Apua aloittelijalle

Heippa!

Olen aloittamassa säännöllisen sali-harrastuksen vuosien tauon jälkeen. Aiemmin olen kulkenut salilla satunnaisesti. Nyt haluaisin tavoitteellisesti saada jotain näkyvää tulosta aikaan. Netistä otin tällaisen ohjelman;

http://www.kuntosaliohjelma.fi/treeniohjelmia/aloittelija-4krt-vko/

Voisko tuon mukaan alkaa tekemään???

Mulla on pituutta 170 cm ja painoa 52 kg. Tavoite siis saada vartalo mahd. "timmiksi" ja lihakset pikkasen isommiksi :)

Sali-harjoittelun lisäksi harrastan lenkkeilyä ja juoksua.

Ruokavalio mulla on normaali, ei mitään rajoituksia. Se vaan mietityttää, kuinka paljon ja mitä ruokavalioon pitää lisätä, että lihakset saavat tarpeeksi rakennus-ainetta lihaksia varten, jos lähtee siitä, että salilla kävisin 4 kertaa viikossa.

Jos joku viisas jaksaa auttaa alkuun pääsemisessä... Kiitos jo etukäteen :)

Jos oot vasta aloittamassa pitkän tauon jälkeen, niin en itse ainakaan lähtisi jakamaan kroppaa heti neljään osaan vaan ottaisin tuolta Pakkiksen treenipuolelta vaikka G6:n, Starting Strenghtin tai elaston 2-jakoisen ohjelman ja lähtisin sillä liikkeelle. Sulla on varmaan lihasmuistissa jäljellä jälkiä treenistä, joten kehitys voi aluksi olla aika huimaakin. 1-3kk jälkeen voi sitten ryhtyä miettimään noita jakoja, kun peruspohja on taas saatu kuntoon. Kolmisen treeniä viikkoon riittää erittäin hyvin.

Oot aika pieni, joten varaudu siihen että paino saattaa nousta lihasharjoittelun myötä. Se ei kuitenkaan ole läskiä, vaan nestettä. Voisit oikeestaan unohtaa koko vaa'an ja keskittyä vaan treenaamiseen: peili kyllä kertoo, koska kroppa on omaan silmään tarpeeksi "timmi" :) Ja nousujohteisuus salilla motivoi muutenkin enemmän kuin mikään numero digitaalinäytöllä!

Ruokavalioesimerkkisi voit laittaa tonne mitä söit tänään -ketjuun mimmipuolelle, sieltä saat asiantuntevaa apua ja kun on joku esimerkki mihin antaa niitä parannusehdotuksia, niin homma käy helpommin. On paha sanoa, kuinka paljon sun nykyiseen ruokavalioon pitäisi saada lisää ja mitä, kun esimerkkiä ei ole.

Tsemppiä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom