Apua! Juoksu läskistyttää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daiina
  • Aloitettu Aloitettu

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
34
Kaupunki
Oulu
Olen harrastanut koko kevään tämän tyyppistä liikuntaa: puolitoista tuntia vesijuoksua viikossa, kuntosalia, stepperöintiä kuntosalilla tunnin verran sekä kerran (tai pari) viikossa noin 10 kilsan hölkkäämistä. Eli noin 4 tuntia liikuntaa viikossa. Plus pitkät kävelylenkit kouluun ja kaupungille. Olinkin aika tyytyväinen kropan kuntoon ku tuli sekä lihastreeniä, rasvanpolttoa että aerobista. Nyt onkin tullut ongelma kun on kesä alkanu kun en pääse kuntosalille enkä uimahallille. Ainut treeni mitä olen voinut harrastaa on lenkkeily. Vaikka teenkin sen yleensä hitaasti hölkkäämällä niin tuntuu että se on vain syöny lihaksiani ja minusta on kuoriutunut laiha läski. :/ Jalat on pysyneet lihaksikkaina, mutta keskivartalo on höllyvä (luulen että juoksu ei trimmaa keskivartaloa) ja kädet ei saa treeniä vaan vesijuoksusta tulleet käsilihakset (mitä niistäkin on jäljellä) pilkistää löysän rasvakerroksen alta. Mittani ovat 168 cm ja paino noin 51 kg, mutta olen pelkkää luuta ja löysää rasvakerrosta. (Joo olen alipainoinen.) Lihakset eivät oikein pysy kondiksessa juoksemalla. :( Myönnetään että syömisen kanssa on vonut olla hieman ongelmia kun olen vähentänyt syömistä kun kulutusta ei ole niin paljon... Ja kesän juhlat on lisänneet höllyvyyttä... Juoksen siis noin kolme kertaa viikossa nyt sen 11-12 km tunnissa. Eli kaikkien urheilusuoritusten kesto on ollut aina sen tunnin. Nyt on iskenyt hieman paniikki että miten saan kropan takaisin kondikseen, syksyllä pääsen taas treenaamaan normaalisti kun pääsen kuntosalille ja uimahalliin taas, mutta en haluaisi menettää tuloksiani kesän aikana. Pitäisikö harkita rasvanpoltoksi reipasta kävelyä? Juoksua ehkä kerran viikossa että aerobinen kunto pysyy yllä? Olen harkinnut nilkka/rannepainojen hankkimista ja vaikka portaiden askellusta, että vastaisi tuota kuntosalin stepperilaitetta, josta erityisesti pidin sen kuormittavuudesta. Miten lihaskuntoa voisi treenata kun ei voi käyttää kuin omaa painoaan vastuksena eikä se sen takia ole mitenkään miellyttävää tehdä kotona. Asun maalla eikä täällä ole juuri kuntoilumahdollisuuksia kuin hölkkääminen. :D Mitenhän tuon syömisenki laita, kun haluaisi lihasta, mutta haluaisi myös polttaa kertynyttä rasvaa... (Älkää murskatko minua!) :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka teenkin sen yleensä hitaasti hölkkäämällä niin tuntuu että se on vain syöny lihaksiani
No ei kovin yllättävää varsinkin jos olet syöt vähemmän kuin kulutat.

luulen että juoksu ei trimmaa keskivartaloa
Niin, ei juoksu varmaan pahemmin vatsalihaksia kehitä. Ehkä se rasva palaa päältä, muttei kasvata niitä paloja.

Myönnetään että syömisen kanssa on vonut olla hieman ongelmia kun olen vähentänyt syömistä kun kulutusta ei ole niin paljon.
Kyllähän tässäkin kaloreita kiitettävästi palaa -->
Juoksen siis noin kolme kertaa viikossa nyt sen 11-12 km tunnissa.

Mitenhän tuon syömisenki laita, kun haluaisi lihasta, mutta haluaisi myös polttaa kertynyttä rasvaa
Aika päättää kumpaa haluat, polttaa rasvaa vai lisätä lihasmassaa, koska molempia et voi saada samalla kertaa. Rasvan poltto vaatii miinuskalorit ja lihasten kasvatus pluskalorit.

edit. kannattaisi varmaan laittaa tuonne punttimimmien puolelle ruokavalioo niin ne vois trimmata sen sun tarpeita vastaavaksi, koska epäilen ettei se kovin kummoisessa kunnossa ole.

Miten lihaskuntoa voisi treenata kun ei voi käyttää kuin omaa painoaan vastuksena eikä se sen takia ole mitenkään miellyttävää tehdä kotona. Asun maalla eikä täällä ole juuri kuntoilumahdollisuuksia kuin hölkkääminen.
Kaikki maalla tehtävä työ, jos on mahdollisuus. Perunamaan kuokkiminen, puiden pilkkominen etc

edit. ruokapuoli kannattaa hommata kuntoon ennen näiden aloittamista, koska raskaita nämä maaseudun työt ovat.

Ei satu lähellä olemaan mitään järveä/merta? Maalla kun asut niin voit vaikka mitä siellä tehdä, improvisoi, varmasti pystyt lihaksia ylläpitämään normaali kuntopiirillä jne...

Mä veikkaisin, että se sun rasvakerrokses ei edes ole mitään rasvaa vaan kroppaan kertyneitä nesteitä. Jos kerran syömisetkin on ihan perseellään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom