apua apuaa!

Rasvaprossa on pyörinyt tuossa 22-25 riippuen mittausajankohdasta jne. Tänään kävin ensimmäistä kertaa tuollaisella vaa´alla, joka mittaa rasvaprosentin. Tulokseksi tuli 34,9! Miten tuo voi olla mahdollista vai onko minulla niin kova kieltäminen päällä, etten suostu uskomaan, että olen yksinkertaisesti LIHAVA.

Kuullostaa aika hurjalta nousulta! Onko mittaaja ja mittaustekniikka välineineen ollut yleensä sama? Jos ei, voisi vaihtelu johtua tästäkin. Entäs taas, diabetes sinulla taisi olla; voisiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan? Jos painosi ei ole hillittömästi noussut (?) etkä muuten "löystynyt" noin dramaattisesti, täytynee vikaa olla laitteessa tai mittaajassa. BTW, ainakin Omronin wempain kuulemma näyttää huikeita lukuja kun kyseessä isot lihakset omaava, mutta "vähärasvainen" keho.

Mihin tuo vaaka rasva% mittaus perustuu ? Itsellä ei kyllä kokemusta siitä, mutta ei ole kovinkaan todennäköistä, että olet lihava tänään jos sitä et viime viikollakaan ollut .Usko siihen. Mielestäni peili on paras mittari.
;)

Mitä niitä prosentteja ylipäätään mittaamaan? Rahat vaan menee. Kyllä peili kertoo, missä mennään. Eikös ihmiset ole paljon haukkuneet juuri noita sähköisiä vaakoja ym. mittareita? Eli näyttävät koko lailla hulluja lukemia.

Itse en henkilökohtaisesti usko rasvaprosentin mittaukseen. Olen kerran testannut Omronia (käsillä puristettavaa laitetta) ja kerran on mitattu pihdeillä. Omron antoi tulokseksi 11 ja pihdit 17.

Omroniin ei ole ainakaan luottamista ja pihtimittauksen tulisi aina tehdä sama henkilö ja samasta kohti kuin aikaisemminkin. Omasta mielestäni peili kyllä kertoo totuuden.

Naiskovis: en usko et sun tuloksiin on uskomista!

Ei noihin kannata luottaa.

Kuluttajalehti testasi noita mittareita joskus ja tuloksissa todettiin, että ne tulokset voi vaihdella melko lailla.

Ja just luin jostain kauneuslehdestä noista ja siellä löytyi jopa 10% heittoja. Siinä kerrottiin, ettei rasvaprosenttia edes voi mitata hirveän tarkkaan. Tosin lehti vähän mokasi: hyvän ja asiallisen lopussa kerrottiin kuinka rasvasolut muuttuu lihakseksi :rolleyes:

Jees, jos luotat siihen vaakaan niin huonosti on asiat. Ystävä kertoi että on ollut huono ostos. Se näyttää enemmän alavartalon tilannetta ja reilusti enemmän kuin muilla menetelmillä. Kai nyt järkikin sanoo ettei vaa'alla voi mitata kehon koostumusta! TÄmä oli siis tsemppaamista eikä haukkumista!

Kuulostaa tuo vaaka yhtä luotettavalta kuin Fitness-lehden sivuilla oleva "rasvaprosenttimittari", johon syötetään pituus ja paino ja se laskee "rasvaprosentin".
Sinuna en mokomaan luottaisi ;)

Back
Ylös Bottom