GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Apua 2 synnytyksen jälkeiseen treeniin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riikka
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Toinen synnytys takana ja pitäisi alkaa laittamaan kehoa kuntoon. Synnytyksestä on nyt puolisen vuotta ja olen tähän saakka treenaillut hissukseen ihan vaan kotosalla 10kg tagolla ja pilateksen avulla. Koko vartalo on jotenkin ihan lölly ja varsinkin vatsa ja alaselässä ihana toinen peppu :wtf: tarvitsisin apua treeniohjelmaan ja ruokailuihin. Painoindeksi on 24,4 eli ihan normaalipainossa ollaan mutta OMRON vaa-an mukaan rasvaprosentti on 36,9% :eek: ja lihasten osuus 26,6% Eli tarvisin paljon lisää lihaksia ja rasvaa katoamaan. Olen hankkinyt C4+hydro teciä jos vaikka auttaisivat treenauksen kanssa. Herkkuja en oikeastaan edes syö mutta päivisin ruokailu on aika epäjärjestyksessä ja se on suurin virhe että päivisin jää syömiset aika huonoksi kun kahden lapsen kanssa hössötystä riittää ja illalla tulee sitten syötyä ihan liikaa ja taas aamupala jää useimmiten syömättä kokonaan...

kyl mie ainakin kerkesin ihan hyvin syömään hyvin kahden pienen kanssa, tein välipaloja itselleni jääkaappiin valmiiksi. Proteiinipirtelöö, rahkaa, voileipiä... het aamulla niin sit oli aina tarjolla kun ulkoota tultiin jne. itsest se on vaan kii kuinka kerkee syyä, on se aika otettava jostain jos haluu tuloksia saada. Menin melki joka aamu lenkille ennen ku muu porukka heräs ja sit ukko läks töihin. Kävin pienemmän kans salilla ku isompi oli parina kertana viikossa kerhossa, tai sit hävisin ovesta het ku mies tuli himaan. Nyttenkin käyn aamuisin kuudelta salilla, sit kotiin laittaa lapset tarhakuntoon ja kasiksi kerkeen hyvin töihin. Teet vaan kunnon suunnitelman viikoksi eteenpäin millon treenaat, meet lenkille jne niin sit sulla on selkeä suunnitelma viikoksi eteenpäin.

Riikka, kuulosta minullekkin tutulta tuo löysä kroppa toisen synnytyksen jälkeen.... Tosin en ole vieläkään sinä kunnossa kuin ennen raskautta ja lapsi jo 2v :( Mutta siitä ei voi kun syyttää itseään. Mielestäni on hyvä, että olet treenannut aluksi kevyemmin ja antanut kropan palautua kunnolla synnytyksestä. Itse tein sen virheen, että yritin liian nopeasti päästä entiseen treeni rytmiin ja kroppa meni aivan sekaisin. Suosittelen ensiksi laittamaan ateria rytmin kuntoon ja kun se sujuu niin sitten tarkastelemaan enemmän mitä syö ja kuinka paljon. Lasten kanssa voi todellakin olla välillä kiirettä, mutta pidä kiinni omista ruokailuista. Ruokapäiväkirjan pitäminen on aika hyvä niin huomaa jos ateria väli venyy! Itse olen myös käyttänyt kalorilaskuria, joka on mainio apuväline oikean ravintoainen jakauman seuraamiseen.

Tänään tuli aamupuurotkin syötyä :hyvä: otin eilen sen kalorilaskuri.fi käyttöön ja tajusin että olen syönyt aina ihan liian vähän,eilen pääsin jo sinne 1400 kCal ja huomasin että yli puoletmitä syön koostuu proteiinista ja seuraavaksi tulee rasva hehehe ja hiilareita ei paljon tule syötyä

Eilen sitten mitattiin miehen kanssa pihdeillä rasvaprosentit niin mulla ei ollut niiden mukaa kun 25% rasvaprosentti niin mitenköhän se voi olla sen omron kanssa niin paljon enemmän x ) outoa...

Pihtimittausta ainakin ammattilaiset pitää parempana rasvaprosentin mittaukseen. Muut härvelit saattavat antaa hyvin eri tuloksia jos mittaus suoritetaan esim. 10 minuutin välillä. Joten pihtimittaus kuulemma luotettavampi...

Moikka,

tuosta löllykästä ei kannata huolestua varsinkin jos sulla on kuntoilua takana. Lihasmuisti on ihmeellinen juttu!! Palautuminen on melko nopeaa suhteessa siihen että on ollut raskaana viimeiset yhdeksän kuukautta!!! mielestäni olet hyvällä puolella kun edes ajattelet kuntoutumista jos vauva on vasta puoli vuotta :rock: hormonitkin on vielä ihan sekaisin ja vaikuttaa kroppaan, kuten varmaan tiiätkin...

Imetätkö? Se ainakin polttaa tehokkaasti ekan puolen vuoden jälkeen. En kyllä halua kuulostaa miltään imetysneuvojalta.... ;) itse ainakin söin tosi paljon, jatkoin sitä samaa linjaa kuin raskaana ollessa ja silti alkoi paino tippua ja kroppa kiinteytyä. Hikoilinkin koko ajan kuin pikku sika :hyper: Jo rauhalliset vaunuttelulenkit on tosi hyviä piristäjiä!!! saa raikasta ilmaa ja tavallaan tulee huvi ja hyöty samassa.

Mun mielestä (jos et siis nyt jo tähtää johonkin kisaan tms ??) on tärkeitä että alat pikkuhiljaa treenailla ja varsinkin vatsalihaksia TOSI HITAASTI. mikähän se sun kysymys olikaan.... tässä kun alkaa sepustaa näitä juttuja niin karkaa mopo käsistä.

kirjoittele miten edistyt!!!

No nyt yritän vastata jotain järkevämpää tohon sun ongelmaan... puhuin äsken asian vierestä kun innostuin aiheesta....

Mulla on kaksjakonen ohjelma, jolla halusin jatkaa raskauden jälkeen mutta kevensin tietenkin ja kunnon mukaan pitempää tai lyhyempää sarjaa. Mutta aina siten että tuntui sopivasti. Ei täysillä, mutta tuntuma kunnolla lihaksiin. Vatsalihakset treenautuu muissakin liikkeissä, joten maltoin odottaa että rako oli lähtenyt vatsasta ennenkuin aloin treenata vatsaa. Samoin kyykkyä tai muita alapäätä rasittavia liikkeitä ei suositella tehtäväksi ennen kuin kaikki supistajalihakset tuolla alhaalla on kunnossa (eli pissa pysyy sisällä vaikka aivastaa äkisti tai kunnes pystyy juosta :hyper:) :rock:
Vaihdoin siis kyykyt askelkyykkyyn, maven tein reilusti pienillä painoilla ja yritin aina samalla ennen toistoa jännittää alavatsan ja muut alapään lihakset :) Koskaan en kuitenkaan jäänyt kotiin siinä pelossa että jokin menee vikaan liian aikaisesta treenistä... mieli virkistyy ja kyllähän sitä tarvii liikuntaa että edes jaksaa muksujen kanssa kotona! Lisäksi vaan airobista niin alkaa läskit sulaa.

No nyt yritän vastata jotain järkevämpää tohon sun ongelmaan... puhuin äsken asian vierestä kun innostuin aiheesta....

Mulla on kaksjakonen ohjelma, jolla halusin jatkaa raskauden jälkeen mutta kevensin tietenkin ja kunnon mukaan pitempää tai lyhyempää sarjaa. Mutta aina siten että tuntui sopivasti. Ei täysillä, mutta tuntuma kunnolla lihaksiin. Vatsalihakset treenautuu muissakin liikkeissä, joten maltoin odottaa että rako oli lähtenyt vatsasta ennenkuin aloin treenata vatsaa. Samoin kyykkyä tai muita alapäätä rasittavia liikkeitä ei suositella tehtäväksi ennen kuin kaikki supistajalihakset tuolla alhaalla on kunnossa (eli pissa pysyy sisällä vaikka aivastaa äkisti tai kunnes pystyy juosta :hyper:) :rock:
Vaihdoin siis kyykyt askelkyykkyyn, maven tein reilusti pienillä painoilla ja yritin aina samalla ennen toistoa jännittää alavatsan ja muut alapään lihakset :) Koskaan en kuitenkaan jäänyt kotiin siinä pelossa että jokin menee vikaan liian aikaisesta treenistä... mieli virkistyy ja kyllähän sitä tarvii liikuntaa että edes jaksaa muksujen kanssa kotona! Lisäksi vaan airobista niin alkaa läskit sulaa.

Mä olin tän toisen synnytyksen jälkeen seuraavana pv kotona koiraa jo lenkittämässä. ja kyllä sen jälkeen heti hakkailin autotallissa säkkiä ja hitaasti trainerilla vetelin...

Olen tehnyt kotona tangolla syväkyykkyjä nyt kuukauden. Pitäisi varmaan aloittaaihan juokseminen pikkuhiljaa mutta siihen on joku ihmeen kynnys ja miten sen aloittaisi...

Esittäisin kaksi kysymystä:

1. Mistä tietää, että voi raskauden jälkeen tehdä vatsalihaksia?

2. Kuinka tiukkaa dieettiä pitää olla, että saa sen pömppiksen pois?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Miula on vähän sama tilanne kun Riikalla. Vatsa on ihan löllö eikä siihen tunnu tehoavan mikään. Näytän edelleen siltä kun olisin raskaana. Kun teen vatsoja niin en tunne mitään, ei tuu sellasta poltetta mikä tuli ennen raskautta. Eikä vatsalihakset tuu kipeeks vaikka mitä tekis. Mikähän juttu tää tunnottomuus on?

Esittäisin kaksi kysymystä:

1. Mistä tietää, että voi raskauden jälkeen tehdä vatsalihaksia?

2. Kuinka tiukkaa dieettiä pitää olla, että saa sen pömppiksen pois?

1. Jos synnytys on ollut normaali alatiesynnytys, niin vatsalihaksia saa ja pitää treenata heti. Lantionpohjanlihaksia erityisesti huomioiden. Vatsalihasharjoitteet painoilla voi siirtää tuonnemmaksi, kunnes lantionpohja, vatsalihakset, selkälihakset ja ryhti ovat parantuneet hieman. Jalkojen nostoja ja laskuja kannattaa välttää aluksi, yleensä alaselkä ei kestä tätä. Rauhallisesti liikkeelle, kehoasi kuunnellen. Ihan perinteisiä rutistuksia suorille ja vinoille lihoille sekä staattisia pitoja, jos alaselkä kestää ja sieltä löytyy tarpeeksi tukea. Pallolla tai lattialla on hyvä jumppailla. Lantionpohjaharjoitteita paljon sekä vahvistusta alaselkään. Googleta syvät vatsalihakset ja lantionpohja. Ne on hyviä harjoitteita.

2. Dieeti on ihan samalainen kuin muutoinkin eli 0.5kg viikkovauhdilla. Turha siinä on lähteä hötkyilemään tai vetämään mitään erityisen tiukkoja dieettejä. Ne kun ei yleensä onnistu. Pömppis palautuu ja rasva sulaa myös siitä masusta ajan kanssa. Imettäessä ei vedetä miinuskaloreilla.

Kun teen vatsoja niin en tunne mitään, ei tuu sellasta poltetta mikä tuli ennen raskautta. Eikä vatsalihakset tuu kipeeks vaikka mitä tekis. Mikähän juttu tää tunnottomuus on?

Sinulla on todennäköisesti vatsat tosi heikossa kunnossa ja teet liikkeet kenties lonkankoukistajilla ja alaselän kustannuksella. Juuri tämmöisessä tapauksessa olisi erityisen tärkeää löytää ensin ne lantionpohjanlihakset ja sen jälkeen syvät vatsalihakset. Kun tunnistat nämä ja osaat jännittää selkeästi näitä lihaksia, niin sitten olet valmis varsinaiseen perinteiseen vatsalihastreeniin. Jos ei osaa jännittää ja tunnistaa oikeita lihaksia, joilla pitäisi duunia tehdä, niin aika selvä, että metsään menee. Tätä "tunnottomuutta" esiintyy ihan tavallisissa synnyttämättömissäkin ihmisissä. Kehon ja lihasten hallintaa täytyy harjoitella, jotta oppii harjoittelemaan kokonaisvaltaisemmin ja turvallisesti.

Jos treenaa vain kovaa eikä tiedä missä tuntuu ja tuntuuko olenkaan, niin damagen mahdollisuus on suuri.

Heippa! Susanah sanoikin jo kaiken tärkeimmän, mutta täsmentelen vielä, että lantionpohjan ja syvien lihasten staattisesta jännittämisestä voi siirtyä cruncheihin ja muihin sitten kun suorien vatsalihasten välissä oleva rako on sulkeutunut. Tästä aiheesta löytyy enemmän juttua ketjuista "Vatsalihakset raskauden jälkeen" ja "Vatsalihakset ja rako raskauden jälkeen". Massun täyteen palautumiseen voi mennä vuosikin, joten kärsivällisyyttä tarvitaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom