Ylätalja-tekniikasta

Ylätalja-, alatalja-, kulmasoutu-tekniikoista olen nyt kuullut kahdenlaista tapaa tehdä se. Toinen tapa on jättää palautusvaiheessa kädet koukkuun ja toinen tapa on tehdä täydellä liikeradalla (liike palautuu venytykseen)! Kumpi tekniikoista on oikein/tehokkaampi/parempi? Tässä muutama linkki:

https://www.youtube.com/watch?v=NY6mh-9WWQA
https://www.youtube.com/watch?v=npYWLQ2J_90

Noissa videoissa on tehty täydellä liikeradalla +venytyksellä.

Dietti vai bulkki?

Elikkas se mika tassa mietityttaa on se, etta kummasta on hyotya pidemmalla tahtaimella, etta kummalla olisi fiksumpi jatkaa.
Oon 178cm ja 80kg pitka kannattaisko lahtea tassa vaiheessa bulkille vai tiputella painoa ja alottaa bulkki vasta sitten? En talla hetkella nayta hirvean laskilta, mutta en nyt miltaan aarimmaisen hoikaltakaan.

Sanokaas te vahan mielipiteita jotka ootte ollu aikasemmin alottelijoita ku mina et kumpi olis fiksumpaa tassa vaiheessa.

Nyt on salilla käynti kokeiltu ja ei sukkasilteen napannut, kenkiä kaipaisin.

Vääntämään nyt aloittelijalle millaiset kengät salille? En tällä hetkellä mitään sisäisistä omista vaan uudet olisi hankittava.
Mieluiten siis ihan merkin ja mallin kera niin palikka osaa semmoset hankkia.

Budget sportista tuon näköiset kengät ainakin on oikein hyvät. Do Win merkkiset painitossut.

dowin_ik_1309_c64.webp

Perstuntumalta sanosin, että nosta painoo n. 4-6kk ajan. Jotainnoin 6kg verran. Nostelet kaloreita aina kun painon nousu alkaa loppumaan. Kerkeet tehä vähä lihaksia ja kroppa tottuu vähä isompiin kaloreihin ja aineenvaihdunta alkaa toimia paremmin. Sit on 10-kertaa helpompi alkaa dieetille.

Kiitoksia! Syy kysymykseeni oli sellainen, että taannoin pari kaveria tuli "neuvomaan" salilla ylätaljalla, kun tein videon mukaisesti pitkällä liikeradalla. Heidän mielestään tein väärin, kun päästin kädet suoraksi lapojen venytykseen asti. Heidän mielestään käsien olisi pitänyt jäädä selkeästi koukkuun. En alkanut väittelemään, mutta en kyllä muuttanutkaan tekniikkaa heidän mielikseen.

Onko ikäihmisen (42v) enää mahdollista kasvattaa yhtään lihasmassaa vai onko vain tyydyttävä tän nykyisen ylläpitoon? Pelottaa vähän kun joudun vetämään aikamoisen dieetin läpi että kun lihasmassaa katoaa niin saako sitä enää ikinä kerättyä takaisin.

Offtopic mutta ihan pakko kysyä, mikä **ttun ikäihminen :P

Onko kellää mitään hajua, että miyä pitäis tehä ku joka toisen jalkatreenin jälkee ihan mahotonta kyykätä ku vissiin lonkankoukista kiristää jollon ala-asennossa jalat eri tasossa.... ihan vit.... ärsyttävää ://

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Tämä täytti just 40v ja itsellä olo niin henkisesti kuin fyysisesti parempi kuin 25 vuotiaana, lihasten kasvusta en tiedä mutta painan täysillä ja ainakin kuvittelen kasvavani, epäilen että eukko käy taivuttamassa pari milliä kuukaudessa tuota meidän isoa peiliä kun tuntuu jotain tapahtuvankin.

Jos vakavasti puhutaan olen itse päätynyt pitämään painon suunnilleen samana ja tähtäimessä kiristyminen, joskaan itsellä ei ole paino-ongelmia mutta yksi vitun uimarengas navan paikkeilla.
Tuokin on aihe joka jakaa mielipiteet, toisten mielestä voi kehittyä ainoastaan bulkkaamalla ja toisten mielestä taas tälläkin tapaa.

Onko kellää mitään hajua, että miyä pitäis tehä ku joka toisen jalkatreenin jälkee ihan mahotonta kyykätä ku vissiin lonkankoukista kiristää jollon ala-asennossa jalat eri tasossa.... ihan vit.... ärsyttävää ://

Mulla oli samaa ongelmaa ku tein 1 jakoisella ja kyykkäsin 3 kertaa viikos.. Nyt kun 4 jakoinen ja kyykky yhtenä päivänä viikos niin tekniikka on parantunu huomattavasti ja pääsee pohjaan asti.

Mulla oli samaa ongelmaa ku tein 1 jakoisella ja kyykkäsin 3 kertaa viikos.. Nyt kun 4 jakoinen ja kyykky yhtenä päivänä viikos niin tekniikka on parantunu huomattavasti ja pääsee pohjaan asti.

No mä teen kyykyn 1-2krt vkon. Mutta vitutuksesta rauhottuneena pakko todeta, että kyllä se varmaan vaa on riittävän lämmittelemisen/venyttelyn puutetta.

Nyt on salilla käynti kokeiltu ja ei sukkasilteen napannut, kenkiä kaipaisin.

Vääntämään nyt aloittelijalle millaiset kengät salille? En tällä hetkellä mitään sisäisistä omista vaan uudet olisi hankittava.
Mieluiten siis ihan merkin ja mallin kera niin palikka osaa semmoset hankkia.

Mulla on Niken Free-tossut, oon tykännyt. Mene urheilukauppaan, kysy myyjältä mitkä on salikenkiä ja valitse niistä ne jotka tuntuu omaan jalkaan mukavimmilta. :) Jos et missään zumbassa tms. ramppaa, kannattaa valita suht ohutpohjainen malli - paksusta iskuvaimennuspohjasta on esim. kyykätessä vaan haittaa.

No ehkä vähän huono sana, mutta kun on päässyt reilusti ylipainoiseksi ja kuntokaan ei oo huippulukemissa niin se tuntuu myös psykologisella puolella - tuntee itsensä vähän vanhaksi ja nuutuneeksi. Siksipä nyt alkaakin kuntokuuri ja dieetti, tavoitteena päästä hyvään kuntoon ja painoa senverta alaspäin että jaksaa liikkua pidempiäkin matkoja. Jospa se helpottaisi myös psykologisella puolella :)

Mistä se johtuu että lähes poikkeuksetta pidemmällä ja painavammalla on luontaisesti enemmän voimaa kuin kevyemmällä ja lyhyemmällä? Siis vertailupohjana 2 henkilöä, jotka eivät ole kuntoilleet aikaisemmin.
Yleensä kunnon läskikasoillakin on mun kokemuksen mukaan selkeesti enemmän voimaa kun normaalipainoisella ja lyhyemmällä henkilöllä. Ilmeinen vastaus nyt toki, se että pidemmällä & lihavammalla ihmisellä on kenties enemmän vipuvoimaa ja painavammat raajat yms. hifistelyä,mut entäs muut tekijät? Yleistäen siis. Mihin perustuu?
No en tosta pituudesta niin sitten tiiä... Itestä ainakin tuntuu että tälläsenä pitkänä ja suht hoikkana niin juurikin salitulokset on ihan kuraa verrattuna moneen lyhkäsempään kaveriin. Jos näkisitte mun rinnanki livenä niin ette uskois varmasti kuinka heikko penkkitulos mulla on. xD
Tiedä sitten jostain lihaksien kiinnityskohdista tai nostomatkoista, välityksistä jne mikä rooli niillä on. Tosin ei mua haittaa henkilökohtaisesti alhaiset voimatasot kuhan on lihasmassaa. :D

Eikös se vähän niin ole, että pelkästään ylisyömälläkin yleensä lihakset kasvaa jonkin verran siitä mitä ne hoikkana parhaimmillaankin olisi..? Mutta tuo taitaa olla nyt sulla enemmän jostain yksittäistapauksista johdettu yleistys, koska kyllä läskikin voi olla heikko, ja rasva nyt ei tunnetusti niin kauheasti nostoissa auta... :D

Onko väliä milloin käy hierouttamassa kropan jos käy lepopäivänä ja pitää myös hieronnan jälkeisen päivän lepoa eikös sitten pysty jo normisti lähtee treeneihin?

Onko väliä milloin käy hierouttamassa kropan jos käy lepopäivänä ja pitää myös hieronnan jälkeisen päivän lepoa eikös sitten pysty jo normisti lähtee treeneihin?

Kyllä. Enkä näe mitään oikeaa syytä, miksei jo seuraavana päivänä voisi aivan hyvin treenata. Samana päivänä ei kuitenkaan kannata hieronnan jälkeen treenata.

Joo mietin vaa ku tällä viikolla oli kevyt viikko milloin normaalisti kåyn hieronnassa nyt vaa työajat muuttu nii joutuu käymää kovalla viikolla mutta jos kerta sen suurempaa merkitystä ole nii hyvä [emoji1]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom