Ymmärrän kyllä sen ettei minusta kovin pientä saa koskaan, leveät hartiat ja lantio sekä muuten vartalo vaan on sen mallinen.

Olen siis jonkin aikaa treenaillut kaksijakoisella ohjelmalla, kaksi kertaa viikossa. Toistot 10-15 riippuen liikkeistä ja sarjoja 4-2. Muuna liikuntana on taekwondo, hiihto, lenkkeily ja välillä kaikkea muutakin mitä mieleen tulee :) Tulokset eivät ole päätä huimanneet, tuloksia syntyy kyllä salilla mut ei niinkään puntarilla.. Ja tuo alakroppa pysyy aika löllönä vaikka sieltä voimaa löytyy ja yläkroppa on timmi. Joskus olen nauranutkin peilin edessä et miten voi ihminen olla näin eri puusta veistetty kun tarkastelee eri kehon osia :rolleyes:

Ruokavalion pitäis olla ok, sitä on tarkasteltu moneen kertaan monelta kantilta ja tulos on ollu aina sama: ei suurempaa korjattavaa. Mut mitä siis pitäis tehdä? Ja ennen kaikkea, kumpi saliohjelma, kaksi- vai kolmijakoinen toimisi paremmin, ja millaisilla toistomäärillä ja sarjoilla? Vai onko tuollakin asialla enemmän merkitystä pään sisällä, ja pitäisikö mullakin keskittyä treenaamaan siltä kuin itsestä tuntuu?

Yleensä yksinkertaisesti hyväksyn sen ajatuksen, etten tule ikinä sitä täydellistä kroppaa saamaan ja olen tyytyväinen itseeni ja siihen, mitä olen jo saavuttanut. Välillä, niinkuin nyt, herää kuitenkin kysymys et voisko jotain sittenkin olla tehtävissä? Varsinkin tuon alakropan suhteen olen toivoni jo menettänyt (4 vuotta aktiviista treeniä takana eikä kiinteytymistä ole juuri huomannut, voimaa on kyllä tullut).

Kiitos jos joku osaa auttaa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
GNR sanoi:
Käyn salilla kaksi kertaa viikossa. Kumpi teidän mielestänne on parempi vaihtoehto, kaksi- vai kolmijakoinen ohjelma? Poikakaveri yrittää kovasti tyrkyttää minulle tuota kolmijakoista ohjelmaa mut itsellä kauhistuttaa ajatus etten saa koko kroppaa treenattua viikon aikana :hyper:

Miten niin et saa treenattua kroppaasi viikossa läpi, jos jaat treenisi 3:n. Etkö siis pääse salille useammin? Jos salilla on mahdollista käydä vain 2 kertaa viikon aikana, niin silloin 2-jakoinen on varmasti sinulle parempi juttu, mutta jos vain ehdit useammin treenille, niin suosittelen 3-jakoista. Saat monipuolisemmin treenattua yhden lihasryhmän läpi!

Zone-sarja -42%
Tilanne on juuri se etten nykyään ehdi salille kuin kaksi kertaa viikossa. Ennen harjoittelinkin kolmejakoisella ohjelmalla 3 krt viikossa. Silti eräät ihmiset sitkeästi mulle väittävät, että kolmijakoinenkin ohjelma on ok, vaikka kävisi salilla vain 2 krt viikossa, ei kuulemma haittaa vaikka kierto on vähän pidempi.. Itsestä tuo tuntuu vaan vähän hassulta ajatukselta. Joskus pari vuotta sitten sitä kokeilinkin mut en oikein pitänyt siitä, se meni sitten siihen että yritti väkisin ängetä kolme salikertaa viikolle..

Latest posts

Back
Ylös Bottom