Apua aloitukseen??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hansu-1
  • Aloitettu Aloitettu
Joo moi vaan kaikille! Nyt on käyny niin, että on "kuntoilukärpänen" purrut ja ottaisin mielellään apua vastaan!Olen 171cm ja paino kieppuu 70kg tienoilla ja ikää on 18. Kuntosalilla oon käynyt 3kertaa viikossa vasta kuukauden ajan, mutta lenkkeillyt 4-5 kertaa viikossa n. tunnin lenkkejä. Lisäksi ratsastan melkein joka päivä ja nyt käyn silloin tällöin aamukävelyllä. Olen pienentänyt kalorimäärät n. 600kcal/p.. ja nälkä on.
Eli tarkoitus olis saada painoo alas ja paljon lisää lihasmassaa (joka vaatii paljon hommia), mutta ottaisin kaikkia ohjeita ja neuvoja vastaan.
;)
Kiitti jo valmiiks...

Sun päivittäinen kalorimäärä on 600kcal?

Se on aivan liian vähän. Sulla surkastuu lihakset pois aivan varmasti ja elimistö menee säästöliekille, jolloin rasvatkaan ei lähde minnekään.

En osaa tarkalleen neuvoa miten saat rasvanpolton täysille, mutta ihan eka sun pitää nostaa tota päivittäistä kalorimäärää melko lailla.

Päivittäisestä proteiinin saannista kannattaa pitää huolta, sillä se on erittäin oleellinen osa lihasten kasvattelussa.

Muista myös käyttää tarpeeksi hyviä rasvoja ja sopivasti hiilareita.

Olisi kiva, jos kertoisit vähän mitä syöt ja kuinka paljon. Osaa varmaan porukatkin neuvoa enempi.

EDIT: sori, jos kuulostan töykeältä.. Oli vaan sen verran hurja toi sun kalorimäärä.

Ja kaikkein tärkeinkin unohtui: TERVETULOA TÄNNE! :)

Samaa mieltä Hipan kanssa, eli kalorimäärä aivan liian pieni! Ja tuo liikuntamäärä... 3krt/vko salilla ja 4-5 tunnin lenkkiä/vko ja nuo ratsastukset ja aamukävelytkö vielä siihen päälle?! Missä välissä tuossa ehtii palautua? On ihme, jos tuota jaksat... Liian vähän ruokaa ja liikaa liikuntaa!

Originally posted by hansu-1
Olen pienentänyt kalorimäärät n. 600kcal/p.. ja nälkä on.
Eli tarkoitus olis saada painoo alas ja paljon lisää lihasmassaa (joka vaatii paljon hommia), mutta ottaisin kaikkia ohjeita ja neuvoja vastaan.
;)
Kiitti jo valmiiks...
Tervetulo joukkoon : )
... minä ymmärsin niin että olet siis pienentänyt kaloreistasi päivässa 600 kcal... esim. ennen 2200 kcal nyt 1600 kcal ?? Et kai vaan syö vaan 600 kcal päivässä ??? No, kuitenkin kannattaa pitää malttia noissa kaloreiden vähennyksissä. Ettei keho mene säästöliekille ... aineenvaihdunta kannattaa pitää vilkkaana syömällä usein pieniä määriä, ei pääse nälkäkään yllättämään.

1. ruokavalio kuntoon ,,, hyviä ns. hitaita hiilareita (tummat pastat, kaurapuuro), hyviä rasvoja(rypsiöljy,kalaöljy), hiilaria aamulla /päivällä + illalla proteiini pitoista enemmän vähemmän jos ollenkaan hiilaria.

2. levossa *liha* kasvaa eli lepopäivä tai kaksi viikossa on paikallaan.

Tuolta fag ja search linkistä löytyy paljon lisää vinkkejä,

:confused:

Re: Re: Apua aloitukseen??

Originally posted by TanGirl
Tervetulo joukkoon : )
... minä ymmärsin niin että olet siis pienentänyt kaloreistasi päivässa 600 kcal... esim. ennen 2200 kcal nyt 1600 kcal ??

Taitaa olla noin :)

Perusaineenvaihdunta

Hansu-1, laske tästä:

ENERGIANTARPEEN ARVIOIMINEN

PAV (perusaineenvaihdunta)

naiset = 4,18 x (795 + 7,18 x paino)

+ FYYSINEN AKTIIVISUUS

Kevyt = 1,3 (ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)

Tavallinen = 1,5 (kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)

Kohtalainen = 1,7 (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ)

Kova = 2 (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)

Erittäin kova = tai > 2,2 (kilpaurheilija)

Muunna saamasi kJ kaloreiksi kJ x 0,239 = kcal

Back
Ylös Bottom