Apua kaipaava amatööri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Björk
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Terve!

Uusi innokas treenailija liittyy joukkoon, oon täällä lueskellut paljon ja oli pakko nyt sitten itsekkin rekisteröityä.

Olen 17 vuotias ja olen nyt reilun vuoden laihduttanut, yhteensä 30 kiloa. Tällähetkellä mitat on 177/81 ( kävi tosin jo 77kg :wanha: ) mutta tästä jatketaan. Oon elämäni aikana harrastanut liikuntaa aika vähän, mutta nyt vuoden aikana minusta on kuoriutunut esiin oikea urheiluhullu. Uimahallin salilla kävin eka, kyllästyin tietämöttymyyteeni ja ostin salikortin naisten salilta jossa saan siis käyttää kaikkia ohjattuja tunteja ja kuntosalia. Mulla on henk.koht. saliohjelma jota tosin muuttelen välillä, kävin kans ohjaajan kans laitteiden tekniikat läpi. Oon nytten jonkun aikaa jo käynyt ja oikiasti, reisilihakset ja haba on silminnähden jo kasvanut. :rolleyes:
Oonkin nyt aivan inlaav puntilla käymiseen ja spinning on vienyt mun sydämen täysin. Yleensä kun 45 min spinningissä rehkin niin menen sit tekemään 20-30 min ylävartaloa ja oon intoa täynnä. Mutta, onko järkevää käydä tekemässä vielä lihaskuntoakin tuon spinning tunnin jälkeen?
Viikossa käyn n. 3 kertaa spinning (tunnin jälkeen viel ylävartaloa) ja 2 krt pelkästää salilla. Oon suht hyvässä kunnossa vaikka painoa vielä onkin, olen muutenkin isoluinen ja lihastakin on, varsinkin jaloissa.
Olen lisännyt ruokavaliooni nyt paljon protskua elikkä syön paljon raejuustoa, rahkaa, tonnaria, kanaa.. ymm ymm ja pro fit 80+ jauhetta ostin.
Kaloreita päivässä tulee noin 1000-1400 , onko tää liian vähän tuohon treenimäärään nähden? Paino ei kuitenkaan meinaa laskea :down:

Tavotteeni onpi siis eka pudottaa n. 5 kiloa treenaillen ja suhtvähän syöden ja sen jälkeen enemmä protskua ja kaloreita ja paljon treeniä:lissää lihasta ja kiinteyttä.

Kaikki vinkit ja neuvot sun muut on tervetulleita oon sen verran tunkiolla vielä vaikka paljon oon jo oppinutkin. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Terve!
Uusi innokas treenailija liittyy joukkoon
Kaloreita päivässä tulee noin 1000-1400 , onko tää liian vähän tuohon treenimäärään nähden? )

Tervetuloa uusi innokas treenailija. :)
Yksi syy, miksi painosi ei meinaa laskea, voi johtua juuri siitä, että syöt liian vähän. Elimistösi niin sanotusti panttaa ravintoaineita ja aineenvaihdunta hidastuu. Oletko huomannut, että näin olisi tapahtunut? Kannattaisi ehdottomasti jotain 1800 kcal syödä vuorokaudessa ja terveellistä ruokaa.

:thumbs:

Yleensä kun 45 min spinningissä rehkin niin menen sit tekemään 20-30 min ylävartaloa ja oon intoa täynnä. Mutta, onko järkevää käydä tekemässä vielä lihaskuntoakin tuon spinning tunnin jälkeen?
Viikossa käyn n. 3 kertaa spinning (tunnin jälkeen viel ylävartaloa) ja 2 krt pelkästää salilla.QUOTE]

Mä ainakin ottaisin sen spinningin spinninkinä ja sen jälkeen lähtisin kotiin lataamaan pattereita seuraavaan punttitreenin. Ei niin rankan tunnin jälkeen vaikuta painoja enää nostella, koska et pysty sitä enää täysillä tekemään. Mä oon sitä mieltä, että näin tapat innostuksen uudesta mukavasta harrastuksesta. Mä tein kanssa vuosia sitten alussa noin. Sitten innostus alkoi hiipumaan, koska jumppatunnin jälkeen jäin vielä punttailemaan. Jos lähdin kotiin suoraan jumpan jälkeen, tuli vaan huono omatunto. Lopulta alkoi tuntumaan, ettei sinne kertakaikkiaan jaksa lähteä moneksi tunniksi höyläämään.
Käy ihmeessä niissä spinningeissä ja jumpissa ja ota ne tietyt salipäivät. Käyt nyt noin viisi kertaa viikossa salilla, spinning mukaan lukien ja tunti kerrallaan riittää mainiosti! Älä tapa hyvää alkua ja innostusta ylenpalttisella treenamisella, vaan ota maltillisesi. Näin innostus jatkuu pitkään ja jaksat treenata seuraavanakin päivänä, viikkona ja vuonna. Eikö suoraan spinningin jälkeen olisikin ihana mennä ansaitusti saunaan rentoutumaan? :haart:

Yleensä kun 45 min spinningissä rehkin niin menen sit tekemään 20-30 min ylävartaloa ja oon intoa täynnä. Mutta, onko järkevää käydä tekemässä vielä lihaskuntoakin tuon spinning tunnin jälkeen?
Viikossa käyn n. 3 kertaa spinning (tunnin jälkeen viel ylävartaloa) ja 2 krt pelkästää salilla.QUOTE]

Mä ainakin ottaisin sen spinningin spinninkinä ja sen jälkeen lähtisin kotiin lataamaan pattereita seuraavaan punttitreenin. Ei niin rankan tunnin jälkeen vaikuta painoja enää nostella, koska et pysty sitä enää täysillä tekemään. Mä oon sitä mieltä, että näin tapat innostuksen uudesta mukavasta harrastuksesta. Mä tein kanssa vuosia sitten alussa noin. Sitten innostus alkoi hiipumaan, koska jumppatunnin jälkeen jäin vielä punttailemaan. Jos lähdin kotiin suoraan jumpan jälkeen, tuli vaan huono omatunto. Lopulta alkoi tuntumaan, ettei sinne kertakaikkiaan jaksa lähteä moneksi tunniksi höyläämään.
Käy ihmeessä niissä spinningeissä ja jumpissa ja ota ne tietyt salipäivät. Käyt nyt noin viisi kertaa viikossa salilla, spinning mukaan lukien ja tunti kerrallaan riittää mainiosti! Älä tapa hyvää alkua ja innostusta ylenpalttisella treenamisella, vaan ota maltillisesi. Näin innostus jatkuu pitkään ja jaksat treenata seuraavanakin päivänä, viikkona ja vuonna. Eikö suoraan spinningin jälkeen olisikin ihana mennä ansaitusti saunaan rentoutumaan? :haart:

Taidat puhua täyttä asiaa nimittäin jo eilen, 60 minuutin spinningin jälkeen menin sit vielä salin puolelle, tein vatsat ja menin painoja nostelemaan niin ei vaan yksinkertaisesti enää jaksanut ja sit oli paska fiilis kun lähdin pois, "kyllähän viime kerrallakin jaksoin" :wall: Taidanpa siis ottaa neuvosta vaarin ja jättää menemättä sinne salin puolelle spinnun jälkeen :worship:

Kiitos puuma, joo tuolla miehiltä sain jo kans samaa, että liian vähän syön. Nyt vaan sitten neuvoja hyödyntämään saa nyt nähä miten tuo syömispuoli alkaa sujumaan ..,, :)

Joo, kyllä sä oot spinningin jälkeen ansainnut vapaaillan! Kuten sanottu, sulla on sitten paljon enemmän tarmoa mennä seuraavana päivänä sinne salille, reenata kunnolla ja saada siitä vielä oikeen hyötykin irti. Ja vaikka kuinka oot intoa täynnä, niin muista ne lepopäivät! Viikonloppuna saa laiskotella aivan hyvällä omalla tunnolla, kun oot viikolla rehkiny tosissaan ja kyllä on mukavaa päästä taas maanantaina treenaamaan tosissaan!

Tsemppiä kovasti! :thumbs:

Zone-sarja -42%
jep, kiitos vinkeistä ja tsempeistä !! :)

Tänään 60 min treeni salilla ja ei kyllä kulkenu YHTÄÄN, johtui varmaan aamu ja iltapäivän huonosta syömisestä? Tää ruokailu ei nyt oikein luonnistu, tänään näin kaameaa :

klo 9.45 : 2 dl kuitumuroja + tilkka maitoa, ruisleipä 5 % juustolla ja kurkulla, levite, kahvi, funlight mehu yht. 250 kcal

klo 15.30 : banaani yht. 80 kcal

klo 17 : ruisleipä 5 % juustolla ja kurkulla, levite, n. 100 g rahkaa + 1 rkl bulgarian jogurttia,mandariini + vähän banaania, puolikas ciabatta sämpylä yht. 300 kcal

klo 19 : katkarapu-tomaatti-sipuli pataa, pieni pala patonkia yht. 200 kcal

+ jotai viel illalla

ei paljoo naurata

Missä sulla on lounas?? Aamulla raejuustoa puuron sekaan ja onko tuo katkarapupata sun treenin jälkeinen ateria? Sulla menee syömiset ihan päin honkia! Kato tuolta mitä söit tänää/eilen-thredistä mallia. Kokoa sieltä oma päivän menyy ja ota vinkeistä kaikki hyöty irti. Eväsrasiat kouluun/töihin mukaan, kyllä siihen tottuu. Ei ihme ettei treeni kulje kun ei syö tarpeeksi. Et sä jaksa treenata noilla syömisillä jos liikut noin paljon. Kroppa tarttee polttoainetta koko ajan ja aineenvaihduntakin alkaa junnaamaan paikoillaan kun oot koko päivän syömättä.

Jep, nämä ruokailut on tosiaan aika hakusessa.. Mut koko ajan yritän parantaa.. :) Oon nyt lueskellu niitä paljon, apua tästä paikasta on tosi paljon. Kohta spinningiin, jogurtit ja raejuustot jo mahassa..

tänään
spinning 45 min + 15 min venyttely, 35 min vauhdikas kävelylenkki

Ruuat :

Klo 11 : ruisleipä 5% juustolla ja kurkulla, levite, n. 100 g rahkaa + 1 rkl bulg.jogurttia+puolikas banaani, n. 1,5 dl kuitumuroja maidolla, kahvi yht. 350 kcal

Klo 14 : 100 g 0% raejuustoa puolukalla, 150 g 0 % jogurtti yht. 170 kcal

Klo 17 : kaalilaatikkoa, 100 g 0% raejuustoa, salaattia + kastike yht. 350 kcal

Klo 20 : ruisleipä+ 5% juusto, kalkkunaleike,levite, n.100 g 0 % rahkaa+vähän banaania ja persikkaa, n. 1,5 dl kuitumuroja yht. 300 kcal

Yht. 1200 kcal

ja nälkää ei lähimaillakaan! Todella outoa. Onkohan menossa parempaan päinkään?

Onhan kokonaiskaloreissa ainakin edistystä, kun vertaa seitsemännen päivän ruokailuihin :) Aika vähillä kyllä edelleen menet kulutukseesi nähden.
Mites on vitamiinien, öljyjen yms. laita? Kalorimäärä on niin vähäinen, että vaarana on puutokset ennemin tai myöhemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huomasin että et saa rasvaa juurikaan ollenkaan ravinnosta. Lisää ruokiin päivässä ruokalusikallinen kylmäpuristettua rypsi- tai oliiviöljyä. Leivänpäällä hyvää on sokeriton maapähkinävoi (Lidlistä saa hyvää :) ) Helokkiöljykapselit on kans hyvä lisä ja kalaöljykapselit kun et syö kalaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom