Amk ja päseeminen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kandee ainaki heti aluks opetella kirjottaan pääseminen oikein. ;)
 
Muistaakseni täydellisilläkään koulupapereilla ei ole asiaa sisään jos ei pääsykokeesta saa vähintään x määrää pisteitä, olisko ollut joku tyyliin 5p./100p.
 
Aikuispuolella oli saatava vähintään 10/30p. Itse taisin saada inssinpaperit pohjalla jotain 14 pistettä ilman treeniä. :lol2: No, kaavoja jos olisi muistellut, niin olisi saattanut mennä paremmin.
 
Työkokemus vaikuttaa viiden pisteen verran maksimin ollessa sata.

Työn laadulla ei ole merkitystä ja inttikin taisi tuohon työkokemukseen vaikuttaa.

AMK:uun voi hakea lukio- ja amispohjalta.
 
http://www.koulutusnetti.fi/?file=50

Tiivistettynä pitää olla vähintään ammattitutkinto tai lukio alla, että on edes hakukelpoinen. Jos ammattitutkinto on alle 3-vuotinen, niin sen on oltava samalta alalta.


entä jos ammattitutkinto on ollut 2vuotinen kun sen on suorittanut ja muuttunut kolmevuotiseks vaikka sillon kun on itse vielä suorittanut sitä ja päässyt sillä kahdella vuodella? onko silti oltava samalta alalta?
 
Ei taida putte tuolla päästä kiemurtelemaan sen vaatimuksen ohi, että Sinulla on oltava alla se 3-vuotinen tutkinto.
Se vuosi tuli aikanaan lisää tutkintoihin, kun ammattikoulutukseen lisättiin muun muassa luonnontieteitä, jotta saataisiin yliopisto ja AMK hakukelpoisia myös ammattikoululaisista.
 
Pääseekö tekniikan alalle amkoohon jos on ollu 3 vuotta logistiikka firmassa töissä?

Saman alan työkokemuksesta saa lisäpisteitä hakiessa, mutta hakemiseen se ei yksinomaan oikeuta.
Eli sinulla tulee olla se 3-vuotinen ammattikoulu tai lukio käytynä.
Lisäksi joudut tottakai ottamaan osaa myös pääsykokeeseen.
 
entä jos ammattitutkinto on ollut 2vuotinen kun sen on suorittanut ja muuttunut kolmevuotiseks vaikka sillon kun on itse vielä suorittanut sitä ja päässyt sillä kahdella vuodella? onko silti oltava samalta alalta?

Samalta alalta on oltava. Suoritin itse 1998-2000 logistiikan perustutkinnon jolla olisin siis voinut hakea amk:hon opiskelemaan logistiikkaa, vaan minäpä suuntasin työelämään. Kun koulunkäynti tuli taas ajankohtaiseksi kävin neuvottelemassa itseni tuonne tänäpäivänä kolmivuotisen logistiikkatutkinnon viimeiselle luokalle. Mulle tehtiin henk.koht. HOPSi ja suoritin ne osa-alueet jotka kaksivuotisesta puuttuivat kolmivuotiseen verrattuna. Nytten sitten opiskellaan toista vuotta hyvinvointiteknologiaa ammattikorkeassa. Eli vuodeks takas teinien seuraan amikseen jotta pääs vaihtaan kokonaan uuteen alaan :D
 
Back
Ylös Bottom