SUPERCARB 1kg -40%

Apua "välimalli-digipokkareitten" valinnassa!

Eli olen miettinyt hieman parempaa digipokkarin hankintaa. Tuo toinen ketju digipokkareista on sen verran kuollut paikka että päätin perustaa oman ketjun digipokkareitten "välimalleille". Siirtäkööt modet ketjun jos haluaa.. :worship:

Ja asiaan.. Järjestelmäkamera on liian iso, mutta pikkupokkarit taas kuvalaaduissa/käyttömahdollisuuksissa liian "huonoja". Eli siksi harkinnassa nyt tämä ns. "välimalli".

Seuraavat ovat harkinnassa:
- Canon, Powershot SX20 IS
- Casio, Ex-fh20
- Panasonic, DMC-FZ28
- Sony, DSC-HX1
- Sony, DSC-H20

Tuossa halvempia sekä kalliimpia vaihtoehtoja. Uskoisin Sony:n DSC-H20 olevan paras, mutta eroaako kamera normikäytössä paljoakaan noihin muihin kameroihin. Olishan se kivaa jos tämän kameran saisi alle 300 €:n, joten siksi tämä puntaroiminen.

Katsoin myös Nikon Coolpix L100:sta, mutta netissä luin monessa paikassa varoituksia siitä että kamera on paristokäyttöinen. Siitä itselläni myös huonoja kokemuksia..

Kameraa käyttäisin lähinnä lomakuvien ottamisessa, mutta myös ehkä harrastusmielessä tulevaisuutta ajatellen.
Hyvä kuvanlaatu myös heikossa valossa olisi suotavaa...ja tottakai että kamera on akulla toimiva.

Ehdotuksia, kokemuksia, ajatuksia tai suosituksia otetaan mielellään vastaan!

Kiitos. :puntti:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itse suosittelisin Canon G10:ä taikka G11:sta.

Pimeessä noilla pokkareilla ei kyllä tee hevon vi...kaan :D Sen olen huomannut.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Olen sitä mieltä että jos vähänkin enemmän kuvaa niin järkkäri ehdottomasti, mutta koska tässä ei sitä kysytä niin yhdyn edelliseen kommenttiin.

Jos ei arvosta manuaalisäätöjä niin paljon halvemmallakin saa kameran kyllä. Ainakin aasiassa valoa riittää päivisin, liikaakin siksi tärkeätä on kennon laaja dynamiikka. Telelle on ainakin itsellä vähän käyttöä lomakuvissa. Laiskan lomailuun keskittyvän kamera on hyvä olla pieni ja helppokäyttöinen. Joku 35mm kinovastaavuudella aukoilla f4-8 terävää hyvää kuvaa antava pikkupokkari laajahkolla dynamiikalla on aika sopiva lomakuviin, muut ominaisuudet on sitten jo vähemmän tärkeitä. Tosin Histogrammi on syytä olla etenkin aasiassa jotta valotusta voi säätää oikein (ja täydet manuaalisäädätkin on kieltämättä hyvä olla mielestäni) ja optiselle etsimellekkin on kirkkaassa välillä tarvetta. Yksi asia mitä itse arvostan suuresti on salaman tehon manuaalisäätö, tuo ominaisuus käytössä yllävän paljon. Oma vanha Canon 720IS on ollut aika hyvä lomakamera (uupuu tosin RAW joka hyvä etenkin WB:n säädöissä pcllä kohdalleen ja muutenkin antaa jälkikäsittelyssä enemmän anteeksi) mutta jos nyt ostaisin uuden niin ostaisin itselle tällähetkellä canonin s90. Ko. kamera vaikuttaa lähes täydelliseltä omaan käyttööni.

Järkkäri oli mukana yhdellä ulkomaan lomareissulla ja toista kertaa se ei itsellä mukaan lähde. Syynä laiskuus, mukavuuden halu kameran kuljetuksessa ja halu keskittyä kokonaan lomailuun sekä myös pokkareilla saavutettava laaja syväterävyysalue mikä tekee kuvaamisesta pokkarilla lomalla paljon huolettomampaa.

Tuosta sx200:sta kanssa pikku kokeilun perusteella hyvä mielikuva.

Kirjoitin tämän paljon omasta näkökulmasta lomakamerasta koska meitä kuvaajia on niin monenlaisia.

Tiistaina olis reissuun lähtö edessä ja uus kamera olis ehkä tarpeellinen. Jengillä ehdotuksia noin 300e pokkariin? Canon Powershot SX210 IS ja Panan TZ7 näytti spekseiltään aika sopivilta, mutta onko tuohon hintaluokkaan muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Kameran pitäis olla suht kompaktin kokoinen, mutta ominaisuuksia saisi siltikin olla suht kattavasti. Vanha järkkäri pölyttyy kaapissa, joten toista moista jöötiä en tarvi. Eli ennemmin monipuolinen pokkari, jota voi kuljettaa mukana joka paikkaan, kuin järkkäri lisätarvikelaukkuineen.

Katsoin myös Nikon Coolpix L100:sta, mutta netissä luin monessa paikassa varoituksia siitä että kamera on paristokäyttöinen. Siitä itselläni myös huonoja kokemuksia..

Coolpix L100 on ollut paristokäyttöinen, siihen on tehty päivitys jonka jälkeen akut pelittää siinä missä patteritkin. Valikosta voi käydä valitsemassa käyttääkö alkaaliparistoja vai NiMh-akkuja(+joku kolmas vaihtoehtokin oli), eli tuo on väärää tietoa että L100 ei toimi kuin paristoilla.

Ostin itse joulun aikaan ko. kameran ja olen nyt harkitsemassa vaihtoa järkkäriin. L100 menee sitten "pikkukameraksi" sellaisiin reissuihin missä ei viitsi kantaa järkkäriä mukana. Säädöthän tuossa on aika vähäiset/helpot mutta ihan hyviä kuvia olen räpsinyt tuolla. Zoomi on loistava! Lisäksi minun mielestä kameran paras ominaisuus on todella hyvä makrokuvaus-toiminto, pystyy ottamaan todella tarkkoja kuvia 1cm etäisyydeltä.

Voin ehkä harkita myyntiä jos olet kiinnostunut ostamaan? Kamera on moitteettomassa kunnossa, kuitit löytyy ja takuuta on jäljellä ensi joulukuuhun saakka.:)

Tiistaina olis reissuun lähtö edessä ja uus kamera olis ehkä tarpeellinen. Jengillä ehdotuksia noin 300e pokkariin? Canon Powershot SX210 IS ja Panan TZ7 näytti spekseiltään aika sopivilta, mutta onko tuohon hintaluokkaan muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Kameran pitäis olla suht kompaktin kokoinen, mutta ominaisuuksia saisi siltikin olla suht kattavasti. Vanha järkkäri pölyttyy kaapissa, joten toista moista jöötiä en tarvi. Eli ennemmin monipuolinen pokkari, jota voi kuljettaa mukana joka paikkaan, kuin järkkäri lisätarvikelaukkuineen.

Reissukameraksi Panasonic Lumix DMC-FT1. Ei tarvitse pelätä kolhuja, vettä eikä pölyä.

Back
Ylös Bottom