vauhtia ottamal voi pitää isompia painoja, ni sikshän jengi tota noin tekee..
Kuten ylempänä tuli sanottua, et painoa pois reippaasti, ni ei tarvii "riuhtoa".. toki varmasti noinkin saa ottamaan mut suosittelen kokeilemaan myös toisella tavalla.

No siin on taas katottu nyyssölän videota ja otettu
Mallia et riuhrotaan huonolla tyylillä kun heikko mielinen
Ei sen puoleen et onhan se komeeta repii esim ylätaljaa hirveillä
Painoilla tehden samalla koko kropan reeniiiii

Treeniohjelmaa työttömälle

Morjensta vaan kaikille!

Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päästä ylimääräisestä rasvasta eroon. Lompakko on jo laihtunut, niin miksen minäkin..

Salilla on tullut nyt käytyä pari kuukautta. Tällä hetkellä neljä kertaa viikossa. Olisiko hyötyä treenata enemmän vai onko enemmän jo haittaa? Millaista treeniä suosittelisitte tällaiselle alottelijalle, jolla on kyllä työttömänä aikaa treenata. Ajatuksena oli nyt ensin kesäksi vähän tiputella painoa ja sitten vois syksymmällä alkaa kasvattaa lihasta.

Itsestäni sen verran että ikää on noin 30v, niinkuin voi nimimerkistä päätellä. Painoa tällä hetkellä 84kg ja pituutta 169cm.

– – jotenki tuntuu etten sais vedettyä kyynärpäitä oikein tarpeeks taakse tai jtn. Liittyykö liikkuvuuteen sitä en tiedä.

Johtuu siitä, että on liikaa painoa, etkä jaksa vetää käsiä taakse. Vähän vaikuttais siltä, että pyydät neuvoja, saat niitä, mutta sitten koitat kuitenkin selitellä jotain ja todeta neuvot vääriksi. Sen verran kannattaa nyt ainakin tota heilumista vähentää, ettei alaselkä pääse pyöristymään tuolla alhaalla.

Kyynervartta on muuten todella hankala saada vietyä reippaasti taakse ellei ole suhteellisen maltilliset painot käytössä, siis ilman heijaamista, koska latsit eivät pysty liikuttamaan olkavartta oikeastaan kyljen kohtaa taaemmas, siitä eteenpäin menee takaolille. Jos sen loppusupistuksen jättää vajaaks, niin jaksaa käyttää vaiks kuinka paljon painoa, mutta jos haluaa, ihan niin täyden liikeradan kuin pystyy niin, aika pieniä painoja joutuu käyttää. Mutta v-kahvalla alataljan liikerata nyt muutenkin jää vähän lopusta vajaaksi väkisinkin. :)

Itse tykkään tehdä alataljat ja soudut niin että selkä ei paljoa taipuile eikä lonkka nivel liiku lainkaan,vaikka yleinen suoritus tapa se ei salilla alataljassa ole. Henkilökohtaisesti en tykkää tuossa käyttää jalkalihaksia painopakan kiihdyttelyyn.

Kyllä mä nyt ihan vaan sanon niinkuin itse nään asian, enkä sano mitään oikeeks enkä vääräks. Ja oli mulla painoa 5kg tai tai 80kg pakassa, niin jotenkin hämärältä se tuntuu silti. Toimii, mut jotenki näyttää hämärältä. Todennäkösesti vaan hifistelyä, mut päätin nyt silti hakea uutta perspektiiviä. Mut mitä mieltä olit tästä minkä sanoin: ''Mä nään sen niin, että jos esim. tekemällä näin saan sarjapainot nousemaan(aka powerii), niin jossain vaiheessa kun menee 90kg:lla sama sarja, on automaattisesti tämä 80kg sillon myös kevyempi kuorma ja sitä voi tehdä vaikka jähmettyneenä ja täydellisellä tekniikalla?''

Jos tuntuu, että oikeat paikat tekevät työtä, eikä heijaaminen ole liian suurta, on tuo ihan ok mun mielestä. Tosin miksi valita vain toinen? Tee ensin pari–kolme kuukautta tolleen ja sitten seuraavat pari–kolme kuukautta siististi. Vähän vähentäisin sinuna tota heilumista kuitenkin, koska alaselkä näyttäis pyöristyvän alhaalla pikkusen.

Morjensta vaan kaikille!

Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päästä ylimääräisestä rasvasta eroon. Lompakko on jo laihtunut, niin miksen minäkin..

Salilla on tullut nyt käytyä pari kuukautta. Tällä hetkellä neljä kertaa viikossa. Olisiko hyötyä treenata enemmän vai onko enemmän jo haittaa? Millaista treeniä suosittelisitte tällaiselle alottelijalle, jolla on kyllä työttömänä aikaa treenata. Ajatuksena oli nyt ensin kesäksi vähän tiputella painoa ja sitten vois syksymmällä alkaa kasvattaa lihasta.

Itsestäni sen verran että ikää on noin 30v, niinkuin voi nimimerkistä päätellä. Painoa tällä hetkellä 84kg ja pituutta 169cm.

Juu huilipäiviäkin kannattaa pitää, vaikka aikaa olisi, koska kroppa tarvii myös lepoa. Välipäivinä voi ja kannattaa harrastaa jotain matalatehoista liikuntaa ja kehonhuoltoa, kuten pitkiä kävelylenkkejä, joogaa, venyttelyä, putkirullausta jne. Millasella saliohjelmalla teet nyt?

Vatsat kehittyy päin seinää

Heippa !

Vatsalihakset näyttää kehittyneen eri tahtia. Eli siis palat/vee näyttää olevan esillä paremmin vasemmalla kuin oikealla.

Varmasti vaikea kysymys, mutta missäköhän vika? En nyt kuitenkaan haluais, että kehitys jatkuu samanlaisena. Näyttäis tosi dorkalta jos vatsa näyttää vaan toiseltapuolelta treenatulta :D !

Muu kroppa kehittyy kuitenkin tasaisesti eli siis normaalisti.

Tyhmä kysymys johon todennäköisesti tiedän jo vastauksen, mutta ei se mitään. Sen ohikiitävän hetken kun peilikuva salilla pumpatessa näyttää omaankin silmään ihan hyvältä, katoaa sen sileän tien kun lähtee kotiin. Millä ne muodot ja pumpin sais pysymään edes sen aikaa että kotiin saavuttaessa eukko huomais mun käyvän salilla? :D omasta mielestä oon sama laihaläski niinku aina ennenkin eikä peilikuva ole muuttunut parissa vuodessa ollenkaan muuta kuin hetkellisesti helvetillisten supersarjojen aikana jolloin näen jopa yhden pullottavan verisuonen vasemmassa hauiksessa... Kaikki se, pufff, katoaa kun syke normalisoituu pukkarin puolella.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Geenit anyone? Ellet siis ole jollain mielikuvituksellisella keinolla onnistunut treenaaman yhtä puolta vatsalihaksistasi.

Geenit voi toki olla yksi syy, mutta näinkään ei ole aina ollut.
Mulla oli joskus hienotkin absit kunnes tuli vähän laiminlyötyy omaa terveyttä ja ruokavalioo niin rasvat nousi mukavasti 7%-->19% . Onneks löysin viime kesänä takasin salille ja tällä hetkellä (tammikuussa) 11% . Voiko olla et rasvaa palaa geenien takia toiselta kyljeltä hitaammin? :face:

Saattaa olla että toinen puoli vatsalihaksista on paremmin hermottunut. Aiemmin vatsatreeneissäsi olet varmaan rykiny enemmän kehittyneemmällä puolella, osa toistoista menee siis myös obliquesseihin varmaan..
Minullapa on sama ongelma, toinen puoli vatsalihaksista tuntuu kehittyneemmiltä. Pikkuhiljaa olen pystynyt tätä hassua "ongelmaa" korjaamaan tekemällä vatsalihasrutistuksia taljassa, kevyellä painolla, hengitystekniikalla ja ajatellen myös sitä treenattavaa puolta pikkuisen enemmän :)

Juu huilipäiviäkin kannattaa pitää, vaikka aikaa olisi, koska kroppa tarvii myös lepoa. Välipäivinä voi ja kannattaa harrastaa jotain matalatehoista liikuntaa ja kehonhuoltoa, kuten pitkiä kävelylenkkejä, joogaa, venyttelyä, putkirullausta jne. Millasella saliohjelmalla teet nyt?
Olen tehnyt tuota Powerhousun 4-jakoista. Olen tietoinen ettei se varsinaisesti ole mikään paras mahdollinen painon pudotusta varten. Mutta millainen ohjelma sitten olisi?

Jos "painon pudotusta" tarkoitat ainoastaan tekisin vaan aerobista. 2-jakoselle kuitenkin ääni täältä jos neljästi viikossa pääset salille. Kyllä se läski pikku hiljaa lihakseksi muuttuu eikä sulla sitä painoa niin hirveesti ole.

Olen tehnyt tuota Powerhousun 4-jakoista. Olen tietoinen ettei se varsinaisesti ole mikään paras mahdollinen painon pudotusta varten. Mutta millainen ohjelma sitten olisi?

Olikos sulla ennestään mitään treenitaustaa? Jos ei (ja ehkä vaikka siitä huolimatta että olisi), mä ottaisin käyttöön jonkun 1- tai 2-jakosen "isoihin perusliikkeisiin" perustuvan ohjelman. Eli kyykkyä, mavea, penkkiä, leukoja jne. kehiin. Tällöin saat kroppaa kuormitettua monipuolisesti ja niin että kaloreitakin palaa. Vaikka tekisi sata erilaista hauiskääntöä, se ei kuluta yhtä paljon energiaa kun muutama tiukka kyykky- ja penkkisarja (korjatkaa toki jos olen väärässä).
Periaatteessa sulle voisi sopia myös crossfit-tyyppinen treenaaminen: jumpalla saa käydä useesti kun treenit on joka kerta erilaisia, kaloreita palaa helposti todella paljon ja kunto kohenee suht nopeesti.

Olen lukenut että aerobista ei kannata treenata samassa treenissä voima/lihas treenin jälkeen eikä välttämättä edes samana päivänä koska se heikentäisi voima/lihasten kehittymistä. En tiedä pitääkö paikkaansa. Mutta ei ole tullut vastaan että saako intervalleja tehdä voima/lihastreenin jälkeen? Siinähän tavallaan on samankaltaisuutta, siis salitreenin ja intervallijen välillä kun mennään välillä anaerobisella ja välillä aerobisella(taukojen tai aktiivisten taukojen aikana) ja päättelin omalla logiikalla:D että intervalleja saisi tehdä salitreenin kanssa eikä se haittaisi voima/lihastreeni vastetta(tosin jos puhdasta voimaa tekee, jotain 1-5 toistoja niin ettei mene failureen tai sarjat hirveän tiukkoja, niin silloin ei anaerobisella kai hirveästi käydä vai? joten sitten tuo intervallitreeni haittaisi?,).

Yhteenvetona, haittaako intervallitreeni voima/lihastreenin vastetta jos ne tekee samassa sessiossa jos oletuksena että aerobinen haittaa. Mitä mieltä olette?

Enemmän luulisin, että aerobinen ei haittaa (esim. aamuaerobinen + iltalihas). Intervalli on aika kova kropalle, varmaan ei jaksa täysiä vetää intervallia, tai sen jälkeen kunnolla lihasta. Riippuu tietty, esim intervallijuoksu vs. joku käsitreeni. Pääsääntöisesti en kyllä usko, että on suositeltava yhistelmä.

Lexa-85, jos on vähääkää enempää salitaustaa ku pari kuukautta ni mun mielestä toi fiksu nelijakone on hyvä valinta dieetille, koska hermoston palautumises menee pidempää ku plussakaloreil. Siinähän ei tainnu olla mitää erikoistekniikoit? Jos on ni jätä ne mielellään pois.
Sit ku lihaa meinaat hommata ni mielummi pienjakonen. Tää siis vaan mun mielipide, en tiiä sun tavoitteita tai taustoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom