GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Apua, keho ihan sekaisin

Postaan nyt tännekkin, jos jollain olisi jotain uber neuvoja.

--------------------------------------------------------------------------------

Nyt kaipaisin valtavasti apua, olen epätoivon partaalla. Vähän taustaa: olen kolmekymppinen nainen ja sain juuri ensimmäisen lapseni. Olen 166cm ja painoin ennen raskautta 64kg, treenasin ahkerasti punttia ja olin suht hyvässä kunnossa. Olen noudattanut vähähiilarista ruokavaliota viimeiset 5 vuotta, mutta en kuitenkaan super tarkasti. Ruokatottumukseni ovat aina olleet heikonlaiset, monesti on jäänyt lounas tai ruokailuiden välissä on ollut monta tuntia. Mutta koskaan se ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti.
Nyt lapsen synnyttyä kiloja ji 6, joita sitten olen epätoivoisesti yrittänyt karistaa. Aloitin kovan treenin ja yritin säännöllistää ruokailua paremmaksi. Eli 5 pientä proteiinipitoista ateriaa päivässä.
• Aamupalaksi pari kananmunaa ja täysjyväleivän viipale
• Aamu välipalaksi manteleita
• Lounas perunatonta kaalikeittoa, jossa on vähärasvaista jauhelihaa
• iltapäivällä keitetty muna ja kurkkua
• päivälliseksi lihaa ja salaattia
Treenasin punttia 4 kertaa vko ja juoksin intervalleja 3 kertaa vko.
2 viikon lopputuloksena, paino nousi 5kg.
Puoliso sanoi että olen ollut kitukuurilla liian kauan ja keho piti kiinni kaikesta ruuasta. En tiedä kuinka totta tämä on ja kuinka paljon minun pitää lihoa että keho menee pois säästöliekiltä?
Harmittaa valtavasti olla näin lihava ja stressaan kovasti asiasta. Minulla on ollut monta isoa muutosta viime aikoina lapsi, muutto, aloitus vaativassa duunissa ja en tiedä vaikuttaako tämä asiaan. Mutta olisin kiitollinen jos jollain olisi jotain neuvoa minulle.

Voisit kokeilla hiilareiden lisäystä ainakin vähäksi aikaa. Urheilet paljon, joten tarvitset myös hiilareita enemmän. (Kaikille ei sovi se, että jättää lähes kaikki hiilarit pois ruokailuista, minulle se ei ainakaan sovi. Kokeiltu on. Se sai minulla aineenvaihdunnan tukkoon.)

2 viikossa et millään läskiä kerrytä 5 kiloa, lienee siis nesteitä.

Raskauden jälkeen elimistö on luultavasti varsin omalaatuisessa tilassa, joten saattaa sen takia sitten tulla tuollaisia ...öh... nesteytymiä. Myös stressi voi aiheuttaa pöhötystä ja sitä sinulla varmaan noiden muutoksien takia on ollut jossain määrin.

Ruokaahan sinä syöt hyvin vähän. Mitä syöt ketjussa on hyviä vinkkejä.

Mitenkäs ne hyvät rasvat, saatko niitä tällä hetkellä? Itselläni nimittäin ihan vaan oliiviöljyn lisääminen ruokavalioon (sekä ruuanlaittoon että jokaiseen välipalaan) on vaikuttanut positiivisella tavalla.

Mulla itselläni keho on ollut ihan liian kauan säästöliekillä ja oon syönyt ihan liian vähän.. tai ihan liian paljon kaikkea skeidaa :eek: Nyt yritän korjata asiaa ja syödä enemmän, mutta puhtaammin. No, pikku hiljaa hyvä tulee, ehkä :rolleyes: Tsemppiä sulle, kyllä ne kilot siitä karisee määrätietoisella asenteella! :)

Kyllä sun puolisosi varmasti on oikeassa siinä asiassa. Missä on tosiaan hyvät rasvat ja esim hedelmät? Imetätkö? Se tukee painon pudotusta, mutta sun on joka tapauksessa syötävä kunnolla (tarpeeksi ja monipuolisesti), että tuotat maitoa. Muista myös juoda runsaasti. Kyllä niitä hiilihydraatteja pitää saada kans; vihannekset ja täysjyvä...
Jos olet juuri saanut lapsesi, niin tärkeintähän nyt kuitenkin kai on hänen ravinnonsaantinsa ja se, että äiti on rauhallinen (stressaaminen voi vaikuttaa imetykseen) eikä liikaa rasita itseään fyysisesti. Tämän sanon siksi, kun kerroit, että aloitit KOVAN treenin.
Mulla on kaksi lasta ja mielestäni palauduin nopeasti samoihin mittoihin synnytyksen jälkeen. Eka niitä lantionpohjan ja syvien vatsalihasten harjoituksia USEIN, ja siitä pikkuhiljaa lenkitkin pitenee ja nopeutuu. Kehosi on kuitenkin "kokenut kovia", joten anna sille hiukan aikaa. Liian kovalla treenillä liian aikaisin voit tehdä hallaa teille molemmille.

Ihania hetkiä Sulle ja vauvalles!:haart:

Heti pisti silmään miten yksipuolinen ja luulisin, että vähäkalorinenkin ruokavalio sulla on menossa. Minäkin peräänkuuluttaisin parin-kolmen tunnin välein syömistä esim. hedelmän/vihanneksen muodossa ja hiilareiden mukaan ottamista, et taida rasvaakaan saada kovin paljoa?. Usealla ruokailukerralla pidät kropan käynnissä, joten se kuluttaa vaikka et itse tekis mitään. Oisko sun aihetta laskea edes kerran saamasi kalorit ja katsella tuleeko ihan liian vähän vai liian paljon (mitä kyllä epäilen) kulutukseesi (+imetykseen?) nähden ja lähteä siitä lisäämään/vähentämään järkeviin lukemiin? Oisko myöskin aihetta antaa kropan vähän levätä raskauden jäljiltä eli laimentaa KOVAA treeniä ja yrittää muuttaa stressi liikunnan iloksi ja vauvasta/uudesta työstä nauttimiseksi?

No, joo nää nyt oli jotain ideoita, ammu alas jos ovat ihan tyhmiä ajatuksia.

Kiitos vastauksista.
Vauva :) on nyt lähes 2 vuotias ja imetyksen lopetin 4 kuukautta sitten. Eli en voi raskautta käyttää tekosyynä enää..
Olen hissukseen treenaillut noin 2kk synnytyksestä, punttia ja pilatesta. Pilates ehdottomasti vahvisti korsettia vaikkei pienentänytkään sitä. Ajattelin laittaa vähän pökkyä pesään ja heittää kropalle vähän haastetta. Tuntuu niin turhauttavalta kun mitään ei tapahdu, pyöräilen työmatkat eli kilometrejä tulee viikossa noin 60.

Otan päivittäin ruokalusikallisen pellavaöljyä ja syön kalsiumia, rautaa ja fosfolipidi valmistetta jonka pitäisi vähentää stressihormoni kortisolia.

Olen vähän epäillyt että pitkäaikainen hiilarittomuus voi tukkeuttaa aineenvaihdunnan. En vaan uskalla kokeilla toisenlaista menetelmää. Pitää tsekata se mitä syöt ketju jos sais vinkkejä.

Jos tämä painon nousu on nestepöhöä niin kuinka sen saa pois?

Olen muuttanut ruokavaliota pikkasen, aamulla aloitan protskupirtelöllä, välipalaksi vedän manteleita tai protskupirtelön tai patukan ja aterioilla syön lihaa ja kasviksia.
Kannattaisiko minun lisätä tumma riisi/pasta, quinoa tai joku muu täysjyvä pääaterioihin?
Leipä on minun akilleksen kantapääni ja voisin elää pelkällä leivällä, voilla ja juustolla...

Lasken kaloreita kalorilaskurilla ja tulokseksi olen saanut noin 1400 kaloria per päivä.

Olen jotenkin heikko ihminen, jos ei tule tuloksia annan helposti periksi. 75 kiloa 166 senttisellä naisella on ihan hirveesti. Koko vatsanseutu on aivan kamala, ei sellasta pehmyttä läskiä vaan paksu nahka ja paksu läskikerros. Oikein sellanen ruma ja itsepäinen vatsanseutu.

Olen todella kiitollinen kaikista kommenteista ja olette ihania ihmisiä kun jaksatte neuvoa.

Leipä on minun akilleksen kantapääni ja voisin elää pelkällä leivällä, voilla ja juustolla...

Muistaakseni on tutkittu, että naiset saavat suurimman osan ravinnon rasvastaan juustoista, juusto ja voi kannattaa siis dieetillä jättää minimiin tai jopa kokonaan pois. Ne eivät ole ns. hyviä rasvoja. ;) Leivän määrääkin kannattaa rajoittaa, jos sitä paljon syöt. Tiedän tapauksia, joissa ihmiset ovat lihonneet, vaikka ovat syöneet "pelkkää leipää".

Vastaanpa nyt minäkin kun ei ole tullut tälle sivustolle aikoihin mitään kirjoitettuakaan. Mutta vastaan vähän erilailla mitä nuo muut, koska he ovat antaneet jo hyviä vinkkejä niin mitä niitä kertaamaan.

Mielestäni teet itsellesi aivan turhan stressinaiheen tästä asiasta. Sinulla vaikuttaisia olevan muitakin stressin lähteitä jo ihan tarpeeksi. Ensinnäkään ei sinulle niin kovin kauheasti ole noita kiloja jäänyt,vaikka tiedän että ne vähäisetkin voivat inhottaa. Toiseksi, ehkä me naiset vaadimme itseltämme hiukan liikaa....Sinulla on vaativassa iässä oleva lapsi, uusi työ ja uusi paikkakunta. Eli iso elämänmuutos. Nyt vaadit itseltäsi vielä raskautta edeltävässä kunnossa olevan kropan. Ei itseltään voi vaatia ihan mahdottomasti kaikkea tai tulet kärsimään siitä tulevaisuudessa kuluttamalla itsesi loppuun. KOVA treenikin kuluttaa, vaikka siitä saattaa saada ainakin aluksi energiaa. Mutta totuus on se että kova treeni vs vähäiset kalorit ovat stressi elimistölle, se ajautuu epätasapainoon.

Eli relaa vähän. Varmasti jo se, että olet palannut takaisin työelämään luo ruokarutiineja eikä tule mässyteltyä niin paljon kuin kotona ollessa. Liiku nautinnollisesti ja muista että joskus vähemmän voi olla enemmän. Näin jää aikaa myös perheellesi, etkä kohta "kärsi" siitä, että perheaikaa on liian vähän.

P:S mistä saat muuten revittyä aikaa neljään punttikertaan viikossa + kolmeen muuhun harjoitukseen, työhön, kotihommiin, lapseen, mieheen, ystäviin, perheen yhteiseen aikaan, lepoon sekä uneen? Minulla ainakaan ei ole kuin 24h/vrk:sa.

tiedän tunteen. uusi paikkakunta, uusi työ, pienet lapset. eipä sitä muuta tarvikaan, stressi ja väsymys on jo siinä. mutta minä en niinkään sanoisi stressin olevan koko syy painon putoamattomuuteen. itsekin suosin nykyään vhh ravintoa ja olen huomannut sen jumittavan painon ja lisäksi en palaudu treenistä kuten ennen. tämän takia olen ottanut aterioille mukaan rypsiöljyn (kaksi teelusikkaa) ja lisää hiilareita esim. punnitsemalla pastasta puoli annosta (35 g/ n. 1,5 dl) kahdelle aterialle. yleensä syön nämä hiilariset ateriat lounaalla ja reenin jälkeisellä aterialla. kahteen viimeiseen "ateriaan" en salli hiilareita. tällä tavalla palautuminen hallussa ja jaksaa kovia reenejä. painoa en kyllä pahemmin tarkkaile (vaikka on kyllä pudonnutkin), mutta kiinteytystä on tapahtunut. täydellinen ketoosidieetti ei sovi mulle. tavoitteena mulla kesään mennessä 55 kg lipsumisineen, herkkupäivineen jne. eli ei oo helppoa. onko näistä avuksi vai tavataanko saunan takana?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tärkein jäikin sitten sanomatta.... eli itse olen tehostanut aineenvaihduntaa lisäämällä airobista kuntoilua esim muulloin kuin aamuisin tyhjään vatsaan. monesti vaan puolen tunnin lenkille kävellen tai hölkäten niin johan alkaa läskit lahtemään vaikkei muuta ruokailua tippaakaan tai korkeintaan lisää ruokaa päivän mittaan. tällä tarkoitan nimenomaan rauhallista matalasykkeistä kuntoilua, ei välttis edes hikeä pintaan.

[/QUOTE]Lasken kaloreita kalorilaskurilla ja tulokseksi olen saanut noin 1400 kaloria per päivä.

Olen jotenkin heikko ihminen, jos ei tule tuloksia annan helposti periksi. 75 kiloa 166 senttisellä naisella on ihan hirveesti. Koko vatsanseutu on aivan kamala, ei sellasta pehmyttä läskiä vaan paksu nahka ja paksu läskikerros. Oikein sellanen ruma ja itsepäinen vatsanseutu.

Olen todella kiitollinen kaikista kommenteista ja olette ihania ihmisiä kun jaksatte neuvoa.[/QUOTE]

Olisin itse kanssa sitä mieltä, että ehdottomasti lisää ruokaa. 1400 kcal päivässä ei missään nimessä oo tarpeeks jos pyöräilet töihin ja treenaat vielä siihen päälle. Ei mikään ihme jos aineenvaihdunta säästöliekillä.. Nostappas kaloreita ihan suosiolla ainakin sinne hiukan päälle 2000..

Kirjoitit että epäilet vhh dietin vetäneen aineenvaihdunnan tukkoon ja haluamiasi tuloksia et tällä dietillä ole saavuttanut niin eikös sitä sitten uskaltaisi jo kokeilla jotain muutakin :) tiedä vaikka rupeis tuloksiakin näkymään :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom