SUPERCARB 1kg -40%

Apua saliohjelman kanssa

Elikkäs, oon muutaman vuoden jo salilla pyöriny, välillä vähemmän, nykyään vähän enemmän.. Haluasin siis jotain rutiinia treeniini, monesti käy niin että yritän tehdä salilla vähän kaikkea, ja sitten on ihan puhti lopussa. Mitäs te enemmän treenajat suosittelette, kolmi- vai kaksijakoista- ohjelmaa?

Itse oon tehny nyt kaksijakoisella, mut tuntuu että jokin mättää, vatsat jätän yleensä loppuun, ja niitä ei oikeen enää jaksaisi tehdä. Laitteista oon siirtyny vapaisiin painoihin, käsipainoilla teen paljon, kun tangot yleensä ovat varattuja. :/
Tarkotukseni ei siis oo minkään tosi tarkan ohjelman kanssa tehdä että semmonen yleishahmottava.

Oisko vinkkejä moninivelliikkeisiin missä tulisi pidettyä keskivartalo kuosissa samalla? Kiitos etukäteen, ja sori jos on epäselvä viesti, tässä kiireessä yritän kirjottaa. :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
MItkä sun tavoitteet on? Ja mikä on nykykunto / taso? Eli paljonko suurin menee kyykky-sarjoissa jne. Pääsee kartalle minkälaista tilateesta ponnistetaan. Selkeä ohjelma kannattaa ottaa, ettei mene just häröilyksi. Mut kerro vähän itsestäsi lisää, ikä, koko, muu aktiivisuus jne. Sitten voidaan auttaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
MItkä sun tavoitteet on? Ja mikä on nykykunto / taso? Eli paljonko suurin menee kyykky-sarjoissa jne. Pääsee kartalle minkälaista tilateesta ponnistetaan. Selkeä ohjelma kannattaa ottaa, ettei mene just häröilyksi. Mut kerro vähän itsestäsi lisää, ikä, koko, muu aktiivisuus jne. Sitten voidaan auttaa.

Ikä 25, paino pudonnu 64 kilosta 55 kiloon. Ja siis en oo kun 158 pitkä. :D Mut nyt oon saanu hyvin rasvaa pois, tavoitteena kiinteyttä vielä ja vähän lihasta, ei siis mitään hirveitä muskeleita. Peruskunto hyvä, pyörällä kuljen työmatkat (12 km), lenkkeilen jos ehdin/huvittaa. Teen salilla painoilla mitkä tuntuu, ja just se kun en oo ikinä millään ohjelmalla tehny, niin en muista painoja määriä ulkoa, enkä oo niihin ees hirveesti kiinnittäny huomiota, että yleensä tehnyt painoilla jotka tuntuu 3 x 15 toistoo.
Vuosi sitte kävin vielä jumpissa, body pumpissa enimmäkseen.
Ryhti ollu lapsesta asti aika huono, nytkin hartiat jatkuvasti jumissa. Myös vatsan tukilihastoo välillä vaikeus muistaa pitää kuosissa, vaikkakin on hyvät vatsalihakset, että paljon teen lankkua ja muita staattisia pitoja. Pilatesta oon harkinnu, mutten raski maksaa jäsenyyksistä, eikä mun paikkakunnalla oikeen muita pilatestunteja ole, mille ehtisin. :/

Kiitos. :)

Yoogaiassa on pilatesta, jos haluaa päästä halvalla: https://fi.yoogaia.com/schedule/ Toi on siis netin kautta toimiva palvelu, jossa voi tehdä video-ohjattuja tunteja joko suoran lähetyksen tai tallenteen kanssa. Noiden pilatesta en oo kokeillut, mutta mun omalla kuntosalilla oon käynyt ja voin kyllä lämpimästi suositella lajia.

Huonon ryhdin korjaamiseen mulla on ainakin auttanut ihan perus voimaharjottelu. Kyykkyä, mavea, työntöä, punnerruksia ja leukoja kehiin, lyhyillä sarjoilla ja oikeesti raskailla painoilla. Opettele kuitenkin ensin pienillä painoilla tai vaikka puukepillä tekniikka varmasti viimeisen päälle kuntoon, jottet satuta itseäsi. Semmoisia ohjelmia kuin Starting Strength ja Stronglifts täällä tyypit kovasti kehuu; itse en ole suoraan kumpaakaan kokeillut, mutta niistä esimerkiksi voisi lähteä liikkeelle.

Ryhti ollu lapsesta asti aika huono, nytkin hartiat jatkuvasti jumissa. Myös vatsan tukilihastoo välillä vaikeus muistaa pitää kuosissa, vaikkakin on hyvät vatsalihakset, että paljon teen lankkua ja muita staattisia pitoja. Pilatesta oon harkinnu, mutten raski maksaa jäsenyyksistä, eikä mun paikkakunnalla oikeen muita pilatestunteja ole, mille ehtisin. :/
Ryhtiä on hyvä harjoitella ihan kepin ja peilin kanssa. Eli eka seisot suorassa, selkä mahdollisimman pitkänä ja myös niska pitkänä, eli hieman takaraivoa ylös. Sitten keppi suoraksi selkään ja sen pitäisi koskettaa takaraivoa, yläselkää ja peppua. Alaselän kohdalle jää pieni notko (ei koko käden mentävä). Katso, että on lantio paikallaan (vähän häntää jalkojen väliin), eli ei oo peppu taakse työnnettynä. Ylhäällä sitten pitäisi olla rinta auki, eli paina solisluita pois toisistaan ja lapoja kevyesti alas.

Sitten sama istuen, esim pienellä korokkeella. Ja tää on jo vaikeampi helposti. Katso, ettei keppi kallistu mihinkään suuntaan. Kyykkyä jne kaikkea muutakin voi harjoitella kepin kanssa ja katsoa, että mihin asti selän asento pysyy hyvänä.

Hartioiden jumiin auttaa salitreeni sinne alueelle ja niiden liikuttelu, esim combat. Myös keppijumpalla voi tehdä paljon hartialiikkeitä.

Ryhdin kanssa voi yhtäaikaa harjoitella sitä syvien vatsojen pitoa. Puhalla nopeasti ja kunnolla ulos ja sano samalla suhisevaa s-äännettä. Siinä yleensä tuntuu se pito, jota voi sitten koittaa kevyesti pitää päällä ryhtitreenin tms ajan. Alkuun on vaikea muistaa, mutta ajan kanssa harjoittelulla helpottuu huomattavasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom