apua diettaukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
mun päivän syömiset näyttää tällä hetkellä suunnilleen tältä:

-2 ruisleipäpalaa ja täys rasvaista juustoa, kahvia ja lasillinen vettä johon on sekoitettu 1rkl molkosania

-rahka ja loraus rypsiöljyä, funlightia joskus päälle tummaa soijarouhetta, auringonkukansiemeniä jne.

-kasviksia ja kalaa tai jotain proteiini pitoista juustoa (tähänkin annokseen tulee rypsäriä/oliiviöljyä)

-pari-kolme kananmunaa(öljyä paistamiseen) tai rahkaa ja rypsiöljyä

-teetä/kahvia ja pari palaa tummaasuklaata ja n. 10 kpl mantelia

-proteiinijauhetta

tarkoituksena on siis aloittaa dietti, tosin luultavasti vasta syyskuun loppupuolella...mutta kuitenkin. saanko tuloksia aikaan pelkästään
jos jätän suklaan, mantelit, toisen leivän tai korvaan sen vaikka jollain hedelmällä/kasviksilla ja vaihdan leivän päältä juuston kevyempän? vai pitäisikö laittaa koko ruokavalio remonttiin?...sitä on tosin kyllä tullut harrastettua usein aika huonolla menestyksellä :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minä en tuosta ruokavaliosta kyllä lähtisi karsimaan enää mitään :eek:. Oikaiskaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta minäkin olen juuri dietillä ja syön kyllä paljon enemmän. Käytkö salilla/harrastatko muuta liikuntaa?

Jep, aika niukalta näyttää. Tosin paljon riippuu siitäkin, mitä tarkoittaa "loraus" rypsiöljyä, paljonko syöt kalaa ja proteiinijauhetta, kuinka usein lisäät rahkaan soijaa tai auringonkukan siemeniä ja paljonko jne. Eli tarkkuutta kaipaisi lisää, ennenkuin tuota ruokavaliota voi arvostella kunnolla.

Mutta tosiaankin, ei tuossa kyllä juurikaan vähentämisen varaa näyttäisi olevan oli miten oli... Paljonkos, lumicki, harrastat vkossa liikuntaa? Entä hyötyliikunta? Onko elämäntapasi yleensä ottaen aktiivinen?

treenaan himassa(tämä siksi että kärsin masennuksesta ja lievästä paniikkihäiriöstä, liikunta auttaa tähänKIN vaivaan, mutta aina se ei silti maistu, johtuen tän hetkisestä elämäntilanteestani...) ja syy miksi täällä pyörin vaikka en salilla käykkään, on että otan paljon vaikutteita...tavoittena olisi vielä tulevaisuudessa uskaltautua salille asti. niin ja muu aktiivisuus vaihtelee fiiliksen mukaan.

"loraus" rypsiöljyä= 1-2rkl (paistamiseen voi mennä enemmänkin)
proteiinijauhetta= 1pakkauksen ohjeen mukainen annoskoko
kalaa syön n. 150-200g
lisään rahkaan soijaa tai auringonkukan siemeniä aina silloin kun tuntuu että nälkä ei pelkällä rahkalla lähde, soijarouhetta 1/2-1dl ja siemeniä muutama rkl.
ja suklaata voi toisinaan myös mennä tuplasti enemmän...eeh, mutta sekin auttaa tunnetusti masikseen.

ite suosittelisin hoitamaan tuon masennuksen nyt kyllä ensteks,ennenku alat tuhlaamaan energiaa tommosten miettimiseen.Masennus on vakava sairaus ja uusiikin helposti..lisäks herää kysymys kun masentunut ihminen haluaa laihtua ( ja ilmeisesti olit normaalipainon alarajoillakin) että onko tää nyt merkki siitä ettet oikeen hyväksy itteäs?koitat muuttaa ittees toisenlaiseks?
Toivottavasti tää suorasukasuus ei loukkaa,mut se ittensä hyväksyminen lähtee täysin muista asioista kun ulkonäöstä..Mutta voimia!

kilppuli puhuu asiaa! lumicki, elämäntilanteesi saattaa todellakin nyt olla sellainen että laihdutus ei tee hyvää. Et todellakaan ole ainakaan profiilisi mukaan dietin tarpeessa. Entä jos unohtaisit diettailun ja keskittyisit enemmän treenaamaan? Siitä voisit saada tekemistä johon paneutua ja jota voisit itse kontrolloida mielesi mukaan :whip:.

Samoilla linjoilla Kilppulin kanssa myös minä. "Ensin pää kuntoon, sitten vasta kroppa" pätee tässäkin kohtaa!

... ja tottahan täällä saa pyöriä, vaikkei puntilla varsin kävisikään, onhan täällä paljon juttua muustakin liikunnasta ja tosiaan noista ruokavaliojutuista jne.

lisäks herää kysymys kun masentunut ihminen haluaa laihtua ( ja ilmeisesti olit normaalipainon alarajoillakin) että onko tää nyt merkki siitä ettet oikeen hyväksy itteäs?koitat muuttaa ittees toisenlaiseks?

vuosi takaperin painoin 43kg ja tänään 50kg osa varmaan lihastakin mutta varmasti ei pelkästään. onhan se kieltämättä vaikea hyväksyä itsensä seitsemän kiloa painavampana...vaikka ei mulla toisaalta oo enää tavoitteena päästä entisin painolukemiin. eli en siinä mielessä tota diettausta suunnitellutkaan...en tiedä, ehkei se diettaus sitten olekkaan kovin järkevä ratkaisu. tuntuu vaan että jotain pitäisi tehdä, kun ei tää ihan näinkään tunnu hyvältä.

Zone-sarja -42%
vuosi takaperin painoin 43kg ja tänään 50kg osa varmaan lihastakin mutta varmasti ei pelkästään. onhan se kieltämättä vaikea hyväksyä itsensä seitsemän kiloa painavampana...

Heitä se vaaka pois, heitä se pois HETI. Peili ja vaatteet - ehkä myös mittanauha - kertovat kaiken oleellisen. Oma olosi myös, kunhan opettelet kuuntelemaan kroppaasi ja tulkitsemaan sen viestejä.

Profiilisi mukaan olet 156 cm pitkä, joten 50 kg ei ole MISSÄÄN tapauksessa liikaa. Sen sijaan 43 kg kuulostaa jo melko vähäiseltä :eek:

Minä sinuna heittäisin nyt dieettiajatuksen sikseen, ja sen sijaan paneutuisin toden teolla a)pääkopan järjestämiseen b)liikunnan ilon etsimiseen (viittaan tällä tuohon toiseen ketjuun, jossa sanoit, että sinun on vaikeaa löytää mielekkyyttä pitkäjänteisestä treenaamisesta c)RIITTÄVÄN ja myös laadullisesti oikean syömisen opetteluun. (Tosin viimeisen kohdan suhteen olet kyllä suht oikealla tiellä jos nyt, siitä :thumbs: )

Latest posts

Back
Ylös Bottom