Antikiller -Katsojatilastojen ykkönen Venäjällä 2002

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Antikiller -Lyhin thread Pakkotoistolla 2006

Eksyin viime syksynä pariin kertaan erääseen divariin ja jo ensimmäisellä kerralla silmiini osui leffa, jonka mainosteksti jäi mieleeni: -"Katsojatilastojen ykkönen Venäjällä 2002". "Antikiller" nimenä loi varsin selkeän mielikuvan, millaisesta elokuvasta on kyse. Poikkesin vielä toistekkin samaan kauppaan, enkä enää malttanut hillitä uteliaisuuttani. Tein jotain mitä en uskonut enää ikinä tekeväni. -Ostin vhs-kasetin.

Kotiin päästyäni sain nopeasti todeta, että neljän euron sijoitukseni ei ollut mennyt täysin hukkaan. Ihan aluksi venäjän kieli sattui hieman korvaan, mutta kymmenen minuutin katselun jälkeen sen huomasi tukevan miljöötä. Elokuvan voisi selittää lyhyesti näin: perus Hollywood-pätkä Venäjällä. Ei kauniita maisemia, kauniit naiset vähissä, ei kauniita miehiä, paljon rumia betonislummeja, paljon tyhmiä ihmisiä ja paljon rumaa väkivaltaa. Yleensä en pidä toiminta elokuvista, eikä Antikiller tehnyt poikkeusta. Karua karumpi venäläinen slummi ympäristönä teki kuitenkin syvän vaikutuksen. -Loistava miljöö raa-alle elokuvalle.

Toimintaa elokuvassa oli normaalin Hollywood-pätkän verran, mutta väkivalta oli kuvattu selkeästi totuttua raaemmin. Steven Seagal saattaa vääntää joltain niskat ympäri ja todeta sen jälkeen jotain hauskaa, mutta fiilis on aika erilainen kun spurgun näköinen roisto lyö pistoolin perällä hampaisiin ja sanoo sitten jotain venäjäksi.

Juoni lyhyesti:
Pääosa on ex-miliisi, joka vapautuu vankilasta, jossa on ollut suojeltuaan erästä todistajaa liian kovaotteisesti. Mafiajengit riitelevät ostarin hallinnasta ja sankarillemme tarjotaan "töitä". Hän yrittää kuitenkin pysytellä kaidalla tiellä ja välttää vaarallista jengisotaa. Asiat eivät kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan, kun läheinen ystävä tapetaan. -On aika kostaa.

Siinä oli jonkinlainen kuvaus elokuvasta. Tähtien määrän voi jokainen elokuvan nähnyt itse arvioida. Suosittelen Antikilleria kaikille toiminnasta pitäville, jotka ovat kyllätyneitä Hollywoodin epäuskottavaan massatuotantoon ja haluavat nähdä auringonlaskun ja surffarien sijasta meininkiä johon törmää entisen NL:n raunioiden kodittomista kertovissa dokkareissa. Antikillerista on tehty myös jatko-osa ja ilmeisesti pelikin ja elokuva on saavuttanut Venäjällä suuren suosion.

Jos olette itse saaneet jotain vastaavanlaisia kokemuksia elokuvista, jotka on tuotettu ei niin perinteisissä elokuvan tuottaja maissa, pistäkää tähän threadiin juttua.

Fake edit:Epäilen onko kukaan muu nähnyt kyseistä elokuvaa. Minun oli vain tarve päästä jakamaan tämä jollekkin, sillä kaverini eivät ole suostuneet katsomaan elokuvaa kanssani. Belmondon ja muiden alettua hehkuttaa valkovenäläistä vankikarkuria toisessa threadissa, en enää saanut asiaa pois mielestäni. Kiitos, että jaksoit lukea.

Koodi:
[U]konsolifin.net:[/U]

YLEISTIETOA ELOKUVASTA:

Alkuperäinen nimi:    Antikiller
Lajityyppi	:	 Toiminta / Rikos
Julkaisija	:	   Pan Vision
Valmistusvuosi	:      2002
Valmistusmaa	:     Venäjä
Ohjaaja(t)	:       Yegor Mikhalkov-Konchalovskyn
Näyttelijät	:	 Yuri Kutsenko
                            Mikhail Ulyanov
                            Viktor Sukhorukov
                            Aleksandr Baluyev
                            Sergei Shakurov
Käsikirjoittaja	:	 Danil Koretsky
                            Fuad Ibragimbekov
Musiikin säveltäjä:    Netslov (Dan Kalashnik)
Tuottaja/Tuottajat:  Yusup Bakshiyev
Vladimir Kilburg
Viktor Taknov
Ikäraja	:	         K15
Kesto	:	        112 minuuttia

kuvia:

Liitteet

• antikiller (kansi).webp
    antikiller (kansi).webp
    20,7 KB · Katsottu: 161
Sillonku tää pätkä ilmestyi, niin meinasin monta kertaa vuokrata muttei sitten kuitenkaan koskaan kantti riittänyt kattoa venäläistä leffaa. Täytyy laittaa katsottavaa-listalle.

Juu, suosittelen tietyllä varauksella. Mielestäni leffaa oli loppujen lopuksi melko hankala seurata. Jos ostaa omaksi, hyvä juttu, mutta vuokrausta ajatuksella kertakatsomisesta en suosittele.

Ja Kostaja X: Jaan surun kanssasi, edes tyttöystäväni ei katsonut yli varttia vaikka mielestäni on loistoleffa.

Perkele joskus katoin että vuokraanko ton. En tietenkään vuokrannut. No, se asia korjataan kohta ja viikonloppuna saatte leffa-arvostelun multakin.

Venäläiset tulevat

:offtopic: Leffateatterissa pyöri mielenkiintoinen traileri venäläisestä elokuvasta, leffan suomennos oli 9. komppania!

Kuvaa ilmeisestikin Venäjän armeijaa ja sotilaiden joutumista Afganistaniin...

Näytti pirun hyvältä!

Olen nähnyt tuon leffan.

Plussana tykkäsin venäläismiljööstä, tuli hiukan Stalker mieleen (ovat kyllä muuten ihan eri tyylisiä). Toinen hyvä juttu oli väkivallan raaka kuvaus, sopi tuohon filmiin.

Miinuksena en oikein tykännyt mistään muusta. Loppua kohden oli jotenkin pitkäveteinen. Ehkä minulla oli vaan huono päivä, en tiedä. En erityisemmin suosittele.

...mutta katsokaa se Stalker, ei ainakaan ole normi Hollywood paskaa.

oon kattonu ton 9.rotan. Vissiinkin venäläiset siitä kovasti tykkää, ainakin pari venäläistä kaveriani on sanonut että se on helvetin suosittu siellä ja itsekkin ovat siitä tykänneet.

Mulle tuo ei oikein kolahtanut. Leffa on nätti ja hyvin näytelty, mutta jotenkin helvetin vaikea seurata. Henkilöiden kehitys oli hieman erikoista ja heihin oli pirun vaikea samaistua.. Mutta venäläisen leffan kattominen on aina ainakin mulle kulttuuriteko kun niitä tulee niin vähän katottua. Pitäähän se toi antikillerkin kopasta..

Hauskaa, että löytyy joitain leffan nähneitä. Antaisin vielä vuokraajille vinkiksi, että kannaattaa vuokrata samalla kertaa joku toinen varmasti hyvä leffa ja katsoa Antikiller ensin. Antikillerista nimittäin ei jää hyvää makua, mutta se on varmasti mieleenpainuvampi kuin joku keskimääräistä parempi perusleffa.

Sanotaan vielä, että elokuva oli aika raskasta katsottavaa, ja niin kuin metalman sanoi, Henkilöihin oli vaikea samaistua.

RRKalle: pistä ihmeessä raporttia jos jaksat oikeasti vuokrata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom