Apua polkupyörän ostoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bree
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu, pitäisi hankkia hyvä polkupyörä... Tai siis kriteerit on vähän että ei saisi olla kamalan kallis, mutta kuitenkin melko, tai siis mahd. hyvä. Minkälaisiin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin pyörän ostaa?

Onko kellään kokemusta mitkä liikkeet Helsingissä on hyviä? Katselin Suomen Polkupyörätukusta, ja siellä nyt ainakin näytti olevan ihan kohtuuhintaisia pyöriä, ei kun vaan yhtään tiedä minkälaisia asioita pyörässä pitäisi kytätä ennen ostoa...

Jos joku osaisi neuvoa, olisin erittäin kiitollinen! :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa miettiä millaiseen käyttöön pyörää tarvitset ja millaisessa maastossa ajelet. Sitten on helpompi löytää sulle sopiva pyörä.

Tässä yksi tredi yleiseltä pyöränostosta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=8512&highlight=polkupy%F6r%E4

ja tässä toinen

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40604&highlight=bike+planet

Ja suosittelen bike planettia http://www.bikeplanet.fi/planet/
sieltä ostin oman pyöräni ja tyytyväinen olin pyörään ja palveluun...

edit: hybridiä kannattaa harkita, jos paljon pyöräilee...

Käyttötarkoitus ratkaisee paljon ja toiveet. Itse suosisin pyörää, jossa minimaalisesti osia ja hienouksia. Ei varasteta niin helposti, ei rikkoonnu helposti ja kulkee kelillä kuin kelillä. Ja kunto kasvaa kun polkee ilman vaihteita:D

Bree sanoi:
kriteerit on vähän että ei saisi olla kamalan kallis, mutta kuitenkin melko, tai siis mahd. hyvä.

Tunnusmerkit täsmäisivät Hobby Hallin nettikauppaan :lol2:

Ostin pyörän sieltä keväällä -04 ja olen ollut tyytyväinen. Tarkoituksena oli saada leveä renkainen citypyörä, jolla poljen salille/töihin/kauppaan what ever...! Hyvin on pelittänyt.

Joku vika mulla tuli takarenkaaseen about vuosi takaperin, mutta kun takuu oli voimassa, niin sain viedä sen johonkin paikalliseen pyöräkorjaamoon ja he sitten laskuttivat siitä Hobby Hallia. Olin aivan mielissään näin upeasta asiakaspalvelusta. :D Laitoin vain eka sähköpostia HH:n asiakaspalveluun ja sain sieltä tarkat ohjeet kuinka toimia korjauksen kanssa.

Oon aina pitänyt noita pyöriä ihan halpiskamana (ennen siis omaa ostoani), mutta olin väärässä. Kävin nimittäin ex-työpaikallani urheiluliikkeessä täyttämässä renkaat, niin poijat sanoivat että heillä on ihan samaa pyörää täällä liikkeessä myynnissä, mutta sitä markkinoidaan vain eri nimellä ja siinä on eri teipit, joten pyörä luonnollisesti näyttää erilaiselta ja on tietenkin paljon kalliimpi.

Oma pyörä näyttää tältä. Tosin sen nimi oli silloin Sarda Nevada, mutta väliäkös nimen vaihdoksella ja uusilla teipeillä. Pyörään ostin sitten vieterilukon, sillä lukkoa siinä ei ole.

Kaikista parasta näissä HH:n ostoksissa on tuo osamaksu ja aivan olematon korko, joka siihen tulee! Opiskelijoillakin on siis varaa tilata :)esim. tää pyörä 199,00 e tai 15,50 e/kk. (muistelen kyllä että omani oli vähän kalliimpi, joten ehkä tuo esimerkki ei ole ihan sama, mutta aika lähelle kuitenkin).

Zone-sarja -42%
Mulla on kaksi pyörää. Toinen on kapearenkainen retkipyörä käyrätangolla, sellaisia ei myydä enää. Se on mun kesäpyöräni, kevyt polkea asfaltilla ja kestää myös katukiveyksiä kohtuullisesti. On sillä hiekkateitäkin ajeltu, mutta jousitus puuttuu. :) Pyörässä on kaksi toimivaa vaihdetta, jotka riittävät hienosti. Pyörän hyviä puolia ovat yksinkertainen rakenne (takarengas helppo vaihtaa itse!) ja että kapeilla renkailla on nopea ja kevyt ajaa ja ohjaus on paljon tarkempi kuin leveämmillä renkailla. Loistava myös pidemmille retkille.

Toinen on uusi Nopsa, hieman leveämmät renkaat ja koska kyseessä on talvipyörä, nastarenkaat. Talvella on hyvä olla enemmän kuin kolme vaihdetta, jos mukavasti haluaa edetä kelillä kuin kelillä. Talvipyörässä on myös hyvä olla sekä etu- että takajarru. Maksoin tarjouksessa viime syksynä jotain 350e muistaakseni. Irrotin tarrat ja maalasin pyörän, ei näytä niin houkuttelevalta varkaiden mielestä. ;)

Kannattaa valita sellainen pyörä, jossa kaikki osat irtoavat VAIN ruuvimeisselillä tai muilla mutteritarvikkeilla. Ei lähde satulat ja tangot niin helposti vieraiden matkaan. Ja ehdottomasti kiinteä lukko! Helppo ja nopea käyttää; erillisen vaijerilukon voi ottaa käyttöön tarvittaessa. Pidän enemmän kesäpyörän vanhasta lukosta, jossa avain jää lukkoon kun se on auki. No, mä nyt rakastan sitä vanhaa romua muutenkin joten???

Mulla on vähän erilaisia kokemuksia HobbyHallin pyöristä!Itellänikin oli sieltä tilattu Sarda ja se oli erittäin huono ajo-ominaisuuksiltaan ja kestävyydeltään!
Jos meinaat ajella paljon, kannattaa panostaa hyvään ja vähän kalliimpaan pyörään, on parempi mieli pyöräillessä!:D Pyörä on kumminkin todella pitkä ikäinen oikein huollettuna!
Ittelläni on tarkoitus hakea Konan Kikapu Kauppaveljiltä Helsingistä..saa sit nauttia kesästä pyöräillen!Hintaa on kyllä reilu tonni, mutta uskon että satsaus kannattaa!

Blonette sanoi:
Ittelläni on tarkoitus hakea Konan Kikapu Kauppaveljiltä Helsingistä..saa sit nauttia kesästä pyöräillen!Hintaa on kyllä reilu tonni, mutta uskon että satsaus kannattaa!

No joo, ei Konaa ja Sardaa voi edes laittaa samalle viivalle eli nimenomaan katsii miettiä miten paljon ajelee ja missä. Tykkääkö ajella maastossa ja käyttääkö pyörää kuntoilu tarkoitukseen. Tuollaisena paikasta A paikkaan B siirtymiseen kaupunkiajossa noi HH:n pyörät kyllä välttävät. Olen ajanut paremmillakin pyörillä, mutta hinta-laatu suhde on mun mielestä kohdallaan.

Kiitos vastauksista! Ajattelin hankkia sellaisen hybridi-pyörän, mietin vaan että onko jotain sellaisia juttuja mitä kannattaa katsoa pyörästä tarkkaan ettei tarvitse heti puolen vuoden päästä viedä korjaukseen, mutta eiköhän ne myyjät sen verran rehellisiä ole että ei ihan huonoa pyörää myy :)

Lisäksi mietin vähän että jos hankkiskin vasta syksyllä, kun eikös silloin oo kuitenkin hinnat jonkun verran alempana...

Mut siis lähinnä ajelen vaan kouluun, salille ja kaupungille, joten sinänsä ei tarvetta millekään maastopyörälle ole.

Bree! Uudessa Sport-lehdessä on joku kilpapyöräilijä valinnut hyviä fillareita, joita suosittelee. Hybrideistä suositteli tätä http://www.raulhellberg.fi/mallisto-hybrid-hybrid-422.htm ja meikätytöltä löytyy tämä. Suosittelen. Tyyris, mutta nykyään nuo vakuutusjutut ovat muuttuneet niin, että omavastuuden pystyy ostamaan pois 30 e/2 vuotta, jos siis pyörä pöllitään ja kolme lukkoa myöskin investoin tuohon...

Mulla on sama pyörä kuin fitnesspimulla ja tosi tyytyväinen olen ollut. Hinta ei ollut päätä huimaava, pari sataa se tosiaan tais maksaa, mutta toimiva peli tuo Sarda on ja oon sillä pajon ajellut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi juttu tuli mieleen: pyörä kannattaa koeajaa kunnolla ennen ostamista ja kokeile myös miesten malleja. Itselle sopiva ajoasento löytyi miesten malliston pyörästä. Hybridi siis on ja Trek 7200FX ja olen ollut tosi tyytyväinen pyörään.

Itse ostin pyörän pari kesää sitten.. Ostin lähinnä sen pyörän siksi, että näytti perhanan hyvältä mun makuun, 21 vaihdetta ja leveät renkaat, jotta voi ajella myös hyvin maastossakin.
Oli kyllä vähän hätäinen ostos se pyörä, sillä kapeammat renkaat olis ainakin olleet paljon kätevämmät, sillä eipä sitä maastopyöränä kovin paljoa ole tullut käytettyä. Olis kevyempi todennäköisesti ajella kapeammilla pyörillä. Lisäksi vaihteet eivät meinaa toimia kunnolla. Avolla on kaveri, joka on joskus ajanut pyörällä kilpaa ja osaa siis laittaa pyörät kuntoon, jos jotain hajoaa. Mut kas kummaa, edes tää kaveri ei saanut vaihteita toimimaan "täydellisesti" vaan edelleen saattaa jäädä vaihde vaihtumatta, vaikka yrittäisit vaihtaa. Ja ärsyttävin juttu on se, et ketjut saattaa tippua paikoiltaan. :curs: Ne saa pois sieltä paskajumista vain takarenkaat irroittamalla. On vain muutaman kerran mennyt hermot siihen paskaan, kun on ollut kiire johonkin ja ketjut tippuu. :wall:
Ajoasentokaan ei ole parhaimpia siinä pyörässä. Mut onhan se hyvännäköinen. :jahas:

Pyörä tais maksaa jotain 300-400 euroa ja sillon, kun se pyörä ostettiin, niin ei todellakaan voitu tietää esim sitä, ettei vaihteita saa kunnolla pelittämään. Mut kyllä tuolla pyörällä mun lenkit hyvin ajellaan. :)
Harmittaa vaan, kun avolla on lähes täydellinen pyörä. Vaihteet vaihtuu sillon kun pitää jnejne. *kateellinen*

edit: ja mainittakoon vielä, että mun pyörässä on aika raskas runko (avolla taas tosi kevyt).
Ja jos menee pyörää ostamaan, niin kannattaa ottaa mukaan joku joka tietää pyöristä vähän enemmän. Helpompi löytää sopivin pyörä sillä tavalla. Ja aika monessa liikkeessä osataan kyllä nykyään antaa asiantuntevaa palvelua. :)

Mä olen kanssa ostamassa pyörää ja lähinnä kattelin noita Bilteman tarjouksia. Mun mielestä 200€ pyörästä on jo kohtuullisen paljon... Taidan kuulua vähemmistöön siinä. Stadissa kuitenkin pöllitään pyöriä enemmän kuin niitä ostetaan. :/

Mutta haluaisin kesällä, tai jo nyt, hurauttaa pyörällä töihin. Olisi ihan eri fiilis.

MerZi sanoi:
Mulla on sama pyörä kuin fitnesspimulla ja tosi tyytyväinen olen ollut. Hinta ei ollut päätä huimaava, pari sataa se tosiaan tais maksaa, mutta toimiva peli tuo Sarda on ja oon sillä pajon ajellut.

:hyper: mulla myös sama pyörä. Fitnesspimu ja MerZi teil on kieltämättä hyvä maku. Ja mäkin oon ollut tyytyväinen, uskollisesti on palvellut ja tulee varmasti palvelemaan monet kesät. Kelitkin alkaa taas olee semmosia et vois uskaltaa pyöräilemään, ilman kovaa pelkoa kaatumisesta ja ittensä telomisesta. Se ei olis ihan toivottua täs vaiheessa.

Mutta tosiaan ääni täältäkin tolle pyärälle ja yleensäkin Hobby Hallin pyörille. Ite ostin viä osamaksulla, joten kävi viä halvemmaks tai siltä se ainakin tuntuu kun ei tartte kun inasen maksaa kuukaudessa. Hyviä hinta/laatu-suhteelta tuppaavat nuo HH:n pyärät olemaan. Suosittelen!

Mulla on Suomen Polkupyörätukusta hankittu pyörä, joka itse asiassa näyttää aika samalta kuin tuo HH:n pyörä. Maksoin siitä 300 euroa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pyörä on puolet vuodesta mun pääasiallinen kulkuneuvo enkä omista bussikorttia pyöräilykaudella ;) Käytän pyörää siis siihen tarkoitukseen, että liikun pisteestä A pisteeseen B. En aja lenkkeilytarkoituksessa maanteillä tai maastossa, joten tällaiseen tarkoitukseen tuo pyörä on juuri sopiva, myös hintansa puolesta. Oikeastaan ainoa miinuspuoli tulee siitä, että runko on painava, joten pyörää ei ole niin mukava kanniskella portaita, jos sellaiseen tulee tarve. Harvemmin kyllä tulee, kun nykyisessä asunnossa on hyvä pyörävarasto eikä sitä tarvitse joka kerta roudata asuntoon sisään.

Olen sen verran neuroottinen pyöräni suhteen, että käytän kahta lukkoa (toinen niistä vakuutusyhtiön hyväksymä) ja lukitsen pyöräni AINA johonkin pylvääseen tai aitaan kiinni. Lukittu, mutta irrallinen pyörä kun on niin helppo vain nostaa autoon mukaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom