Apua 1 500m juoksuun?

Ikä
44
Tammikuussa olisi tarkoitus juosta kyseinen matka 6 minuuttiin. Olen treenannut pari kuukautta lähinnä 25-60 min lenkkejä 160-170 sykkeellä 5-6x/vk eli kuntopohjaa on jo kertynyt. Nyt vain on ongelma se, etten saa alitettua ko. matkalla aikaa 6:50 vaikka kuinka revitän. Eli jos jollain olisi ohjelma/vinkkejä tavoitteeni saavuttamiseksi, niin Kiitti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MIKE.BONE sanoi:
Tammikuussa olisi tarkoitus juosta kyseinen matka 6 minuuttiin. Olen treenannut pari kuukautta lähinnä 25-60 min lenkkejä 160-170 sykkeellä 5-6x/vk eli kuntopohjaa on jo kertynyt. Nyt vain on ongelma se, etten saa alitettua ko. matkalla aikaa 6:50 vaikka kuinka revitän. Eli jos jollain olisi ohjelma/vinkkejä tavoitteeni saavuttamiseksi, niin Kiitti.

Parissa kuukaudessa ja varsinkaan noilla sykkeillä et saa kuntopohjaa rakennettua. Sykkeen pitäisi olla matalampi, ja lenkkien mieluummin pitempiä. Eli osa treeneistä selvästi kevyemmiksi, vaikka kävelyäkin, ja sitten osa (korkeintaan puolet) taas raskaampia sisältäen erityyppisiä vetoja. Tuollaisella sykkeellä tasaisesti junnaamalla saat itsesi vain jumiin.

Vaihtelu aiheuttaa sen kunnon paranemista. Samanlainen treeni jatkuvasti aiheuttaa kropan tottumisen ja kehitys pysähtyy. Pätee kaikkeen treeniin. Teet lenkit myös ihan liian kovilla sykkeillä.
Koita vaikka tämmöistä treenausta:
Ma: kevyt 30 lenkki syke 120-140
Ti: Lepo
Ke: Koht. kova 30 min lenkki
ja joka toinen viikko todella kova 20 min lenkki äärirajoilla
To: kevyt 30 min lenkki syke 120-140
Pe: Kovia 800 m vetoja 3-6 kappaletta levot niin että syke laskee
alle 120 ja joka toinen viikko kevyempiä 400 m vetoja 5-12 kappaletta
Levot yhtä pitkiä kuin juoksu aika tai että syke laskee alle 120
La: lepo
Su: Kevyt vauhtileikittely 60 min eli vaihdellen vauhtia ja välillä vaikka
mäkijuoksua ja kävelyä. Pitäen huolta ettei lenkistä tule liian raskas.

Tuohon ei mun mielestä hirveästi voi salitreeniä lisätä. Ehkä koville juoksu päiville vähän mutta pidä kevyt päivät kevyinä ja sunnuntai peruskunto päivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom