Apua lihaskramppeihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiih
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään kokemusta moisista ja miten olette päässeet eroon?

Alkaa vähän ärsyttää kramppaavat sormet ja pohje. Ei näytä ihan fiksulta kävellä kädet melkein nyrkissä, eikä ole mukavaa kun pohje alkaa krampata kiipeillessä. Meinasin tulla ryminällä alas. Nestetasapainosta voi vissiin johtua, mutta mikähän siinä sitten on vialla? Juon paljon vettä, mielestäni todella paljon. Vaikea kuvitella että johtuisi nestehukasta. Suolaa käytän kyllä todella vähän, lisään sitä ruokaan lähinnä vain naudanlihaan, ja siihenkin aika vähän. En tykkää erityisen suolaisesta ruoasta.

Treenejä on jonkin verran enemmän kuin kesän aikana, mutta ei mitään uutta. Aikaa palautua pitäisi mielestäni myös olla riittävästi, ja koska olen pienimuotoisella bulkilla tulee ruokaakin varmasti syötyä tarpeeksi.

Magnesiumia joka ilta vahvassa sitraattimuodossa. Magnesium oksidimuodossa voi auttaa lähinnä ummetukseen!

Kaliumin puutekin voi aiheuttaa kramppeja, mutta sitä saa yleensä runsaasti kaikista elintarvikkeista. Sen kanssa ei kannata kuitenkaan kovin suuresti alkaa tabujen kanssa leikkimään, ettei mee elektrolyyttitasapaino sekaisin. Yleensä luontaistuoteliikkeistä sitä saa 100 mg vahvuisina tabuina, joiden suositusannostelu on 4 tabua päivässä. (Apteekissa myydään sitten näitä 1 g vahvuisia, mutta niiden käyttöön tulee olla lääkärin ohje.)

Magnesiumlisäähän tosiaan yleensä suositellaan. Onko kellään omakohtaista kokemusta että siitä todella on ollut apua?

Todellakin. Kyllä huomaa miten on enemmän jumissa kuin yleensä, jos mankut päässeet unohtumaan. Solgarin sitraatti on laadukas tuote.

"Magnesium on tärkeä mineraali lihassupistuksen säätelyssä ja sen puutos voi aiheuttaa kramppeja. Lievissä magnesiumin puutostiloissa eli veriplasman magnesiumtason ollessa matala, mutta normaalin rajoissa, ei magnesiumlisän ole yleensä havaittu vaikuttavan kramppien esiintymiseen urheilijoilla. Varsinaisessa kliinisessä magnesiuminpuutoksessa magnesiumlisästä sen sijaan on hyötyä. Vakavat puutokset ovat kuitenkin harvinaisia, joten ne voivat olla syypää ainoastaan hyvin pieneen osaan urheilijoiden kramppitaipumuksista." (Urheiluravitsemus VK-Kustannus) Lihaskramppien riskiä lisäävät: lihasten väärä työskentelyasento, tekniikkavirheet, lihasepätasapaino, suuri kehon paino ja runsas rasvakudoksen määrä, poikkeuksellisen kova rasitus, huono lihaskunto sekä neste- ja elektrolyyttitasapainon horjuminen.

Myös kivennäisvesistä saa aineita, jotka voivat vähentää kramppeja.

http://www.pakkotoisto.com/vammat-ja-lihashuolto/48488-kramppi/

Jos se magnesium toimii, niin tää voi olla hyvä tuote. http://www.yliopistonapteekki.fi/fi...asalescatalog&productid=330122(yabasecatalog)

Millaisia määriä magnesiumia te ootte yleensä kiskoneet? Mä oon käyttänyt 200mg sitraattimuotoista magnesiumia, mut viime aikoina on alkanut olemaan sellaista ärsyttävää pientä lihasnykimistä toisessa silmäluomessa, sellaista elohiirinykimistä. Muuten ei oo lihakset kramppailleet. Funtsein, et tarttiskohan annostusta lisätä.

Minä oon unohtanut kokonaan suolan ruokavaliostani, taitaakin johtua siitä tämä kramppailu! Olen miettinyt että missä on vika, kun nestettä tulee juotua ja magnesiumsitraattia syötyä. Pitääkin ruveta lisäämään vähän suolaa ruokaan.

Miten voi unohtaa suolan? Suolaton ruokahan on ihan platkua...!

Vähentää sitä ruuasta tasaiseen tahtiin (parin kuukauden kuluessa vaikka), niin sen "loppumista" ei huomaakkaan. Se vain tekee sen, että muualla syöty ruoka on aivan liian suolaista, ollakseen hyvää. Muita mausteita voi käyttää lisäksi enemmän kompensoidakseen makua.

Ok, mutta miksi pyrkiä vähentämään suolaa, kun siitä ei seuraa mitään hyvää? Jos on korkea verenpaine niin siksi ehkä joo, mutta muuten ei kannata. Suolan laaduissakin on isoja eroja btw...

Ehkä naisten tapauksissa se, että se suola kerää turhaan nestettä kehoon, vaikka onkin hyödyllistä lihasvoimalle.

Millaisia määriä magnesiumia te ootte yleensä kiskoneet? Mä oon käyttänyt 200mg sitraattimuotoista magnesiumia, mut viime aikoina on alkanut olemaan sellaista ärsyttävää pientä lihasnykimistä toisessa silmäluomessa, sellaista elohiirinykimistä. Muuten ei oo lihakset kramppailleet. Funtsein, et tarttiskohan annostusta lisätä.

Katselin, että mun yhdessä magnesiumsitraattijauhepötkylässä on 310 mg. Eli sen verran mulla menee päivässä.

Ennen kuin treenasin lujaa en mäkään syönyt kovin paljon suolaa, siihen tottuu. Sitten treeniä aloitettaessa suolan käyttöä painotettiin erityisesti magnesiumin ohella ja kyllä se vähän hirvitti kun sellaisen määrän suolaa piti sitten mennä per päivä alas. Mutta yllättävää oli kyllä se, että ei se ruoka mitenkään suolaiselta tuntunutkaan vaikka sitä runsaalla kädellä piti lisäillä sinne sun tänne, myös juomaveteen välillä, että sain kaiken alas päivän mittaan. Mutta mielestäni käyttämäni himalajansuola on paljon miedomman makuista kuin joku tavallinen pöytäsuola.

Mie niiiiin liputan tälle tuotteelle: http://www.valmarin.fi/ Sain ihan hirmusti apua tästä samalla aika moneenkin vaivaan ja erityisesti palautumiseen. Vaikka tämä jonkun mielestä hömppätuotteen mainetta kantaakin.

Toi tuote toimii! Auttaa tosiaanki ruuansulatuksessa ja palautumisessa. Minäkin liputan ton tuotteen puolesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom